Iarasi despre limba si istorie

Ieri am participat la Publikatv, la o emisiune cu o tema sensibila pentru societatea noastra, despre invatamint, despre programele scolare, unde s-a abordat si problema istoriei si limbilor vorbite.

Printre altele, am declarat ca statul trebuie sa investeasca masiv in studierea limbii romane in scolile de limba rusa, astfel incit copiii la terminarea liceului, sau a facultatii, pe linga limba rusa sa posede si limba romana.

R.Moldova de la independenta incoace a fost condusa de partide de stinga sau de aliante de stinga, si niciuna din aceste guvernari nu a intreprins masuri serioase, astfel ca in invatamintul universitar si preuniversitar, sa se acorde fonduri  suficiente pentru studierea limbii romane de catre alolinvi.

In acest context am declarat ca partidelor de stinga aflate in trecut  la guvernare,  in R.Moldova, le convinea faptul segregarii ligvistice a minoritatilor nationale, deoarece, acestia necunoscind limba de stat, se transforma in ostaticii unor politicieni extremisti, si sunt folositi de partidele de stinga ca masa de manevra electorala.

Actuala guvernare AIE, din cuvintele consilierului Premierului, V.Lutenco, cica intreprinde anumite masuri in acest sens, sa vedem care vor fi rezultatele.

Apropo, recensamintul din 2004 arata ca ponderea populatiei bastinase moldoromane este de 78%, fara regiunea transnistreana ( 76,2% moldoveni+2% romani), ceea ce inseamna ca R.Moldova corespunde notiunii de stat national in dreptul international.

Pe buna dreptate, cineva din participantii la emisiune a declarat ca , voi, adica noi moldovenii trebuie sa ne decidem cum se numeste corect limba care o vorbim si istoria si sa oferim minoritatilor si tarii o solutie de dezvoltare durabila.

# Naționalitate R. Moldova  % Mold Transnistria  % Tran Total  %
1. Moldoveni 2.564.849 76,2% 177.156 31,9% 2.742.005 69,5%
2. Ucraineni 282.406 8,3% 159.940 28,8% 442.346 11,2%
3. Ruși 201.218 5,9% 168.270 30,3% 369.488 9,4%
4. Găgăuzi 147.500 4,4% 11.107 2,0% 158.607 4,0%
5. Români 73.276 2,2% 1000 0,5 74.276 2,0% (?)
6. Bulgari 65.662 1,9% 11.107 2,0% 76.769 1,9%
7. Alții 48.421 1,4% 27.767 5,0% 76.188 1,9%
8. TOTAL 3.383.332 100% 555.347 100% 3.938.679 100%

http://www.publika.md/emisiuni/vox-publika_1361.html

16 Răspunsuri to “Iarasi despre limba si istorie”

  1. Elle Says:

    Dar unde sunt evreii, fraților?!

  2. Daniel Baiu Says:

    La alții.

  3. arlekino Says:

    limba de stat romana…si atunci n-ar mai exista dubii.cand vom sti cine suntem atunci vom fi un singur popori ,o singaura natie sub un singur drapel si nu in ultimul rand cu rusi,gagauzi,ucraineni,bulgari cu limba romana bine invatzata si fara multe legi tampite gandite de ei(minoritatile din md)nu pot sa inteleg cum de butem sa fim carpe in fata celor care ne intra in casa…

  4. mircea.ro Says:

    ca român din partea dreaptă a Prutului,la început visam cu ochii deschişi,eram plin de entuziasm în privinţa unităţii tuturor românilor,acum mi s-au cam înecat toate corăbiile după ce am început să cunosc,cel puţin aşa cred,realitatea din partea stângă a Prutului.Nu sunt în măsură să dau verdicte,cine greşeşte sau cine spune adevărul,dar sunt contemporanul unor fapte de necontestat,suntem diferiţi şi ca mentalitate şi ca structură etno-culturală.Am ajuns să am convingerea că într-adevăr majoritatea populaţiei baştinaşă Pruto-Nistreană se exprimă şi gândeşte în limba moldovenească,denumită aşa ca o chintesenţă a factorului slav,dominant şi atotcuprinzător.Singurul fapt deranjant din perspectiva culturii române este preluarea fără discernământ a unor oameni de cultură români şi moldovenizarea lor.Să nu o luaţi ca un reproş,este o simplă constatare.

  5. Vlad DeNicolae Lupan Says:

    Probleme e in ATITUDINEA fata de limba romana.
    Statul R. Moldova e invalid la acest capitol. Oriunde pe teritoriul RM oficialitatile SUNT OBLIGATE sa vorbeasca in limba de stat.
    Ati putea concepe ca Basescu sa vorbeasca (oficial) in magheara chiar si in Covasna sau Putin in tatara inor. Kazan
    In RM asa ceva e posibil.
    RUSINEA EUROPEI

  6. Vlad DeNicolae Lupan Says:

    In plus
    Televiziunile promoveaza NIHILISMUL fata de limba de stat prin acceptarea interviurilor in rusa de la cetatenii RM. Ce fel de cetateni mai sunt acestia?
    In mod OSTENTATIV ni-i prezinta in primul rand, iar pe vorbitorii de romana mai apoi.
    Cu o astfel de atitudine nici un alolimgv n-o sa mai vrea sa vorbeasca romana chiar cunoscand-o

  7. Serdarul de Orhei Says:

    Numai Re-Unirea cu România ne mai poate Salva de ocupatia ruseasca !

  8. Anti-Scut Says:

    SIS-temul care n-a murit odata cu caderea URSS:
    ––––––––––––––––––
    „Caut o editură ca să public
    o carte de interviuri despre KGB”
    de Dumitru Crudu, ziarul „Timpul”, 21 mai 2012.
    http://www.timpul.md/articol/caut-o-editura-ca-sa-public-o-carte-de-interviuri-despre-kgb-33895.html
    ––––––––––––––––-
    KGB-ul a fost unul dintre cele mai odioase instrumente de hărţuire, tortură şi umilire a celor care mergeau contra sistemului sau refuzau să se înregimenteze,
    pariul ei cel mai mare fiind acela de a-şi racola colaboratori fideli din rândul oponenţilor regimului.

    Nu pot să nu-mi exprim admiraţia faţă de scriitorii Vladimir Beşleagă şi Lucreţia Bârlădeanu
    care mi-au povestit foarte multe detalii intime despre întâlnirile lor cu kaghebiştii.
    La fel şi scriitorul sau pictorul Igor Isac
    care mi-a mărturisit că, pentru a scăpa de securitate, fusese nevoit să simuleze nebunia şi să se interneze la ospiciu.
    Totuşi, numărul celor care au refuzat să-mi răspundă la întrebări prevalează asupra celor care nu s-au temut să-şi deschidă sufletul. Printre cei care mi-au închis uşa în nas sunt şi scriitori, şi actori foarte cunoscuţi ai vieţii culturale şi publice din R. Moldova.
    –––––––––––––––––
    Eu, personal, am fost contactat de două ori de securişti.
    Prima dată, eram student în anul întâi, când am fost chemat în biroul decanului, unde mă aştepta un tânăr chipeş, care a început să mă ia la întrebări, îl interesa foarte tare de unde sunt şi ce cărţi citesc. Din una în alta, mi-a propus să continuăm discuţia în aceeaşi zi, după ora 5 seara, în incinta Muzeului de Arte, că ar vrea să-mi propună ceva foarte important, dar nu mi-a zis ce. În după-amiaza aia m-am făcut criţă, împreună cu prietenii mei, şi nu am mai mers la nicio întâlnire.
    Iar de atunci nu l-am mai întâlnit niciodată pe tipul ăla (sau pe alţi angajaţi ai KGB-ului) şi aşa şi nu am aflat ce ar fi vrut să-mi propună.

    În schimb, la câţiva ani după căderea Uniunii Sovietice, iar asta se întâmpla prin 1995,
    doi tipi (unul dintre ei era student la Sociologie) m-au găsit la Braşov şi m-au invitat într-un bar la o bere, unde mi-au propus să colaborez cu securitatea moldovenească.
    Pentru că i-am refuzat, m-au înşfăcat de păr şi au început să mă trântească cu capul de masă.
    Nici nu mai ţin minte cum am scăpat din mâinile lor,
    dar ştiu că am ieşit din bar cu faţa năclăită de sânge. Şi mai ştiu că tipii ăia mă ameninţau că,
    pentru că am refuzat să lucrez cu ei,
    o să mă găsească într-o bună zi şi o să mă facă terci.
    –––––––––––––
    Iată de ce, până o să-mi dea de urmă, vreau neapărat să public această carte de interviuri despre KGB.

  9. Soliman nema(gnificul) Says:

    Pentru Mircea .ro

    Subscriu parerilor tale intru totul. Si eu ma aflu in aceeasi situatie de pierdere a entuziasmului.In luna august implinesc 4 ani de cand frecventez zilnic sit-urile basarabene de toate nuantelele si orientarile pentru a-mi face o idee despre ce se intampla acolo la dansii. Rezultatul este ca mi s-au accentuat mai mult toate indoielile . Sa clamezi cu toate ocaziile si la toate nivelele apartenenta la cultura romana, sa ai o Alee a clasicilor literaturii romane si marii nostri reprezentanti ai identitatii proprii ca repere de referinta si sa incalci in viata de zi cu zi rolul limbii romane,folosirea ei intrinseca,mi se pare o mare, mare problema.Aceasta cultura de care se prevaleaza insisi statalistii, pentru ca nu au cu ce sa o inlocuiasca, spatiul respectiv nereusind in 200 de ani sa coaguleze o cultura aparte a locului, distincta si proprie, este , in opinia mea, un act de uzurpare imorala inadmisibila si acuzatoare in sine.Constientizarea acestei situatii lipsite de orice onestitate, nu are de a face cu nicio guvernare de pana acum de la dansii. Nici macar a” independistilor” de la 1989.Nu au avut claritatea delimitarii de „slavonismul” in care se complac nici atunci. Au mimat ca si acum si au incercat tot felul de subterfugii ocolitoare a esentei.Desigur , au facut-o la nivel politic, dar e cu atat mai grav. Sa vii si sa spui in vazul tuturor ochilor si ai auzului tuturor urechilor ca „am venit acasa”, ca ulterior sa nu acoperi faptic aceasta „declaratie” cu nimic, dimpotriva? Ce inseamna asta? Ce justificare i se poate da la urma urmei? Am crezut o vreme ca frica de rusi este unicul calus acceptat nolens -volens. M-am convins ca nu este cauza esentiala si determinanta. Fac mereu trimiteri la Austria, la Elvetia la mai stiu eu cate subterfugii .complet lipsite de valoare. Traiesc, mai bine spus , isi traiesc propriile himere cu daune teribile pentru ei insisi, pentru ca paralelismele respective nu stau in picioare in niciun fel.Pare-se ca este vorba de niste interese absconse si nemarturisite de grandoare si profit in beneficul catorva rataciti. de „turma”. Altfel nu-mi pot explica moliciunea reactiei generale la astfel de… ispite. Nu e tot una sa fii ministru -om de vaza si cu cota inalta de prestigiu si statut material la tine in „republica” sau sa fii un „simplu roman” intr-o tara care are alte dimensiuni, alte standarde, alte repere….Irationalul lucreaza din plin in constiinta lor? Nu e insuficienta si o astfel de abordare? Cred ca DA, pentru ca foarte, foarte multi evolueaza in virtutea acestei realitati. Lucinski, atunci cand a desfiintat judetele si institutia perzidentiala transferand-o Parlasmentului, a stiut bine ce face, mizand tocmai pe aceasta stare latenta socialmente. Domnul Mihaes da aici un tabel statistic al compozitiei demografice nationale. Vorbesc despre multe, multe aspecte aceste cifre reci din 2004. Si teama mi-e ca nici la viitorul recensamant lucrurile nu se vor schimba foarte mult, pe fondul total neadecvat pe care a apucat-o AIE, principala forta modelatoare social prin tot ce intreprinde. De ce le trebuie lor cu atata inversunare cetatenie romaneasca, in timp ce aceasta calitate nu este observabila,iar nu imi este clar absolut defel.
    In fine…

  10. Ieseanul Says:

    Domnilor,despre limba romana cea de toate zilele,nu vreau sa hotarasc eu daca merita ca limba Romana s-o vorbeasca toti agramatii,de prin (Pustiile)lumii.In romania pana si tiganii de la cort au invatat(limba romana) pentru a se putea hrani pe oriunde ar umbla.(unii au facut si cursuri universitare in limba tarii in care traesc)iar cu aceste viituri umane care s-au instalat intre Prut si Nistru sau cu (Mancurtismul) du de unii bastinasi,cu idei famate….vorbesc si gindesc,insumind totul la anumite stari materiale…de parca in Europa faptul ca; daca esti Austriac primesti gratis casa,masa,serviciu;in Germania sau alta tara din Europa…Dar sa revin la intrebarea : De ce le trebuie dumnealor cetatenie romana(pentru a sfida si a batjocori statul Roman) vorbind si proliferind limba porcilor din rasarit.Revin si sustin ca de fiecare data cind (jandarmii romani Ii cafteau nu le convenea,cum sa le convina? cind majoritatea dintre ei erau hoti,provocatori,tradatori,lichele,javre…etc.asa cum fac si in zilele noastre, in ceea ce priveste factorii politici sunt niste nenorociti isi fac campanie electorala pe seama (Rominiei) S-a ajuns ca niste nespalati care candideaza la vre-o functie in Vre-un catun oarecare,Daca are o atitudine (antiromaneasca) cistiga alegerile.Acestor bande de indivizi,hrapareti,inculti.agramati,fara dumnezeu,(marturisesc ca unii si-au vopsit pina si biserica cu vopsea rosie.)Daca nu credeti duceti-va in satul Seimeni-rai.Ungheni si vedeti cu ochii vostri.Ihtr-un cuvint sunt bataia lui dumnezeu pe capul nostru….

  11. mircea.ro Says:

    de ce le trebuie cetăţenia română?,întreabă consternat de realităţi un conaţional pe acest blog;aş încerca un răspuns,din simplu motiv că este profitabil.Eu am o altă nedumerire,apropo de cetăţenie,şi întreb cum poate statul român să acorde cetăţenie unor persoane din RM care în buletinul lor de identitate se menţionează că sunt de naţionalitatea moldovenească.Există o aşa naţionalitate în România?Eu cred că ni s-a urât cu binele,este o prostie cât roata carului de mare.Apoi,acordarea de cetăţenie română unor basarabeni de naţionalitate moldovenească miroase de la o poştă ca amestec în treburile interne ale statului independent RM.Domnilor politicieni aţi recunoscut independenţa fostei RSSM,primii de alrfel,sub denumirea de Republica Moldova,prin urmare prostia se plăteşte,consecinţele le vedem zi de zi!

  12. Soliman nema(gnificul) Says:

    Mircea.ro
    Am vazut si eu aici la mine acasa(Banat) cetateni care au buletin cu cetatenie moldoveneasca si nu mi-a venit sa cred. Vina e a Romaniei care permite acordarea cetateniei(deci inclusiv a cartii de identitate romanesti) fara preconditii obligatorii. Pe teritoriul Romaniei si al UE asa ceva ar trebui sa nu fie permis. Se poate jongla oricand cu cele doua apartenente. La noi, inca se mai pot controla lucrurile(si in viitorul apropiat tot mai mult) dar in UE duce la complicatii mari de prestigiu pt, cetatenii romani . Sunt cozi interminalbile si acum la consulatele Romaniei pt cetatenie.N-ar fi nimic rau in aceasta chestiune daca onestitatea si-ar spune cuvantul acolo la dansii in „R.Moldova”. Dar cand e vorba sa-si etaleze apartenenta cetateneasca la Romania nu o fac. Se eschiveaza foarte multi, se codesc si fac pe niznaiul. Altfel nu-mi pot explica participarea modesta la actiuni cetatenesti pur romanesti, cum a fost si Marsul demnitatii cu ocazia zilei de 16 mai. Comunistii lor statalisti din cap pana in picioare reusesc insa sa mobilizeze zeci de mi de persoane la actiunile lor. Pana nici la Ungheni, oras lipit de „frontiera” ,nu am vazut participarea la care m-as fi asteptat. Sunt insa primii care beneficiaza de mic trafic, de viitorul gazoduct si de… coruptia alimentata copios cu tigari!! Nu ai observat cata contrabanda se face acolo cu tigari.? Iar „autoritatile” lor baga capul… in nisip mai abitir cu mult decat la noi!!!Nu spune asta foarte, foarte mult despre demagogia guvernamentala? Tin ei cu adevarat la prestigiul lor de cetateni romani cum ar fi de asteptat?(cred ca majoritar demnitarii lor actuali au cetatenie romaneasca in buzunar) NU, categoric NU! Ai vazut undeva un reportaj mai acatari legat de casele care le-a construit Romania dupa inundatiile catastrofale prin care au trecut? As, asa ceva nu e bine sa se spuna, sa se vada, chiar daca banii s-au luat din rezerva bugetara a Romanie si peste cele 100 de milioane de euro nerambursabili acoradati. Apoi alt aspect: partidele lor , dar nu numai ele,se cearta ca si chiorii pe cine e… mai roman si care are cea mai mare indreptatire la” intaietatea” asta, de parca asa s-ar si pune problema!!! Jalnic si trist. Multe ar fi de spus, dar… Sa speram ca lucrurile se vor indrepta intr-o directie mai productiva si mai de calitate.
    Cat priveste prostia recunoasterii independentei de catre Romania sub numele de R. Moldova, asta se datoreaza lui ILICI ILIESCU si neocomunistilor sai romani. Si tatal sau si el cu vechi state in Komintern , apoi in URSS.

  13. Unionistul teatral Says:

    ANUNT:
    –––––
    Teatrul de dramă și comedie – Teatrul Mic din Bucuresti
    – prezintă spectacolul «The Zoo Story»
    intre 23 si 24 mai la Chsinau,
    in prima reprezentatie de dincolo de Prut.
    După o piesă de Edward Albee,
    spectacolul este realizat în regia lui Mihai Iorga.
    În distribuție: Alex Rusu și Dorin Gribincea.
    Spectacolul va avea loc în incinta teatrului «Licurici», care oferă cu amabilitate spațiul său pentru desfășurarea acestui eveniment.
    Teatrul Mic este un proiect care a luat naștere
    acum 4 ani, din inițiativa unui grup de studenți
    ai AMTAP, susținuți de profesorul Mihai Iorga.
    În momentul de față,
    trupa este compusă din Dana Rusu Ciobanu, Elena Bociarova, Iurie Popa, Alex Rusu și Dorin Gribincea.
    Directorul Teatrului Mic, actorul și profesorul Mihai Iorga:
    «Ideea de a forma un teatru a apărut acum patru ani, pe cand actorii Teatrului Mic erau studenți ai academiei și anume la una dintre repetiițiile pentru spectacolul «Totul în grădină» de Edward Albee.
    Piesa lui Edward Albee predispune la dialog.
    Una din problemele omului modern este lipsa de comunicare și asta în secolul 21, secol în care omului
    i se pun la dispoziție toate rezervele tehnice pentru a comunica: presa, internetul, televiziunea…
    Un paradox nu ?
    ———————————–
    FESTIVAL ANULUI:
    —————–––––––-
    Cea de-a X-a ediţie a Bienalei Teatrului
    «Eugène Ionesco» (BITEI) se va desfăşura
    în perioada 25 mai–3 iunie 2012.
    Timp de nouă zile, în cadrul celui mai amplu festival internaţional de teatru din R. Moldova se vor juca
    26 de spectacole ale unor trupe din Coreea de Sud, Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Georgia, Azerbaidjan, România, Israel, Cehia, Rusia, Spania, Turcia, Ucraina şi Republica Moldova.

    Ediţia din 2012 este una aniversară, ea va reuni peste 300 de invitaţi. Companiile teatrale îşi vor prezenta montările pe scenele teatrelor «Eugene Ionesco», «Luceafărul», Teatrul Rus «A. P. Cehov», precum şi la Teatrul Naţional de Operă şi Balet, Filarmonica Naţională «Serghei Lunchevici» şi Teatrul Naţional «Mihai Eminescu».

  14. Romanul Says:

    Ascultati cu atentie aceasta melodie folclorica ardeleneasca din nordul Transilvaniei, de pe Valea Ampoiului, care se numeste „Cucuruz cu frunza-n sus”. In mod cu totul paradoxal, aceasta melodie trista, care se potriveste atat de bine, atat poporului roman cat si poporului evreu, a capatat o raspandire rapida in tot spatiul romanesc, inclusiv in Basarabia si a mai fost cunoscuta sub numele de „Cantec de mai” in Muntenia si „Carul cu boi” in Moldova, varianta care a fost tradusa si in idis si a devenit cantec folcloric al evreilor din Romania. Melodia acestui cantec a fost culeasa pentru prima data de catre Timotei Popovici. In scurt timp ea a devenit si muzica psaltica si afost intonata pentru prima data in Sinagoga Mare din Chisinau, ca acompaniament al Psalmului 126 „Cantare a treptelor”.
    In anul 1845, poetul evreu din Galitia, Naftali Herz Imber ( 1856-1909 ), care o locuit o perioada indelungata la Iasi, a scris un poem intitulat „Hatikva”. Versurile acestui poem au fost alese ca sa fie textul imnului national al Israelului. S-au facut sute de incercari de a gasi o melodie care sa se potriveasca textului poemului „Hatikva”, toate nestisfacatoare. In anul 1888, Shmuel Cohen ( 1870-1940 ), nascut in Ungheni, Basarabia, descopera aceasta veche melodie ardeleneasca si constata ca ea se potriveste textului „Hatikva”. Ia legatura cu muzicianul Gurtelm Sorban si il roaga sa faca adaptarea melodiei, care trebuia sa devina din melodie folclorica un imn al tuturor evreilor.
    In anul 1901, la al cincilea Congres Sionist de la Bazel, Imnul este intonat pentru prima data intr-un cadru oficial avand titlul provizoriu „Tikvatenu”.
    In anul 1933, la Praga, imnul devine oficial Imn al Miscarii Sioniste cu numele „Hatikva”.
    In anul 1942, „Hatikva” devine Cantecul miscarii de rezistenta a ghetoului din Varsovia.
    In anul 1948, Knesetul hotaraste ca „Hatikva” sa devina Imnul Statului Israel.
    Recunoasteti ca nu stiati toate lucrurile acestea. Eu le-am aflat de la un basarabean, profesor la Cahul. Aceasta istoria imi aminteste de afirmatia unui francez celebru, al carui nume imi scapa acum, care suna cam asa: „Romanii sunt singurul popor din lume care au reusit perfomanta de avea relatii foarte bune cu trei popoare, cele mai hulite din lume si care nu se pot suferi intre ele, evreii, grecii si armenii, de la care au preluat toate calitatile dar si toate defectele lor specifice.”
    youtube.com/wat../

  15. Elle Says:

    Cred că habar n-ai prin ce-a trecut majoritatea băștinașilor din actuala R. Moldova. Eu sunt româncă din acest spațiu și ceea ce vezi tu de la distanță eu trăiesc zilnic… Dar nu renunț la luptă, chiar dacă-mi pare uneori că lupt cu morile de vânt. Fetița mea e premiantă la școală și vorbește curat și literar românește, fapt pt care a avut de suferit la o tabără de odihnă din apropierea Chișinăului anul trecut; a fost luată în râs de alți copii că nu știe rusa și că nu vorbește așa ca ei – acea limbă stricată și aproximativă, un fel de moldo-rusă, fără norme gramaticale și dicționare… Trist, dar adevărat.
    În prezent, scriu istoria satului meu de baștină și știu de la oamenii din sat, precum și din documentele de arhivă că cea mai frumoasă și prosperă perioadă a Basarabiei a fost cea interbelică! Deznaționalizarea acestui popor, dar și propaganda românofobă de durată, și-a făcut totuși efectul… Românii din România fac o mare greșeală când pronunță următoarele cuvinte: Basarabia e pierdută… Eu cred într-un viitor comun al tuturor românilor! Doamne ajută!

  16. Mariana Pagu Says:

    Am fost printre cei care au plecat la studii în România, imediat după revoluție, în 1990. Îmi amintesc cum 5 ani de zile cât a durat liceul (pedagogic) s-a tot mirat profesorul nostru de istorie că noi, basarabenii, vorbim românește! Ne părea ciudat. Venind dintr-o școală sovietică nu aveam nicio idee ce însemna pt noi Decebal, Dacia, 27 martie 1918, al doilea război mondial și nu „marele război pt apărarea patriei (lor)” etc, etc. Cu mult greu am demolat ceea ce au construit în capetele noastre „conducătorii”…
    În 2006, după vreo 6 ani de umblat pe drumurile Chișinău-București-Bacău pt a obține cetățenia română (între timp, cuprinsă de deznădejde, am vrut să renunț de câteva ori la aceasta), am fost întrebată la un moment dat de o funcționară de la oficiul stării civile: „Vreți să plecați peste hotare?” „Nu, i-am răspuns.” „Atunci pt ce vă chinuiți atât?” „Pt că așa simt eu românește! și mi-au dat lacrimile…” Ce știu cei de acolo despre noi? Mai nimic…

Lasă un răspuns

