433 persoane decedate in accidente rutiere in 2011. Opriti microbuzele mortii din Chisinau – 2.

In anul 2010  prin articolul de mai jos atrageam atentia asupra gravelor probleme generate de microbuzele din mun.Chisinau.

Ieri dupa acel teribil accident in care au fost ranite 17 persoane, societatea a fost zguduita si problema a revenit in atentia opiniei publice si a factorilor de decizie.

In anul 2011 in R.M. au avut loc 2825 accidente rutiere soldate cu 433 persoane decedate.

Se vorbeste mult despre monitorizarea video a traficului rutier, si in conditiile mun.Chisinau, cel putin in ce priveste unele strazi principale e o chestiune care trebuie implementata de urgenta.

Solutia este cunoscuta, mun.Chisinau are nevoie de circa una suta de autobuze noi moderne, pe rutele principale, cu instalatii de consum a gazelor naturale, pentru a fi econome, ca sa fie inlocuite microbuzele.

Dar in cazul in care vor fi procurate aceste autobuze, vor fi periclitate interesele celor care se hranesc din afacerea cu microbuze, aici este problema.

Intrebarea ramine deschisa – cind Primaria Chisinau si CMC vor avea curajul sa lichideze mafia care gestioneaza fraudulos afacerea care se numeste „microbuzele mortii” in mun.Chisinau?

Stop accidentelor! Opriti microbuzele mortii din Chisinau.
NOTĂ INFORMATIVĂ cu privire la activitatea Direcţiei poliţiei rutiere pe parcursul anului 2009
Frecvenţa accidentelor rutiere
Pe parcursul anului 2009 au fost înregistrate 2.729 (-5,1%, a.p.2.875) accidente rutiere, în rezultatul cărora au decedat 476 (-6,3%, a.p.508) persoane, iar altele 3.288 (-6,4%, a.p.3.511) au fost traumatizate.
În municipiul Chişinău s-au produs 1.182 (-9,2%, a.p.1.302) accidente rutiere, soldate cu 90 (-7,2%, a.p.97) persoană decedate şi 1.413 (-11.2%, a.p.1.592) traumatizate. (mai.md)

Trebuie sa recunoastem ca situatia cu circulatia si transportul pasagerilor in mun.Chisinau este proasta.
Aproape in fiecare zi suntem informati ca au loc accidente rutiere in Chisinau in care sunt implicate microbuse care transporta pasageri, cum le mai spune la noi rutiere.
Chiar astazi pe bulevardul Renasterii a avut loc un accident in care au fost raniti grav citiva calatori.
Se stie ca majoritatea acestor microbuse sunt vechi si reutilate din cele de transport si prezinta pericol pentru pasageri si pentru securitatea circulatiei ruiere. La orele de virf microbusele circula cu viteza ce depaseste regulamentul, sunt supraaglomerate cu calatori care sunt nevoiti sa suporte calatoria in cele mai proaste conditii. O problema grava este si faptul ca soferii in timpul circulatiei primesc bani pentru calatorie de la pasageri, elibereaza bilete si dau rest, in acest caz ei se distrag de la conducerea automobilului si de aici rezulta multe accidente. Au fost mai multe discutii privind interzicerea microbuzelor reutilate mai vechi de 7 ani insa pina in prezent problema nu este rezolvata.
In acest context trebuie rezolvate mai multe probleme ale transportului public din mun.Chisinau. Lipsa banilor in bugetul mun.Chisinau nu este o scuza, exista posibilitatea contractarii unor credite si a procurarii automobilelor si autobuzelor in leasing.
Astfel apar mai multe intrebari:

– De ce Primaria mun.Chisinau si CMC nu procura in jur de 100 microbuze noi beneficiind de credit in aces sens de la banci in leasing?

– De ce Primaria mun.Chisinau si CMC nu procura in jur de 100 troliebuze si autobuze in leasing in baza de credit?

– Cind vor fi eliminate de pe rute microbuzele reutilate si cele mai vechi de 7 ani?

– Este adevarat ca in sistemul de acordare a autorizatiilor de arenda pentru rute de microbuze sunt implicate scheme de coruptie? In ziarele de publicitate se pot vedea anunturi prin care se vind rute de microbus cu sume de mii de euro, pe cind se stie ca aceste rute apartin Primariei Chisinau?

https://romanmihaes.wordpress.com/2010/01/23/stop-accidentelor-opriti-microbuzele-mortii-din-chisinau/

11 Răspunsuri to “433 persoane decedate in accidente rutiere in 2011. Opriti microbuzele mortii din Chisinau – 2.”

  1. ion Says:

    da e mare rusine cu aceste rutiere, e vinovat p
    primarul

  2. Vasile Says:

    Ai pus sare pe rană cu aceste întrebări d.Mihăeș.Dacă Chirtoacă era un gospodar bun și un om cinstit el trebuia din primul an de lucru să facă acest lucru.Ce i-a încurcat să facă acest lucru îl cunoaștem noi toți. Încercați să aflați cine sunt stăpînii adevărați ai acestor microbuze și o să rămîneți mut de mirare.

  3. laur Says:

    Daca mergeti in Romania sunt intre orase curse zilnice dese de autocare si microbuze, dar romanii au varianta trenurilor REGIO care sunt cele mai ieftine.

  4. lilia Says:

    Dar haideti sä recunoastem cä cei mai vinoveti sunt pasagerii total lipsiti de culturä si apou soferii ,care pt un leu uitä si de dumnezeu….

  5. lilia Says:

    Eoare primarul vinovat de lipsa de culturä a modovenilor!!!!!??????

  6. BercaruS Says:

    Știți, nu este primul accident de acest gen, și nici prima oară când este pusă în prim plan problema microbuzelor, dar de fiecare dată timp de câteva săptămâni toți uită de ele, și lucurile intră în albia anterioară. Eu cred că cel mai bine ar fi dacă primăria și CMC ar încerca cumva să oblice administratorii de rude să puie mașini tipul rutei 122. Va fi mai sănătos și mai puțin periculos, la sigur

  7. VEGA Says:

    DECE ???????

    Domnul MOCANU si totzi jurnalistii au nevoie, in permanentza , de un SAKASViLII, de un lituanian nu stiu care, totzi gasitzi in toate fundurile de tzari mai mult sau mai putzin indepartate.

    Sentimentul NEPUTINTZII a devenit o boala generalizata la noi.

    Dece nu ne referim la VIERU sau atatzi eroi asasinatzi, infinit mai valorosi decat orice strain. Mult mai valorosi pentruca sunt fii ai patriei noastre, sunt romani care s-au sacrificat pentru noi.

    Aratazi-mi o tzara care sa ridice si sa elogieze pana in ceruri calitatzile unui strain si sa declare incapabila propria sa tzara.

  8. lerua Says:

    pe vremea soveticilor rutiera era de 3 ori mai scumpa de cit autobusul deci daca ar fi 9 lei o parte din probleme ar disparea

  9. Siberiacul Says:

    VEGA – sunt de acord cu ce ai scris 100%.
    Bravo D.Chirtoacă cu ceia ce a realizat ca Primar!
    Primăria Chişinăului, cu Primarul D.Chirtoacă, a întors datoriile foştilor Primari comunişti Ursu şi Zgarfan în sumă de peste 700 mln lei; au fost mari investiţii de a înlătuta k.katul adunat încă din 1968 de la Staţia de Epurare şi prin aceasta elimina mirosul neplăcut; fără garanţii de la Guvern Băncile cu renume mondială au dat credit de 10 mln Euro, dar şi încă 3 mln Euro grant (degeaba) pentru a fi procurate 101 troleibuse.
    Aici se propune de procurat 100 autobuse noi. Dar de ce numai 100, poate că 200, sau chiar şi 300 de autobuse!? Da bani de unde!?!?!?
    Dar acidente rutiere sunt nu numai în Chişinău, dar şi pe tot teritoriul RM; precum şi în Germania, SUA,…
    De circulaţia rutieră răspunde Poliţia Rutieră, care nu se supune lui D.Chirtoacă!
    Da, D.Chirtoacă se va implica şi în rezolvarea acestei probleme.

  10. Siberiacul Says:

    Şi oare nu şoferii, în primul rînd, sunt vinovaţi de accidente, precum şi Poliţia Rutieră că nu-şi îndeplineşte funcţiile!?

  11. Simion Constantin Agache Says:

    Autorul are perfecta dreptate! Starea de lucruri in acest domeniu e pur si simplu c_r_i_m_i_n_a_l_a!!! Sa procedam ca tovarasul Stalin: sa impunem stapanii rutelor (si membrii familiilor lor) sa se deplaseze numai cu microbuzele!!! Si punctum…

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: