Generalul Iarna contra generalului Voronin si contrarevolutia rosie

Simbata, la Chisinau a avut loc primul miting din acest an al PCRM-lui .
Contrar unor zvonuri, precum ca va fi o manifestatie de masa,  a venit putina lume, maxim doua mii de oameni.
Sa se fi terminat banii la Voronin, sau e o tactica de-a comunistilor?
Explicatia a venit de la Mark Tkaciuk, care a si dezvaluit tactica comunistilor,  astfel ei organizeaza actiuni de lunga durata, care trebuie sa creasca in intensitate si sa culmineze cu al dolea Congres Civic, unde vor veni zeci de mii de oameni, care vor debarca de la guvernare  puterea actuala.
Intre timp , comunistii vor incerca sa forteze mina lui Marian Lupu, ca acesta sa semneze Decretul de dizolvare a Parlamentului.

Astfel putem concluziona, comunistii pregatesc o contrarevolutie rosie, si ca se antreneaza pentru ziua H, cind aceasta va avea loc.
Daca consideram ca la 7 aprilie 2009 a avut loc o revolutie anticomunista, care a pus bazele europenizarii si democratizarii R.Moldova, atunci ceea ce vor sa faca comunistii astazi, si anume schimbarea puterii de stat, prin actiuni de strada, o putem numi contrarevolutie.
Despre teoriile revolutiilor, si a lovuturlor de stat, s-a scris mult, exista zeci de metode, mai nou se folosesc intens tehnologiile moderne, telefonia mobila, inclusiv Internetul.
Exista si o caracteristica comuna tuturor revolutiilor,  singeroase sau pasnice, care se exprima prin atacarea violenta a institutiilor centrale ale statului, si incercarea de preluare a lor.
Insa  mai nou, in istoria moderna, revolutiile, adica rasturnarile de guverne, se pot efectua in citeva etape, in special prin incercarea manifestantilor de a obtine demisia fortata a guvernantilor, si instalarea guvernarii sale, sau obtinerea declansarii de alegeri repetate sau anticipate la care cistiga de regula opozitia. Adica mat in doua mutari.
Putem concluziona ca in R.Moldova se va incerca repetarea scenariului ucrainean, de contrarevolutie.
Asa cum se stie, in rezultatul revolutiei oranj in Ucraina, in 2004, prin manifestatii stradale, s-a reusit de catre opozitia de atunci, reprezentata de Iuscenko si Timosenko in special, repetarea alegerilor prezidentiale, pe care Iuscenko le-a cistigat  devenind Presedinte. Astfel Occidentul a obtinut atunci o victorie in fata Moscovei.
Insa catre anul 2010, echipa oranj se scindeaza, intre Iuscenko si Timosenko se declanseaza un razboi fratricid, si in rezultat Ianukovici cistiga alegerile prezidentiale din 2010, ceea ce echivaleaza cu o contrarevolutie si instaureaza un regim autoritar in Ucraina, iar Timosenko si alti dusmani ai sai politici sunt bagati in puscarii.
Daca e sa comparam situatia din Moldova si Ucraina , atunci vedem ca AIE a venit la guvernare in rezultatul unor alegeri anticipate, din 29 iulie 2009, dictate in mare masura de evenimentele de la 7 aprilie.
Insa asa ca si in Ucraina, componentele AIE, in speta PLDM contra PD, si PLDM contra PL,  s-au lansat intr-un razboi fratricid, de care incearca sa profite partidul comunistilor.
Si in Moldova, ca si in Ucraina, noile guverne democratice, conduse de Filat si Timosenko, nu si-au anihilat oponentii politici, nu le-au intentat dosare penale, si nu i-au bagat in puscarii, dimpotriva acestia au beneficiat de libertatea de expresie, pentru a-si ataca adversarul politic.
In prezent, comunistii si acolitii lor,  incearca sa profite de certurile si divergentele din AIE, de greselile guvernarii si vor sa obtina alegeri anticipate, deoarece asta e unica sansa a lor de a reveni la guvernare de unii singuri sau intr-o alianta de centru-stinga.

Cine va cistiga in aceasta confruntare: PCRM sau AIE?

La prima vedere, sansele AIE sunt mai mari, deoarece se afla la guvenare, are posibilitatea a de a folosi pirghiile puterii, are sustinerea UE, SUA si a vecinilor, Romaniei si Ucrainei, care nu agreaza comunistii nici la ei acasa , nici peste hotare.
Comunistii pe de alta parte, pot miza pe sustinerea tacita sau directa a Rusiei, Kazahstanului, Belarusului si altor tari din CSI, dar si din partea autoritatilor regiunii transnistrene, care ar dori ca la Chisinau sa se instaureze o guvernare autoritara, ca in contrast cu aceasta sa profite, declarind ca nu au cum sa se uneasca cu Chisinaul, deoarece acolo este un regim nedemocratic, care incalca drepturile omului.
Dar in afara de sustinerea actorilor externi, conteaza foarte mult  cum partile aflate in conflict isi folosesc sansele pe interior.
Pentru toata lumea deja e clar ca ideea petrecerii unui referendum constitutional a murit.  AIE, mai poate indeparta pericolul revenirii comunistilor, doar prin alegerea sefului statului, impreuna cu grupul Dodon.
De asemenea Alianta, isi poate mobiliza sustinatorii ca sa organizeze mitinguri de sustinere  a democratiei si a cursului proeropean.
De fapt cetatenii cu viziuni proeuropene si proromanesti, in special tinerii ar trebui singuri sa se organizeze, daca nu doresc o restauratie comunista violenta.
Daca cetatenii cu viziuni proeuropene lasa Alianta singura in fata comunistilor, aceasta este condamnata.

Miza luptei politice de la Chisinau, nu este numai una interna, dar vizeaza si obiectivul strategic, integrarea in UE sau in Uniunea Eurasiatica?

Intrebarea ramine deschisa.
http://www.youtube.com/watch?v=s0kslBRMaOU&feature=player_embedded

http://grenada.md/post/mark_tka4iuk_delo_osvobojdenia_v_rukah_kajdogo_grajdanina

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D0%B8%D1%8F

http://en.wikipedia.org/wiki/Revolution

http://dexonline.ro/definitie/puci

http://dexonline.ro/definitie/revolu%C8%9Bie

40 Răspunsuri to “Generalul Iarna contra generalului Voronin si contrarevolutia rosie”

  1. mircea.ro Says:

    trebuie să fim de acord cu afirmaţia,cel puţin aşa ne arată datele statistice,că majoritatea cetăţenilor RM se simt mai confortabil în spaţiul exsovietic.Nu mai amintim cauzele acestei stări de fapt,ele se ştiu foarte bine la Chişinău iar imobilismul clasei politice în schimbarea unor cutume naţionale este un fapt evident.Ai impresia că vestul pentru ei este un risc prea mare,valorile societăţii occidentale nu concordă cu pragmatismul baştinaş.Nu poţi să îndrumi societatea spre alte valori dacă pe intern,timp de peste 20 de ani,nu faci aproape nimic,situaţia existentă fiind convenabilă clasei politice.Prin urmare,revenirea comuniştilor la putere ajutaţi şi de alte forţe politice nostalgice are o mare probabilitate de realizare .

  2. Safta Ghicitoarea Says:

    Dar de ce aceata Alianta timp de 3 ani de zile
    nu a procedat la Reforme majore in Justitie, Politie, Procuratura, asa cum o cereau mereu oficialii europeni ?
    Cine i-a impiedicat ?
    De ce nu au dezvaluit organizatorii terorii din 7 aprilie 2007 ?
    De ce nu lupta deschis contra Mafiei si Coruptiei
    din toate structurile de Stat, in cârdasie cu comunistii ?
    Raspuns:
    pentru ca majoritatea din ei, din aceasta Alianta se gândesc
    la profitul personal, la bani si nu la Interesul National.
    Actualmente in acest spatiu al nimanui RM se creaza un VID –
    când nu avem cu adevarat o forta, un partid
    ca sa spuna transant – StOP la mafie si coruptie !
    Drum deschis spre Europa prin Re-Unirea cu România !
    Niste renegati, mutanti si mancurti !

  3. patriciu Says:

    Oare la mintea celora care tot împart,şi împart,şi împart (AIE)între ei,nu ajunge că dacă nu se vor lepăda de ideea de a alege pe cineva dintre ei ca „preşedinte”, în favoarea unui candidat apartinic,la un moment nu vor avea ce mai împărţi?
    Cînd vor fi vînaţi de securitatea rusească şi puşi la dubă,unii merită de mult să se „odihnească”,profitînd de acordarea unor asemenea „onoruri”,cînd îi vor aduce pe comunişti iarăşi la guvernare pe mult,mult de acum înainte,poate că vor înţelege că acum s-au jucat cu focul.
    Oare nealegerea „candidatului apartiinic” nu se înţelege că toarnă apă la moara forţelor antireformatoare?
    Oare îşi dau ei seama pe ce mină cu explozie întîrziată stau prin terigiversarea atîta timp a situaţiei incerte în definitivarea structurii de guvernare a creaturii stataliste stalinist-hruşcioviste Republica Moldova?
    Noi,cetăţenii simpli am mai trăit cumva cu roşcaţii la cap vre-o 8 ani,mai supraveţuim,oricum avem mai puţine de pierdut decît actuali guvernanţi.

  4. Ionel Says:

    Nu incape indoiala ca capacitatea de mobilizare este mai mare la grupul cu tricolor si unde suna cintece patriotice, decit la un grup cu pensie mica, steagul lui Tkaciuk, si unde cinta Garic Sukaciov in boxe. Sunt foarte periculoase adunarile comunistilor.

  5. Valenta Says:

    Eu cred ca noi trebuie sa NU REPETAM GRESELILE UCRAINENILOR, sa avem destula intelepciune PENTRU A NU ADMITE balaurului rosu sa revina la guvernare.

    Timosenko a crezut ca e mai desteapta decat toti si a inceput sa lupte cu Iuscenko. Acum culege roadele, cu MARE REGRET spun asta.

    Si mai cred ca LA NOI asta nu se va intampla, pentru ca ar trebuie sa intelegem CAT DE MARI SUNT RISCURILE.

    NU CRED CA ESTE intelept sa stam pasivi si sa privim pe Rosca si Voronin inaintand prin PNAM, folosind MINCIUNA si interpretarile eronate, exagerarile rauvoitoare.

    Multi ii urmeaza doar pentru ca VOR SA TRAIASCA MAI BINE, crezand ca acestia se gandesc la bunastarea lor. Este o incredere FALSA, si oamenilor ar trebui sa li se EXPLICE destul de clar si intr-un limbaj accesibil, neamanat, imediat ce a fost lansata vreo minciuna.

    Orice taraganare poate fi apoi regretabila. De ce PNAM nu poate fi ocupata de noi, ROMANII BASARABENI, care suntem circa 70% din populatie si vrem si dorim urgentarea acordarii CETATENIEI ROMANE>>>??? – Iata o tema care i-ar aduna pe toti patriotii adevarati in PNAM.

    Si de ce DUMINICILE in PNAM nu se organizeaza concerte, alte manifestatii culturale, iar comunistii sa se adune la monumentul lui Lenin si acolo sa-si expuna dorintele.

    Chirtoaca, Filat si toti ceilalti ar trebui URGENT sa actioneze. Iar noi, cei care inca nu am pierdut simtul responsabilitatii, SA INCETAM SA LOVIM IN AI NOSTRI.

    Sa intelegem ca multe reforme au fost IMPOSIBIL de realizat, din cauza boicotarii permanente din partea comunistilor, atat cei din Parlament cat si cei din Consiliul municipal.

    Si acest adevar trebuie de spus clar in mod repetat OAMENILOR.

    NU TARAGANATI, timpul acesta este de aur.

  6. mihail Says:

    Ce poate sa inteleaga mos Ion de la Calarasi din reportajele televiziunilor nationale de ieri, din PMAN din Chisinau,de la mitingul comunarzilor rosii. In timp ce „toata lumea” asculta cu sufletul la gura cuvintarile bolsevicilor si ii sustineau,in partea opusa a strazii un singur unionist (Djon Onoje) protesta contra lor.Sa inteleaga mos Ion ca toti basarabenii sunt cu comunistii numai un venetic ca Djon Onoje este unionist ???Cine ne-a plasat asa bomba ideologica a facuto cu rea credinta. Asa ca scorul este 1-0 in favoarea lui Marc Tcaciuc.Cum credeti D.Roman Mihaes?

  7. Agatârsul -12 Says:

    ANUL 2012:
    DOSARELE ROMâNIEI VIITOARE RE-INTREGITE ( II/ 12 )
    –––––––––––––––––––––––––
    „CINE NUMĂRĂ MORŢII ?! ”
    de Nicolae Dabija
    http://www.literaturasiarta.md/pressview.php?l=ro&idc=206&id=3367&zidc=3

    Îmi relatează Ilie Botez, profesor la Universitatea Tehnică,
    cele povestite lui de către fostul director al şcolii din Volintiri raionul Ştefan Vodă, Mihai Jelenin.
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

    În 1941 au fost strânşi mai multe mii de locuitori ai fostului judeţ Cetatea Albă,
    el fiind adus din satul Furmanca. Au fost ţinuţi pe un stadion din Cetatea Albă
    fără să fie hrăniţi mai multe zile. Către seară veneau câteva camioane,
    încărcau ostatici, şi-i duceau undeva pentru o verificare de rutină, apoi erau eliberaţi.
    Aşa li se spunea. Aştepta şi el să fie luat cât mai curând, ca să se poată întoarce la Furmanca.
    Dar într-o zi a auzit doi ostaşi care îi păzeau discutând înde ei.
    El era rus şi a înţeles din vorba lor că cei încărcaţi nu erau eliberaţi, ci duşi undeva şi împuşcaţi.
    A venit şi rândul lui să urce într-un camion într-o seară. Maşina i-a scos din oraş
    şi i-a dus la o carieră de piatră. Când au fost daţi jos şi aşezaţi pe marginea carierei,
    mai înainte de a se trage cu mitralierele, el n-a mai aşteptat, ci a sărit în hăul carierei.

    După primele împuşcături peste el s-au prăbuşit mai multe cadavre.
    Soldaţii au mai tras peste ei, ca să se convingă că nimeni n-a rămas viu.
    Alături aştepta un tractor cu lamă.
    Când s-a făcut linişte Jelenin şi-a făcut loc printre cadavrele calde care zăceau peste el
    şi a plecat peste câmpie, cât mai departe de acel loc al morţii.
    Ulterior s-a înscris în partidul comunist, ca să i se piardă urmele.
    A fost director de şcoală în Volintiri. I-a povestit lui Ilie Botez cu multă frică cele prin care trecuse.
    Nu înţelesese de ce s-a tras în el, de ce au fost împuşcaţi
    cele câteva mii de oameni nevinovaţi, adunaţi pe acel stadion.
    De acei anonimi, împuşcaţi şi aruncaţi în gropi comune, nici o statistică nu ţine cont.
    Şi ca ei sunt zeci de mii, sute de mii, milioane.

    Iată de ce e periculos partidul comunist, care a condus toate acele represalii.
    Iată de ce e periculoasă Uniunea Eurasiatică,
    în care ne îndeamnă partidul respectiv să întrăm cât mai curând.
    Cei cu mitralierele aşteaptă undeva în viitor, ca să apese pe trăgaci.
    Păzea!
    ––––––––––––-
    N.B.
    Atrocitatile rusilor:
    Masacrul polonezilor de la Katyn- 1940.
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_de_la_Katy%C5%84

  8. patriciu Says:

    Mihail,de cît l-ai critica pe Ion Africanul că protestează de unul singur (suntem mai mulţi,nu îl lăsăm pe Onoje singur), te-ai întreba, unde eşti d-ta şi ce faci d-ta pentru a opri pericolul revenirii balaurului comunist la guvernare?
    Pe Ionică Africanul l-am agitat eu să intre în PNL, ca să vă facă de rîs pe voi,acei ce sunteţi neam de neamul vostru daci şi romani, (simţul naţiunii e în primul rînd educaţia, nu originile de sînge.Acolo, în piaţă sunt atîţiea băştinaşi,denaţionalizaţi şi ruusificaţi,este mult de lucru cu ei. De nu vom lucra noi cu ei, vor lucra comicii cu ei,şi îi vor pune pe aceşti „maldavanini” pe capul nostru),dar preferaţi să staţi acasă să priviţi de la televizor cum suntem iarăşi învăluiţi de echipa lui marcuşa şi vologhea cu aliatul lor fidel, Iurii Ivanovici Roşca.
    Iar în privinţa lui Ion Africanul.o mie de mancurţi”maldavanini” cu origini de daci şi romani,costă mai puţin decît un moldovean-român de origime africană cu demnitate şi poziţie civică activă.(De asta l-am şi agitat să vină la PNL)
    Ei,voi acei ce lansaţi atîtea critici la adresalui Onoje, nu vă e ruşine că acest om va luat-o înainte ca cetăţean activ şi responsabil?

  9. opinie Says:

    //De asemenea Alianta, isi poate mobiliza sustinatorii ca sa organizeze mitinguri de sustinere a democratiei si a cursului proeropean.//

    as vrea sa vad cine va iesi in apararea AIE-?

  10. opinie Says:

    exact ,asa este

  11. mircea.ro Says:

    domnule Mihăieş,ca român din dreapta Prutului interesat de realităţile politice şi sociale basarabene prin prisma rădăcinilor mele din zona Orheiului,constat următoarele;ce vrea să construiască RM într-o zi se dărâmă a doua zi din cauza fundamentului şubred a acestui stat.Este greu să afirmi că vorbeşti limba română pentru că imediat eşti acuzat de românofilie şi atunci cei mai mulţi recurg la rezerva limbă de stat!!!!.Eminescu,adoptat ca simbol naţional de majoritatea moldovenistă, altceva decât români,nu are nimic în comun cu mentalitatea şi etosul basarabean ,poetul fiind crescut şi educat la şcoala germană fiind un mare patriot român.Exemplele pot continua,ce vreau să afirm de fapt,dacă majoritatea vrea o identitate proprie,nimeni nu are nimic împotrivă dar să şi-o construiască apelând la valorile propri,date de spaţiul Pruto-Nistrean.Aşa este corect şi demn.

  12. patriciu Says:

    p-u d-l Mihăeş:
    Aţi scris „generalul voronin”.Aveţi informaţii cum a obţinut acest individ gradul de general, după cîte ştiu, ruşii i l-au dat,aşa,cînd l-au făcut „ministru de interne” a „rssm”-ului,după cîte ştiu a fost secretar de partid mai mult?

  13. mihail Says:

    Da Patriciu,tu l-ai agitat pe Ion Africanul sa intre in PNL.In timp ce el sta cu plactul „Jos comunistii” tu te ascuzii in tufari.De ce tu nu stai in primul rind cu megafonul,iar „Ion” in rindul doi cu placatul.???Da poate tu ai misiunea de la SIS sa-l aperi fizic,sau ii tii „crisa” in limba voastra porceasca.Stai linistit noi vedem diversiunile voastre de la o posta.Tu singur te-ai prins cu vorba.Deci Jon Onoje(Ion Africanul) a fost adus de tine de minuta la PNL.Intii la-ti santajat cu cetatenia apoi il antrenati in tot felul de provocari.Ticalosilor.

  14. Valenta Says:

    DE CE NU IESIM NOI IN PNAM sa cerem interzicerea PCRM si a simbolicii comuniste? Avem tot dreptul sa cerem asta, FIINDCA comunistii au comis atatea crime si ACUM BOICOTEAZA REFORMELE…
    JOS COMUNISTII, Jos tratdatorul Rosca! UNIRE, iubiti compatrioti!

  15. mircea.ro Says:

    bravo Onoje,n-am crezut că un cetăţean african refugiat în Basarabia o să dea lecţii de curaj şi demnitate.Nemaipomenit şi nemaiîntâlnit!!!!

  16. opinie Says:

    tineretul a iesit in PMAN si AIE a tradat tineretul ……….

  17. patriciu Says:

    Pentru Mihail:
    Greşeşti.Eu îi sunt alături, cu telefonul pregătit în caz de provocări.
    Peste vre-o zece minute mă pornesc iarăşi cu băieţii la dialog cu „maldavaninii” şi comicii,poate îi mai ajutăm să se mai însănătoşească la minte şi să nu mai fie atîta jertfe a celorlaţi şmecheri „statalişti”.( adică „neuzurpatorii”, „stataliştuu cinstiţi”)
    Vino şi tu.Voi avea o geantă neagră şi o geacă cafenie,pe cap voi avea un fes negru.
    Bun venit,d-le Mihail la dialogurile-convorbiri cu comicii şi „maldavaninii”!

  18. patriciu Says:

    Mihail,ia mai las-o cu diversiunile şi agenţii secreţi a nu ştiu cui.Eu cînd am avut dubii de acest gen, m-am implicat singur în activităţi ca să văd ce şi de unde vine. Asta ai face-o şi tu dacă ai dori să faci ceva,nu numai săstai la televizor şi internet.

    Ce spui tu e un motiv în plus de aţi justifica inactivitatea. Ştii este oun proverb rusesc: Ce îi încurcă unui rău dansator?. O..le.
    Iertată îmi fie calchiera din rusă, dar în româneşte nu ştiu un echivalent mai corespunzător situaţiei.
    Anatol Marin

  19. romanmihaes Says:

    Desigur AIE a dezamagit in multe privinte, insa in prezent este important e sa nu le permitem comunistilor sa revina la guvernare folosind greseala acestora pentru alti opt ani de zile.
    In timpul celor trei ani care ii mai ramin AIE sa guverneze, daca aleg presedintele tarii cu grupul Dodon, trebuie sa obtinem de la alianta citeva lucruri care sa faca imposibila pe viitor revenirea comunistilor.

    1. Sa modifice Codul Electoral si sa permita cel putin ca 50 deputati din 101 sa fie alesi direct de catre popor in circumscriptii uninominale.
    2. Sa modifice Constitutia prin referendum, art. 78, astfel ca poporul sa-si aleaga in mod direct Presedintele tarii.

    Am receptionat in privat mai multe sugestii, au venit multe idei de a organiza un mare miting Pro europa si contra comunismului in Chisinau, la sfirsitul lunii februarie sau inceputul lunii martie.
    Este o propunere care trebuie analizata, in cadrul unui grup de dialog. Saptamina viitoare vor avea loc unele consultari si voi reveni pe blog sa va anunt la ce rezultate sa ajuns.

  20. leo Says:

    Decat asa o Alianta mai bine PNL!
    Si basta!

  21. Siberiacul Says:

    Situaţia cu adevărat este complicată.
    Preşedinte antiromân nu va fi votat de Ghimpu. Ar fi corect ca Ghimpu să voteze vre-un Preşedinte din afara Alianţei cu poziţii antiromâne, pentru a nu readuce comuniştii la putere?
    Preşedinte , cel puţin proeuropen încrezut, nu va fi votat de Dodon Dodon este împotriva europenizării, să nu mai vorbim că nu va vota vre-un Preşedinte proromân. Nu-i exclus că Dodon are scopul de a începe procesul alegerii Preşedintelui, dar scopul real fiind alegerile anticipate parlamentare.

    De acord cu Valenta: – „SA INCETAM SA LOVIM IN AI NOSTRI”.
    L-am avut pe Roşca. Cu părere de rău aceiaş tactică au avut unul şi din AIE şi alt partid „unionist” extraparlamentar. Nu se poate face ReUnirea, ieşirea de sub influenţa Rusiei; dacă nu îşi unesc eforturile, sau cel puţin nu se ponegresc forţile declarate proromâne. E bună comparaţia cu Ucraina, Timoşenco. La Chişinău în CMC majoritatea au cîştigat comuniştii, pentru că cu nemiluita s-a bătut în Chirtoacă de unii „unionişti”, şi nu în Dodon
    Principiul ocupantului: „Dezbină şi conduce”. Rusia se bucură că nu suntem uniţi.

  22. Siberiacul Says:

    opinie, ai dreptate.
    Dar pe cine noi , cetăţenii, am votat dupa 7 aprilie?
    Dar pe cine noi , cetăţenii, am votat timp de 20 ani?
    Nu vorbesc de tine, de mine şi de alte multe persoane. Este vorba de majoritatea cetăţenilor a RM, care au votat masiv pe foştii membrii biroului pcrm şi asociaţii lor, chiar şi dupa 1990, cu care împreună şi-au făcut milioanele şi miliardele de Euro însărăcind cetăţenii RM, de am devenit cei mai săraci din Europa.
    Noi, cetăţenii, suntem de vină că avem aşa poliricieni.

    Şi totuş sunt de acord că trebuie de organizat o manifestaţie în susţinerea AIE (aşa cum este, dacă alta mai bună nu avem, şi este pericolul revenirii comuniştilor la putere)

  23. Valenta Says:

    Opinie
    multumesc pentru filmul postat. Am retrait acele clipe frumoase de TREZIRE nationala! Dar aduceti-va aminte, cat de greu am scos PCRM de la conducere….

    APROPO de liderii AIE – sa stiti ca nimeni INCA nu ne-a tradat! Nu vedeti cate eforturi se fac de cand a venit AIE la guvernare???… dar comunistii, prin boicotarile lor au stopat, ba chiar zadarnicit pana si alegerea PRESEDINTELUI…

    ACUM` acesti TINERI care intre timp s-au mai maturizat, deci, timp de 3 ani au vazut eforturile AIE de a mentine situatia sub control… si STIU FOARTE BINE cine sunt adevaratii vinovati!

    In situatia de criza, totusi, RM se mentine pe linia de plutire… Evident ca NU E SUFICIENT, si altele erau si mai sunt aspiratiile noastre, si anume: Romaniaaaaaaaaaa! ASTA STRIGAU TINERII!!

    DAR, OARE, DACA ACUM VOM INTRA IN HORA COMUNISTA PPSD-ista, SI VOM STRIGA CU EI JOS AIE, CE? VOM REALIZA SCOPURULE NOASTRE?

    Dumiriti-va, cat nu-i tarziu! Sunt etape care trebuie trecute… Sa fim intelepti si sa nu pierdem si ce am castigat pana acum.

    Acesta este pericolul!

  24. opinie Says:

    nimeni din tineret nu va iesi pentru a sustine AIE am vorbit cu niste tineri din organizatia tinerilor basarabeni: ei au spus ca nici nu vor sa auda de tradatorii din AIE alde Ghimpu-Filat…

  25. opinie Says:

    AIE poate sa aduna doar un fleshmob-)))))

  26. patriciu Says:

    D-le Mihăeş!

    Am vizionat acum la 1 PRIME şoul cu Ghimpu,Cernenco şi Catană despre soluţia de rezolvarea crizei cu alegerea „preşedintelui”.
    Concluzia: E o sinucidere pentru AIE să se meargă la referndum fără a se scoate pragul de participare.

  27. opinie Says:

    si chiar daca vor scoate pragul pentru referendum la care vor iesi nu mai mult de 25% din electorat,acest referendum va putea fi validat ca referendum reprezantiv care poate schimba constitutia-?

  28. opinie Says:

    Despre Moldova la audierile din Cadrul Comisiei Helsinki a Congresului american .

    01.02.2012

    Expertul Matthew Rojansky,
    Directorul adjunct Matthew Rojansky de la Carnegie Endowment
    ​​director adjunct pentru Rusia și Eurasia la fundația americană Carnegie Endowment.

    http://carnegieendowment.org/experts/?fa=expert_view&expert_id=487

    Expertul american Matthew Rojansky, spunând la dezbateri că toate înțelegerile de până acum au eșuat. Rojansky a spus că, în lipsa unei soluții, alianța de guvernare ar trebui să opteze pentru alegeri anticipate decât pentru un referendum constituțional care i-ar submina legitimitatea.

    http://europa.hotnews.md/articles/view.hot?id=14616

  29. Siberiacul Says:

    opinie ,
    – nu te semna pentru toţi tinerii.
    Tinerii ştiu că anume PL, Dnii Ghimpu şi Chirtoacă de nenumerate ori au întreprins măsuri de a afla adevărul despre 7 Aprilie, de a fi traşi la răspundere cei ce şi-au bătut joc de tineri în comisariatele de poliţia.
    Ai uitat cine a arătat filmuleţul cum a fost ucis Valeriu Boboc? Ai uitat cine a semnat mai multe Decrete, inclusiv şi de retragerea Armatei Ruse de pe teritoriul RM şi nu au fost susţinute nici în AIE. Dar de acuma mai bine un aşa AIE decît revenirea comuniştilor la putere.
    – e ştiut faptul, că partidul tău „unionist” (?) a bătut cu înverşunare în PL, chiar şi cînd a rămas în lupta pentru Primăria Chişinău Chirtoacă şi Dodon, voi cu înverşunare a-ţi bătut în Chirtoacă, la fel cum au făcut comuniştii şi propaganda Rusiei. Regretabil!
    -Nu se poate face ReUnirea fără a nu se uni forţele proromâne, sau cel puţin de a nu se ataca, avînd duşmanul comun partidele antiromâne, antieuropene, procomuniste

  30. Valenta Says:

    Opinie,
    esti cam descurajant, si nu vezi multile posibilitati reale ce le avem pentru a iesi din impus. In plus, inca mai incerci sa descurajezi si pe altii si prin asta faci un serviciu prost tuturor.

    Tinerii VOR IESI IN PNAM daca tema mitingului va coincide cu INTERESELE MAJORE ale Romanilor basarabeni.

    Nu trebuie invitati pentru a SUSTINE AIE – asta ar trezi reactii adverse.
    Si AIE, lasa sa RASPUNDA (nu in sens negativ ci CONSTRUCTIV) tot ce a facut in acest timp si ce nu, si de ce; care AU FOST OBSTACOLELE si, deci, cine sunt adevaratii UZURPATORI.

    Adevaratii UZURPATORI sunt comunistii care au BOICOTAT, IAR ACUM CA FARISEII, ca curva ies cu prajina inainte SI INVINUESC pe cei pe care i-au blocat.

    Dumiriti-va ce se intampla. Nu lasati situatia sa escaladeze…

  31. Valenta Says:

    Tinerii ar iesi in PNAM daca acolo ar iesi in fata lor ALTI LIDERI, necompromisi, in special TINERI scoliti in Romania, care ar aborda temele ce ii intereseaza, si anume:

    1.Unirea Basarabie cu Romania, POSIBILITATI si etape de parcurs;
    2.ANULAREA consecintelor Pactului criminal Molotov- Ribbentrop;

    3. Retragerea armatei a 14-ea;
    4.Modificarea Constitutiei (in special art. 13 si declararea LIMBII DE Stat – LIMBA ROMANA);
    5. Interzicerea PRIN LEGE a PCRM si simbolicii comuniste;
    6. Crearea locurilor de munca;
    7. Construirea apartamentelor sociale;
    8. Dezvoltarea economiei; Incurajarea MICULUI BUSINESS INITIAT DE TINERI.
    etc.
    Astfel de mitinguri ar UNI poporul.

  32. patriciu Says:

    Am fost astăzi în Piaţa Marii Adunări Naţionale.
    A fost ceva ce m-a impresionat foarte mult. Lîngă arca erau un grup de cetăţeni ce strigau lui Iurii Ivanovici,”Iuda”,”trădătorilor” ş.a., cu care încă de prin 2003 mai că mă certam,am fost chear insultat binişor de unul din ei din cauza “gîndirii celei mai corecte în politica Republicii Moldova”,mai precis a posesorului ei, Iurii Ivanovici Roşca.
    Eu, atunci,pînă la 4 aprilie le argumentam cine este d-lui şi la ce ne putem aştepta de la domnia sa. Acum dumnealor, foştii apărători înverşunaţi a “posesorului celei mai corecte gîndiri politice din R.Moldova” au devenit cetăţeni atît de indignaţi de comportamentul actual al acestor lideri, ce adună lumea în piaţă (Roşca,Plugaru), încît strigau până răguşeau lozinci contra lor,povesteau celor prezenţi despre ce proprietăţi au dobîndit Roşca şi Plugaru în acest răstimp, alte istorii denigratoare despre ei, cum puteau să o facă doar cei mai înverşunaţi duşmani a d-lor.
    Am intrat puţin şi în polemică cu dumnealor: Le-am spus: Iurii Ivanovici nicidecum nu e trădător,omula fost în misiune,la fel şi acum.
    Este şi ceva bun în toate astea: Acei cu care mă certam din cauza lui Iurii Ivanovici, acum mi-au devenit buni amici…
    Mă gîndeam,păcat că lumea adunată acolo au aşa lideri ca Roşca şi Plugaru.

  33. patriciu Says:

    pentru opinie:

    Eri, în cadrul diccuţiilor de la PRIME, d-l Cernenco a spus că al referendumul pentru aderarea Croaţiei la UE au participat doar 11 procente din persoanele cu drept de vot .Asta la ei e perfect legal. Dreptul la vot nu e obligaţie.Nimeni nu încurcă cetaţeanului sa-şi exprime liber opţiune. Scoaterea pragului electoral taie pofta oricărei părţi de a boicota referendumul.Domnia sa a mai dat exemple de acest gen.
    Asa că, dacă e să fie referendum,apoi fără prag de participare.

  34. patriciu Says:

    pentru opinie, dar cu greşeli corctate:

    Eri, în cadrul discuţiilor de la PRIME, d-l Cernenco a spus că la referendumul pentru aderarea Croaţiei la UE au participat doar 11 procente din persoanele cu drept de vot .Asta la ei e perfect legal. Dreptul la vot nu e obligaţie.Nimeni nu încurcă cetaţeanului sa-şi exprime liber opţiunea. Scoaterea pragului electoral taie pofta oricărei părţi de a boicota referendumul.Domnia sa a mai dat exemple de acest gen.
    Asa că, dacă e să fie referendum,apoi fără prag de participare.

  35. opinie Says:

    mai ascultati ce spun americanii si nu comparati Croatia cu RM…………

    Despre Moldova la audierile din Cadrul Comisiei Helsinki a Congresului american .

    01.02.2012

    Expertul Matthew Rojansky,
    Directorul adjunct Matthew Rojansky de la Carnegie Endowment
    ​​director adjunct pentru Rusia și Eurasia la fundația americană Carnegie Endowment.

    Expertul american Matthew Rojansky, spunând la dezbateri că toate înțelegerile de până acum au eșuat. Rojansky a spus că, în lipsa unei soluții, alianța de guvernare ar trebui să opteze pentru alegeri anticipate decât pentru un referendum constituțional care i-ar submina legitimitatea.

  36. Blue Sorin Says:

    Iată cum descrie Gândul chestia de la Chișinău
    http://www.gandul.info/international/miting-la-chisinau-15-000-de-simpatizanti-ai-partidului-comunist-au-protestat-impotriva-guvernului-galerie-foto-9048810
    Unii spun că manifestările acestea de forță ar fi cântecul de lebădă al Comunismului european.
    Cert este că se confirmă faptul că la vreme de criză partidele populiste au câștig de cauză. Din fericire, nu cred că este posibilă revigorerea pe termen lung a partideor comuniste…
    În România se vede un mitung prelungit, pribabil zgomotacii sunt împinși de cei considerați a fi continuatorii comuniștilor de dinainte de 89 … (USL-ul care îl conține pe Ion Iliescu , simbolul ”roșilor”).

  37. Cântecul de lebădă sau o revenire în forță a comunismului moldovenesc? « Românica blues Says:

    […] Generalul Iarna contra generalului Voronin si contrarevolutia rosie Simbata, la Chisinau a avut loc primul miting din acest an al PCRM-lui . Contrar unor zvonuri, precum ca va fi o manifestatie de masa,  a venit putina lume, maxim doua mii de oameni. Sa se fi terminat banii la Voronin, sau e o tactica de-a comunistilor? Explicatia a venit de la Mark Tkaciuk, care a si dezvaluit tactica comunistilor,  astfel ei organizeaza actiuni de lunga durata, care trebuie sa creasca in intensitate si sa culmineze cu al dolea Congres Civic, unde vor veni zeci de mii de oameni, care vor debarca de la guvernare  puterea actuala. Intre timp , comunistii vor incerca sa forteze mina lui Marian Lupu, ca acesta sa semneze Decretul de dizolvare a Parlamentului. Astfel putem concluziona, comunistii pregatesc o contrarevolutie rosie, si ca se antreneaza pentru ziua H, cind aceasta va avea loc. Daca consideram ca la 7 aprilie 2009 a avut loc o revolutie anticomunista, care a pus bazele europenizarii si democratizarii R.Moldova, atunci ceea ce vor sa faca comunistii astazi, si anume schimbarea puterii de stat, prin actiuni de strada, o putem numi contrarevolutie. Despre teoriile revolutiilor, si a lovuturlor de stat, s-a scris mult, exista zeci de metode, mai nou se folosesc intens tehnologiile moderne, telefonia mobila, inclusiv Internetul. Exista si o caracteristica comuna tuturor revolutiilor,  singeroase sau pasnice, care se exprima prin atacarea violenta a institutiilor centrale ale statului, si incercarea de preluare a lor. Insa  mai nou, in istoria moderna, revolutiile, adica rasturnarile de guverne, se pot efectua in citeva etape, in special prin incercarea manifestantilor de a obtine demisia fortata a guvernantilor, si instalarea guvernarii sale, sau obtinerea declansarii de alegeri repetate sau anticipate la care cistiga de regula opozitia. Adica mat in doua mutari. Putem concluziona ca in R.Moldova se va incerca repetarea scenariului ucrainean, de contrarevolutie. Asa cum se stie, in rezultatul revolutiei oranj in Ucraina, in 2004, prin manifestatii stradale, s-a reusit de catre opozitia de atunci, reprezentata de Iuscenko si Timosenko in special, repetarea alegerilor prezidentiale, pe care Iuscenko le-a cistigat  devenind Presedinte. Astfel Occidentul a obtinut atunci o victorie in fata Moscovei. Insa catre anul 2010, echipa oranj se scindeaza, intre Iuscenko si Timosenko se declanseaza un razboi fratricid, si in rezultat Ianukovici cistiga alegerile prezidentiale din 2010, ceea ce echivaleaza cu o contrarevolutie si instaureaza un regim autoritar in Ucraina, iar Timosenko si alti dusmani ai sai politici sunt bagati in puscarii. Daca e sa comparam situatia din Moldova si Ucraina , atunci vedem ca AIE a venit la guvernare in rezultatul unor alegeri anticipate, din 29 iulie 2009, dictate in mare masura de evenimentele de la 7 aprilie. Insa asa ca si in Ucraina, componentele AIE, in speta PLDM contra PD, si PLDM contra PL,  s-au lansat intr-un razboi fratricid, de care incearca sa profite partidul comunistilor. Si in Moldova, ca si in Ucraina, noile guverne democratice, conduse de Filat si Timosenko, nu si-au anihilat oponentii politici, nu le-au intentat dosare penale, si nu i-au bagat in puscarii, dimpotriva acestia au beneficiat de libertatea de expresie, pentru a-si ataca adversarul politic. In prezent, comunistii si acolitii lor,  incearca sa profite de certurile si divergentele din AIE, de greselile guvernarii si vor sa obtina alegeri anticipate, deoarece asta e unica sansa a lor de a reveni la guvernare de unii singuri sau intr-o alianta de centru-stinga. Cine va cistiga in aceasta confruntare: PCRM sau AIE? La prima vedere, sansele AIE sunt mai mari, deoarece se afla la guvenare, are posibilitatea a de a folosi pirghiile puterii, are sustinerea UE, SUA si a vecinilor, Romaniei si Ucrainei, care nu agreaza comunistii nici la ei acasa , nici peste hotare. Comunistii pe de alta parte, pot miza pe sustinerea tacita sau directa a Rusiei, Kazahstanului, Belarusului si altor tari din CSI, dar si din partea autoritatilor regiunii transnistrene, care ar dori ca la Chisinau sa se instaureze o guvernare autoritara, ca in contrast cu aceasta sa profite, declarind ca nu au cum sa se uneasca cu Chisinaul, deoarece acolo este un regim nedemocratic, care incalca drepturile omului. Dar in afara de sustinerea actorilor externi, conteaza foarte mult  cum partile aflate in conflict isi folosesc sansele pe interior. Pentru toata lumea deja e clar ca ideea petrecerii unui referendum constitutional a murit.  AIE, mai poate indeparta pericolul revenirii comunistilor, doar prin alegerea sefului statului, impreuna cu grupul Dodon. De asemenea Alianta, isi poate mobiliza sustinatorii ca sa organizeze mitinguri de sustinere  a democratiei si a cursului proeropean. De fapt cetatenii cu viziuni proeuropene si proromanesti, in special tinerii ar trebui singuri sa se organizeze, daca nu doresc o restauratie comunista violenta. Daca cetatenii cu viziuni proeuropene lasa Alianta singura in fata comunistilor, aceasta este condamnata. Miza luptei politice de la Chisinau, nu este numai una interna, dar vizeaza si obiectivul strategic, integrarea in UE sau in Uniunea Eurasiatica? Intrebarea ramine deschisa. […]

  38. opinie Says:

    Ghimpu este nemulţumit de tineri.

    Tinerii: AIE trebuie să prindă la minte.

    6 februarie 2012

    Liderul Partidului Liberal (PL), Mihai Ghimpu, este nemulţumit de faptul că tinerii din ziua de astăzi îşi permit să se dea cu părerea vis-a-vis de ideea Alianţei pentru Integrare Europeană (AIE) de a organiza un referendum.

    În replică, tinerii prezenţi la emisiune au spus că AIE trebuie să treacă în opoziţie şi să încerce să prindă la minte.

  39. Damian Hîncu Says:

    Mihai Eminsecu spunea în poezia „Glossa” :

    „Alte măști, aceeași piesă,
    Alte guri, aceeași gamă,
    Amăgit atât de-adese
    Nu spera și nu ai teamă…”

    Cred ca sfaturile lui Eminescu sunt valabile si acum.

    Dupa „Primavara democratica de la Chisinau” din 7 aprilie 2009 a revenit si revansa :”Iarna comunismului de la Chisinau” din februarie 2012.
    De ce s-a ajuns la aceasta situatie tragica? Pentru ca partidele de orientare democratica si europeana aflate la guvernare se cearta mereu si sunt dezbinate. Se creeaza toate conditiile pentru revenirea comunistilor la guvernare: lipsa reformelor adevarate în toate sferele economiei si pastrarea funtionarilor corupti comunisti în functii, nescoaterea comunismului în afara legii alaturi de nazism si fascism, confuzia si lipsa seriozitatii din partea liderilor AIE.

    Din pacate Alianta pentru Integrare Europeana a devenit Alianta Imobilismului Eurofob: conducerea RM n-a pus în dezbatere în societate iesirea din CSI, promisiunile electorale demult au fost uitate ,televiziunile comuniste de propaganda continua sa minta poporul cu nerusinare fara sa fie trasi la raspundere, aceeasi judecatori, politisti sau procurori numiti de comunisti au ramas în functii, cetatenii simpli îndura foame,frig si facturi înalte , iar guvernantii se plimba în limuzine si se comporta copilareste pe platourile de televiziune parasind rapid emisiunile în direct cu cetatenii.

    Tinerii se simt dezamgagiti si mintiti , iar comunistii jubileaza!

    Totusi în astfel de momente de grea cumpana NU TREBUIE DE CEDAT¨IN FATA COMUNISTILOR ,care au omorît tineri nevinovati în aprilie 2009 fara sa fie trasi la raspundere!

    Situatia internationala e tensionata, iar aceasta trebuie sa ne mobilizeze pe cetatatenii RM de a actiona.

    Dupa primavara revolutiilor din lumea araba din 2011 a revenit si la ei iarna islamisto-fascista , dar tinerii înca nu si-au spus ultimul cuvînt.

    Liderii AIE asteapta mereu sa fie alintati de manifestari de sustinere din partea cetatenilor , fara sa aduca scimbari radicale ca omologii lor din Tarile Baltice ex-sovietice sau Georgia.

    Asteptam fapte, dar nu vorbe din partea lor!

  40. patriciu Says:

    Scuzaţi că nu e la temă,dar sper să vă fie interesant.Polemizînd cu „maldavenii” de pe moldovenii.md.m-am gîndit:Mă, ce eu sunt mai prost ca voi?Iată ce creaţie a eşit:

    Stimaţi savanţi,patrioţi moldoveni de la moldoveni.md!

    V-am citit articolele.De ce uitaţi să precizaţi că pe aceste locuri au venit din nord nişte ocupanţi ce trăiau pe la rîul Moldova peste Prut,în nord şi şi-au făcut ţara lor Moldova pe melegurile noastre bolhoveneşti? Dragoş e tot un ocupant din Mara-Mureş, de peste munţii Carpaţi,la ce a venit pe teritoriile noastre bolohoveneşti să-şi facă stat?Acei care au venit cu el sunt tot ocupanţi.Ţara Bolohovenească a fost înainte ca Moldova. Dacă sunteţi de pe loc,de ce trădaţi pe strămoşii bolohoveni?Sunteţi şi voi poate urmaşii celora ce ne-au ocupat Ţara Bolohovenească împreună cu „echipa” lui Dragoş?
    Şi acum, ia lămuriţi-mi şi mie,de ce acei vorbitori de aceeaşi limbă,ce au rămas acolo de unde au venit o parte a camarilei lui Dragoş,urmaşii lor de acum, îşi zic români,iar acei ce au venit peste ţara noastră bolohovenească îşi zic moldoveni?Şi unii şi alţii pentru strămoşii noştri sunt ocupanţi.Da,am uitat să vă felicit: Sunteţi cei mai deştepţi din savanţii tuturor timpurilor:Gr.Ureche,Miron Costin,Dimitrie Cantemir,cei de la Şcoala ardeleană,etc.,ei îi numeau pe moldoveni alături de munteni şi ardeleni ca toţi la un loc sunt români.Ce ştieau ei?
    Bravo vouă!Datorită vouă am înţeles,că moldovenii sunt ce-a mai superioară rasă dintre vorbitorii acelei limbi ce unii îi zic românească,iar alţii moldovenească.
    Iată însă ce nicidecum nu pot să înţeleg: Cum o parte de Moldova de la nord,ruptă de austrieci la 1775 din trupul Moldovei(Bucovina),şi austriecii,şi ucrainenii,în componenţa cărora se află aceste teritorii acum,-+ i-au numit şu înscris în documente şi paşapoarte pe moldoveni de acolo ca români,tot aşa autodenumindu-se şi ei,moldovenii ce sau unit cu muntenii prin alegerea moldoveanului A.I.Cuza şi au format România la fel se autodenumesc români,iar moldovenii (noi) ce ne-au „eliberat” ruşii la 1812(cu 37 de ani mai tîrziu decît moldovenii ce au devenit români sub ocupaţia austeriacă),au rămas doar rasă superioară moldovenească? Ruşii ce ne-au „eliberat” la 1812,sunt cei mai fermecaţi eliberatori, se poate de înţeles din asta, peste tot unde se vorbeşte aceeaşi limbă,acei de o vorbesc,îşi zic ba,olteni,ba ardeleni,ba bănăţeni,ba munteni,etc.iar la un loc îşi zic cu toţii români,pe cînd pe o parte de vorbitori a aceleaşi limbi,care i-au eliberat ruşii(noi), iau lăsat să rămână doar moldoveni,iar acei ce vorbesc o limbă cu ei (olteni,bănăţeni,munteni,etc.ce îşi zic la un loc cu toţii români) pentru moldoveni eliberaţi de ruşi,la sfatul înţelept al „eliberatorilor” ruşi ,sunt nişte ocupanţi români fioroşi.Mulţumire ruşilor că ne-au învăţat să înţelegem şi să vedem cine la noi e ocupant şi cine e eliberator. Oricum,vă mulţumesc că datorită vouă am înţeles că sunt rasă superioară moldovenească. Interesant,însă,peste Nistru s-a format „pridnestrovschii narod”,aşa am auzit că au descoperit savanţii de acolo, aşa spune şi d-l Smirnov.Puteţi să mă lămuriţi, pridnestrovschi narod e o rasă mai superioară ca moldovenii şi românii,sau nu?
    Iată de ce vă întreb:Dacă se dovedeşte că pridnestrovschii narod e o rasă mai superioară ca moldovenii şi românii,apoi eu mă declar rasă superioară nisporeană,mai presus decît aceste numite rase.
    (Doar acum există dreptul ca fiecare să se autodetermine cine este din punct de vedere etnic)
    Anatol Marin (pentru cine încă nu a înţeles,e o glumă)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: