Senzational: V.Pavlicenco – Plahotniuc este si cetatean roman, este patriot roman basarabean

Se stie cit de greu s-a ajuns la refondarea AIE. S-a discutat mult despre faptul ca exista triunghiul „bermudelor” Voronin-Filat-Plahotniuc, al celor trei mari Vladimiri intre care se disputa puterea politica din  tara noastra. Recent pe blogul sau V.Pavlicenco a postat un comentariu intitulat „iarasi-mi-au-spart-blogul-se-pare-din-cauza-replicii-date-lui-c-tanse”, in care intra in polemica cu C.Tanase privind relatiile dintre cei doi. Dar cele mei interesante mi s-au parut comentariile la articol. Printre altele V.Pavlicenco afirma cu referire la Plahotniuc ca” este si cetatean roman, este patriot roman basarabean, este foarte ager”. Referitor la Lupu declara ca si acesta ar fi roman si ca Plahotniuc la ajutat sa se desprinda de comunisti. Este foarte important sa aflam din prima sursa cine ne conduce destinele.
Marturii senzationale in acest sens despre raporturile intre cei trei mari Vladimiri se contin pe blogul Vitaliei Pavlicenco, care recunoaste ca a avut o discutie cu V.Plahotniuc, fragmente din care redau in continuare.

http://www.pavlicenco.md/2011/01/10/iarasi-mi-au-spart-blogul-se-pare-din-cauza-replicii-date-lui-c-tanse/

V.Pavlicenco – 7 raspunsuri la “Iarasi mi-au spart blogul. Se pare, din cauza replicii date lui C.Tanase”

  1. Vitalia Pavlicenco spune:
    10 ianuarie 2011, la 13:01

Aici am pastrat doar patru dintre ultimele comentarii, pe care le repostez. Desigur, neavind ce a fost anterior, e mai greu de priceput, oricum…

patriciu(A.Marin)

Pentru oligarhoo: Rămîn, totuşi, la părerea că îi reuşeşte să manipuleze şi mulţimile: Oare atîţea cetăţeni ce au votat PLD-ul sau care au votat PD-ul deoarece dl Tănase vedea un mai mare pericol că Mocanu ar intra în politică, prin dezvăluirile dlui, decît că Plahotniuc cu o săptătămînă s-ar pomeni pe locul doi în lista PD-ului – nu e o lucrătură fină a dlui, ce a dus la faptul că sute de mii de cetăţeni, ce nu prea ştiu tehnologiile de manipulare a mulţimilor, promovate de Gustave Le Bon în cartea sa, au ajuns să voteze anume pentru aceste partide?

Dorel

Multstimata doamna Pavlicenco, va multumesc mult ca mi-ati raspuns. Va respect si consider ca locul Dvs. este in Parlamentul RM in calitate de deputat.

Am desprins din raspuns ca Va cunoasteti cu Plahotniuc. Va rog sa ne informati ce fel de om este, are simt patriotic in el sau este semievreu ca si Lupu – conjuncturisti care merg incotro bate vintul?

– Privind faptul ca Alexandru Tanase este certat cu Filat se discuta deja in toate bucatariile politice din Moldova inclusiv despre divortul politic dintre cei doi. Filat a fost informat pe mai multe canale ca atit Pasat, cit si Plahotniuc, principalii sai rivali, doresc sa-i aplice lovituri in partid cu miinile lui A.TAnase. Din acesta cauza, Filat a anulat si Congresul extraordinar al partidului, care trebuia sa aiba loc in timpul campaniei electorale, pentru a face efect. Filat s-a temut de scandal stiind ca Tanase va candida la functia de presedinte al partidului, ca sa incerce debarcarea sa, iar in caz de esec, sa mearga spre PNL primul pe lista si sa fure vreo 5% de la PLDM. De asta si v-am intrebat despre faptul transferului lui A.Tanase la PNL in calitate de presedinte, deoarece cu Tanase A. despre acest fapt a vorbit unul dintre membrii conducerii PNL inca inainte de referendumul constitutional, iar Tanase A. nu a zis nu, ci a zis sa se astepte. Deoarece A.Tanase a colaborat cu Plahotniuc in dosarul TVR-1 (si se stie ca solutia este in interesul lui Plahotniuc) si ca A.Tanase este des vazut la Nobil Club discutind cu Plahotniuc, inclusiv despre ziarul Timpul, se spune ca A.Tanase este omul lui Plahotniuc.

Iar C.Tanase de la Timpul a atacat toata blogerimea la gramada si a facut o mare greseala pe care acum incearca sa o repare. Insa atacul dinsului la adresa Dvs. se poate descifra ca incercare de a va determina sa cedati PNL catre fiul sau A.Tanase, care oricum va fi aruncat de catre Filat din PLDM pentru tradare.

Ghenadie

Citesc deseori ziarul “Timpul”, nu pentru ca D-l Tanase este redactor-sef, dar mai mult pentru comentariile la articolele publicate acolo. Este reflectia opiniei publice, de multe ori neasteptata. Sint teme ale unor articole in care subiectul este tratat unilateral, stingaci, dintr-o pozitie care reflecta doar o parte a unor evenimente sociale. E parerea mea subiectiva. Deseori D-l Tanase pretinde a da verdictul la o situatie sau alta. Este de spus, ca domnia sa are o eruditie si o bogata experienta profesionala, dar simpatia inversa care o are fata de Dvs., dna Vitalia, se numeste invidie. Din partea mea este un pacat de a evoca parerea, dat fiind cazul ca n-am facut mai nimic bun in viata, dar, va rog, dle Tanase, de ma iertati. Si dna Pavlicenco are reactii zborsite la unele subiecte. Insa fiecare cetatean, care isi expune in public opiniile, fie in scris la ziar, fie pe blog sau in alte mass media, trebuie sa inteleaga un lucru – ce expune este parerea lui subiectiva si nu e obligatorie pentru cineva sau pentru majoritatea societatii. Doar invers, cineva sau majoritatea poate fi de acord cu parerile autorului daca in ele se relateaza adevarul. Si e simplu – adevarul , fiind spus, nu are proprietar si nimeni nu-l poate lipsi de acest privilegiu, nici chiar functia de redactor-sef.

Dna Vitalia, astfel vad raspunsul la intrebarea Dvs. Domnia sa e invidios pentru adevarul, pe care il aduceti opiniei publice prin mesajele Dvs. “Noi n-am avut nevoie / Sa luam adeverinte / Ca vietuim acasa,/ In patrie la noi / Am fost si vom ramine / De-a pururi dacii liberi / Si iubitori de pace/Si vrednici de razboi.” (A.Paunescu)

luca

A.Tanase nu se va misca spre PNL. E prea pragmatic si face parte din partidul pragmaticilor. Deocamdata A.Tanase sta bine acolo unde sta. Numarul 2. Vin alegerile locale. La moment, nu se vor face mari schimbari in partide.

  1. oligarhoo spune:
    10 ianuarie 2011, la 13:01

Asta nu e spargere ci sabotaj din partea celor de la unimedia. Treceţi pe o platformă gratuită, gen wordpress

  1. Vitalia Pavlicenco spune:
    10 ianuarie 2011, la 13:01

Pt Dorel

Il cunosc pe Plahotniuc asa ca toata lumea. Nu am cu el relatii. Am avut o data o discutie ocazionala, in care mi-a explicat ce reprezinta, intr-o anume masura.

Nu pot spune multe, dar pot afirma ca este si cetatean roman, este patriot roman basarabean, este foarte ager. Si merg, aici, in continuare, cu opiniile mele subiective.

Eu nu-mi pot permite sa judec despre aspectele businessului sau, din simplul motiv ca nu le cunosc. Nu am avut de unde si nu am avut de ce sa le cunosc, nu mi-am propus, nu am acces, nici relatii, nici consultanti sa imi sugereze ceva. Mi-a solicitat o data Filat sa fac o interpelare impotriva lui si am facut-o, am primit raspuns oficial.

Eu am inteles, insa, colateral, ca Plahotniuc a fost in sfera businessului comunistilor si, poate, e printre cei ce a facut bine acolo unde altii ar fi facut rau sau mai rau. A rezistat cu greu presiunilor comunistilor, care vroiau doar sa se foloseasca de toti, de tot si de Plahotniuc. Cred ca a stiut sa manevreze intre lege si presiunile comunistilor. Apoi si-a propus sa asigure o trecere “de catifea” de la dictatura comunista la o guvernare democratica in sens politic si economic. Impresia mea este ca si la formarea primei AIE, si la formarea celei de-a doua AIE Plahotniuc a avut un rol benefic si important. El este un contraechilibru al lui Filat.

Pentru ca interesele lui Filat, care nu este om de afaceri, decit ca a fost la momentul “potrivit” la locul “potrivit”, s-au ciocnit de interesele sferei de influenta a lui Plahotniuc. Unii spun ca verii (fratii?) Topa sunt din gruparea conexata cu Filat. Nu stiu. Nu am acces la “fineturile businessului”, spun doar ce imi pare.

Plahotniuc nu vrea sa se extinda Filat nici ca om de afaceri, nici ca om politic, pentru ca mai multa lume, care il cunoaste pe Filat, spune ca e foarte cinic, nu are scrupule si calca peste cadavre. Stiu mai multe in aceasta privinta, ca mi-au povestit unii si despre unchiul, Dumnezeu sa il ierte! care i-a fost “indrumator” in primii pasi din bussines si despre care se spune ca a disparut in conditii dubioase. Nu spun mai mult, desi mi s-a povestit cite ceva.

Eu cred ca si Familia Tanase stie deja mai multe despre Familia Filat, toti fiind de origine din raionul Hincesti. De aceea, nu cred ca Tanase Sandu va ramine linga Filat. Isi va lua zborul din cuibul PLDM, dar trebuie curaj si bani.

Mai cred ca Plahotniuc l-a ghidat pe Lupu in parasirea PD. Lupu, din cite se pare, demult vroia sa o faca, inca in Parlamentul 2005-2009, dar a rabdat. Apoi a plecat, cind a avut siguranta sprijinului si diplomatic, adica american si european, si material – al lui Plahotniuc.

Mi s-a spus ca insusi Lupu nu crede in prostiile pe care le spune despre sacrele noastre valori nationale, despre istorie, razboiul d ela Nistru. El este roman si stie ce e cu el, dar vrea, cu tot dinadinsul – si el, si Plahotniuc – sa se exrinda peste comunisti, aglutinindu-i. Adica naturalizindu-i ca/printre democrati.

Sper si am niste motive, despre care nu voi spune, ca Lupu, daca va deveni Presedinte, o va incheia cu inchinaciunile in fata Kremlinului si va deveni profund proeuropean, chiar daca perspectiva europeana nu este palpabila pentru R.Moldova. Insa, vorbind de ea, ne apropiem de Romania, desi pentru noi Unirea, apropierea de Romania inseamna si integrare europeana accelerata, singura metoda si cale sigura, in conditiile presiunii crescinde din partea Rusiei.

In felul acesta, Plahotniuc, se pare, isi face rolul de a contribui la trecerea de la dictatura comunista, pe care nimeni nu si-o mai doreste, la democratie, in care sa aiba un rol si public onorabil, ca sa poata crea conditii pentru un business corect. Dar problema cu “primul milion”, cred, nu e numai a lui Plahotniuc – este, in egala masura, si a lui Filat, a multor altora. De comunisti si de Voronin nu spun – eu ii consider criminali si antiromani, coloana a cincea a Moscovei.

Iata asta stiu si cred eu.

Nimic din ce mi-ati povestit aici despre PLDM nu cunosc.

  1. Cititor spune:
    10 ianuarie 2011, la 14:02

Dna Pavlicenco

Felicitari pentru faptul ca ati realizat cit de importanta este libertatea de exprimare. Spun asta din cauza ca nu am auzit sa blocati persoanele care expun opinii care nu Va plac. Cu parere de rau pot acum sa afirm cu certitudine ca Dl Tanase este conducatorul unui ziar care nu accepta opinii critice. Am mai scris aici si ati putut sa Va convingeti ca nu vin cu nu proliferez injuraturi limbaj obscen sau alte lucruri care nu pot sa apara in spatiul public. Cu toate acestea am fost blocat si nu pot lasa nici un comentariu pe pagina ziarului Timpul. Le-am scris direct si trebuie sa-i felicit pentru faptul ca au raspuns la primul mesaj dar asa si nu au mai reactionat cind i-am rugat sa arate care parte din mesajele mele justifica o masura atit de dura ca blocarea dreptului de a comenta (inteleg ca pe un termen nelimitat ce este o alta ineptie). Nu pot sa-l invinuesc personal pe Dl Tanase. Caci ar insemna sa ma comor la nivelul domniei sale. Constat doar ca ziarul Timpul care se pretinde drept un farpost al libertatii de exprimare a ajuns sa poata fi comparat cu Pravda

  1. ion spune:
    10 ianuarie 2011, la 14:02

CHIAR V-a fost spart blogul, de vina sunteti dvs ( ca aveti o parola slaba) sau cei care se ocupa de administrare sunt amatori (chiar sunt)

  1. Vitalia Pavlicenco spune:
    10 ianuarie 2011, la 14:02

Pt Cititor

Eu nu am realizat abia acum ce inseamna “libertatea de exprimare”. Toate dictaturile si regimurile autoritare incep cu reprimarea libertatii de exprimare. Am inteles-o pe timpul comunistilor, unde am fost in lista lor neagra si la Televiziuni, si la trecerea frontierei cu Romania, unde am fost oprita ilegal d etrei ori si am cistigat procesul contra granicerilor, dupa ce m-am judecat cinci ani.

Eu stiu asta dintotdeauna si pacat ca nu ajung sa postez din primele mele articole in perioada de dinainte de proclamarea Independentei, cind luptam pentru limba de stat si grafia latina. Si in politica am suferit din cauza luptei pt libertatea de exprimare si pentru principialitate, pe care altii o considera “lipsa de flexibilitate”. Dar nici flexibilitate pina la a te plia fara demnitate, dupa care nu te mai poti deplia…

Ieri pe blog au scris multi exact despre faptul ca nu le publica Timpul articole si nici comentarii. Nu am mai spus nici eu ca, in calitate de om politic, sint trecuta in lista neagra in Timpul si pot aparea acolo doar intrebata provocator, dupa care dau trunchiat, cu poze neplacute, numai ca sa ma ofenseze si sa ma umileasca. Nu am nevoie d epublicitatea lor. Sa scrie ce vor, dar imi iau dreptul de a da replici.

Este extrem de straniu ce s-a intimplat acum cu blogul. Nu spun mai mult, desi inteleg foarte bine ce se intimpla…

Dar am invatat si eu cite ceva si din acest incident…

 

Anunțuri

89 Răspunsuri to “Senzational: V.Pavlicenco – Plahotniuc este si cetatean roman, este patriot roman basarabean”

  1. Vitalia Pavlicenco: Vladimir Plahotniuc este cetăţean român | George Damian Says:

    […] ar avea cetăţenia română. Sper să nu dispară comentariul, oricum, a fost preluat şi de Roman Mihăieş. Vitalia Pavlicenco spune: 10 ianuarie 2011, la 13:01 Pt […]

  2. romanmihaes Says:

    Vad ca si George Damian a preluat informatia oferita de V.Pavlicenco ca Plahotniuc este cetatean roman. Felicitari stimata doamna, informatile d-a produc stiri bomba aici la Chisinau.

  3. doc Says:

    Dom.Mihaes, ce este de mirare ca dom. Plohotniuc este cetatean roman,a facut el ceva atac asupra ROMANIEI

  4. EX-URSS Says:

    Pavlicenco a luat experienta cenzurii comuniste de la agentia de presa ATEM. De ce critica pe altii, daca ea nu supoarta critica. Sunt cenzirat pe blogul ei, din cauza ca nu supoarta adevarul. Doi sarpi (horoscopul chinez) Voronin si Pavlicenco cel mai dur au criticat AIE. Poporul a fondat Dreapta, asa cum a putut si ei trebuie s-o respecte!!!

  5. Anat.Marin Says:

    Pentru EX-URSS:
    Am scris pe mai multe bloguri.Blogul d-nei Pavlicenco permite cea mai mare libertate de exprimare,de acolo nu am fost şters nici odată.
    Referitor la numele de EX-URSS.Mi-a aduc aminte,eram prin clasa a IX-a(era prin 1981) cînd mă distram pe seama numelui ţării în care îmi duceam supraveţuirea:Ziceam cam aşa:Înţeleg ce e acesta rus,german,francez,român,dar nu înţeleg ce înseamnă să fii cetăţean sovietic.Soviet înseamnă sfat,adică sunntem cetăţeni sfatici şi o tot ţinem cu sfatul că din ce în ce se lucrează cît mai puţin.Ţara în care trăiam se numea URSS,adică mai popular trăiam în ţara ursului cu 2 de „s”.Mă gîndeam pe atunci că dacă acea ţară are o denumire aberantă,apoi degrabă de asta îşi vor da seama mai multă lume şi în curînd se va sfîrşi ruşinea să trăim în ţara ursului cu 2 de „s”.

  6. toma Says:

    de cum a aparut in public la postul tv cei apartine a recunoscut ca e cetatean roman . si Pavlicenko e cetatean roman si Filat si Chirtoaca . faptul ca sunt cetateni romani nu inseamna ca ei neaparat lucreaza in favoarea Romaniei 😦

  7. Senzational: V.Pavlicenco – Plahotniuc este si cetatean roman, este patriot roman basarabean « Stirile Protv | Cele mai noi stiri din online| Stiri de ultima ora Says:

    […] in care intra in polemica cu C.Tanase privind relatiile dintre […] Ultimele articole despre Politica basarabean, Cetatean, este, patriot, Plahotniuc, Roman, Senzational, […]

  8. Nornegru Says:

    Pt. EX-URSSS

    Multe mai ai de reflectat si de invatat ce e aceea democratie , draga domnule!! Imi pare rau ca trebuie sa ti-o spun!! Ba sunt si sigur ca ma vei injura!!E regretabil , dupa mine , ca tu ai si acum aceeasi parere despre „critica si autocritica ” precum a fasonat-o „conceptia marxist- leninista” raspandita prin educatie scolara in toate mediile sociale de la voi. Dar ce spui tu , de pilda ,ca in cultura romana exista o carte semnata de Garabet Ibraileanu intitulata” Spiritul critic in cultura romana”. A ramas pana in ziua de azi un fel de”manual” al… democratiei!! Desi a aparut prin anii 20 ai sec. al XX-lea!! Buneii tai de pe la 1940 au crescut in spiritul ei, pentru ca Ibraileanu era moldovean din IASI,iar atunci scoala romaneasca era scoala , nu gluma!! De altfel pana si astazi reputatia Universitatii „Cuza” din Iasi este de cea mai inalta calitate pentru invatamantul romanesc!! UE , prin conventia de la Bologna , care priveste sistemul universitar din Europa, are niste criterii de evaluare calitativa. Ei bine, Universitatea „Cuza” din Iasi ocupa locul I , inaintea celei din Bucuresti , Cluj-Napoca, Timisoara… E o mandrie romaneasca aceasta performanta a Iasului si nu una locala ,domnule ex-urss. Si e f bine !! Nu numai Berlinul are renumite universitati in Germania !!Uite, iti mai… vand o poanta,desi eu nu sunt moldovean, ci babatean in toalele mele. Exista acolo o domna profesoara de o reputatie stiintifica impresionanata si era … rusoaica! Se chema Nekrasov. Mai multe nu spun pt ca familia ei traieste si acum si nu vreau sa o atragem in dispute … aiurea in tramvai. Ti-o spun asa , de pamplezir , ca sa vezi cam cum se pune problema si cu etnicii rusi de la voi din Basarabia!! Aceasta femeie a stiut sa se respecte pe sine ca rusoaica, si sa respecte si pe altii ca romani ,pentru ca a avut studenti romani nu unul .ci mii!! Esti aproape de Iasi si poti testa pe viu spusele mele. Nu e rusine, nici nationalista sau anti-ruseasca treaba!!
    Nationalitatea se traduce si se lupta pentru ea in ceea ce inseamna demnitatea fiecaruia nu in ambitii desarte si violente!!
    De aceea , draga ex-urss, imi permit sa mai fac o precizare. 28 iunie 1940 este exact Katyn-ul romanesc al polonezilor!! Asa cum au avut taria si constiinta limpede si au recunoscut (cu mare greutate!) exact acelasi lucru trebuie sa-l accepte si cu romanii. Nu e vorba nici de „bomba atomica” , nici de tancuri sau rachete. e vorba de respect pentru adevar si pentru tine insuti ca popr mare si recunoscut!! Asta a vrut Mihai Ghimpu , asta a sustinut, si in modul acesta cred ca a pus problema si in fata lui Putin sau mai stiu eu cine!! Nu insa si la Chisinau se inteleg asa lucrurile!! Acolo s-a adoptat de 20 de ani politica „pasilor marunti” si de induplecare nebarbateasca a problemei. Mihai Ghimpu, a castigat respectul tuturor romanilor din TARA MEA(daca cumva nu e si a a ta) pentru ca a ridicat aceasta problema exact DIN LOCUL CARE TREBUIA SI LA MOMENTUL OPORTUN! De ce v-ati obisnuit voi sa discutati in „stilul ascuns” problemele esentiale ale voastre / noastre, asta chiar ca nu inteleg? Problema AIE e a tuturor , se discuta cu cartile pe masa si nu pe sub masa. Nu se fac asa? Tributul platiti e cel care se vede cu ochiul liber!! Esecul!! Uite, iar te indemna la un lucru!! Gandeste -te la spatiul Schengen!! Romania nu=l vrea pe Prut!! Si a facut totul si va face sa nu fie asa!! Decat pe Prut, e mult mai bine sa ramana acolo unde e : la frontiera noastra cu UNGARIA!(nu ti-e clar de ce Ungaria nici nu vrea sa auda sa nu se acorde Scengen-ul pt Romania?) Tu ce crezi? Gandeste=te si spune-mi!! Nu e nici o rusine , chiar daca gresesti si nu voi fi de acord cu tine!! mai mult , incearca sa faci: gandeste-te ca reactia Franta-Germania era prezumata la Bucuresti ! Sigur!!Adica vazuta ca posibila!! Ai retinut pozitia lui Basescu? (In fond nu e a lui , ci a Romaniei si poporului ,,,din Romania ) E si f bine ca a iesit la iveala!! sa o vada toata lumea si sa traga fiecare concluziile care vrea. Romania a spus clar ca nu semneaza niciun tratat de frontiera cu republica” moldova”. Si nu-l va semna. Nu-l va semna nici oricare alta putere venita prin alegeri la Bucuresti!! Din simplul motiv ca nu-l vrea majoritatea cu supra amasura din Romania. Un alt tratat gen… Ucraina nu va fi.

  9. laur Says:

    Romania este necesar sa acorde la cat mai multi rusi si ucrainieni cetatenia ROMANA, iar apropierea dintre cele doua tarii va fii foarte mare.

  10. Nornegru Says:

    PS-
    Te-am vazut pe blogul d-nei Pavlicenco ! Daca te-a „cenzurat” cumva , nu din cauza ca ti-a ingradit libertatea de exprimare a facut-o ,imi place sa cred. Dar si asta am vazut ca acolo pe blogul ei se „injura si se vorbeste ca la usa cortului”. Foarte multi o jignesc pur si simplu!! Si nu tine o astfel de modalitate de a pune o idee pe tapet!! Dupa parerea mea ar trebui si sa precizeze mult mai clar ca nu se pot depasi anumte limite ale bunului simt in discutii de idei. Un blog nu e o crasma !!

  11. Anat.Marin Says:

    D-le Roman Mihăeş:
    Cer scuze că plasez acest articol nu la temă,dar,dat fiind faptul că a dispărut de pe blogul d-nei Pavlicenco,ştiindu-vă că nu sunteţi rivali în a atrage publicul cititor,mai ales că doamna Vitalia mi-a cerut sa-l repostez la D-ei pe blog fiindcă i-a plăcut şi pentru a mă asigura că va avea şanse mai mici spre a despărea iarăşi, cu plasarea aici reuşindu-se şi să fie adus la cunoştinţa mai multor cititori, iar eu nu doresc să mai fiu nevoit să-l mai scriu odată din memorie,cu permisiunea D-ră plasez acest articol şi la D-ră pe blog:

    D-na Vitalia!

    Mi-aţi propus să repostez povestea barterului cu d-l C.Tănase.Deoarece nu am salvat-o nicăeri o voi cita din memorie.

    Scriam acolo că împărtăşesc şi eu ideea că d-l Constantin Tănase este un manipulator de opinie publică talentat. Mi-am adus aminte cum l-am cunoscut personal:Era prin anii 1996-97 cînd peste drum de Piaţa agricolă de la Ciocana, unde domnia sa, alaturi de alţi consumatori, obişnuia să iasă dimineaţa pe la 6.00 să mai dea peste cap cîteva păhărele de “vin de casă” de la ţăranii ce îşi mai vindeau cîte ceva din rezultatele muncii lor pînă pe la 8.00,cînd erau fugăriţi de poliţie, uneori întîmplîndu-se să mai fie şi luaţi la sectorul de poliţie, unde li se întocmeau procese-verbale pentru a plăti amenzi. Domnia sa, după cîte îmi aduc aminte, nu era prea mare amator de a stimula financiar producătorul local, utilizîndu-şi în mod creator imaginaţia scriitoricească, reuşind să cumpere cele necesare pentru “pohta sufletului” pe datorie. (Cu bani toţi proştii cumpără, deştepţii cumpără şi fără.) Se întîmpla totuşi ca unii dintre ei sa-şi recupereze datoriile de la domnia sa. Am fost şi eu unul dintre aceia. (La acel timp aveam ca moştenire de la tatăl meu pe Valea Rangului, la Grozeşti, Nisporeni o cotă de vie pe care o lucram). S-a întîmplat ca domnia sa să mă invite şi să mă primească frumos în apartamentul ce îl deţinea pe Mircea cel Bătrîn şi să-mi dăruiască în contul datoriei 2 cărţi. Una dintre ele am uitat cum se numeşte, alta a fost cartea lui Gustave Le Bon “Psihologia mulţimilor”, pe care şi-a pus şi autograful şi care se mai păstrează ca amintire de la domnia sa. Doresc sa-i mulţumesc mult pe această cale pentru acest dar, tehnicile descrise de Gustave Le Bon mă ajută destul de bine şi astăzi să înţeleg tehnicile de manipulare a mulţimilor utilizate eficient pe paginile ziarului “Timpul” de către Domnia sa.

    Să fiţi sănătos d-le Tănase, să mai dăruiţi aşa cărţi şi altor cetăţeni, sunt sigur că si cunoştinţele ce le vor afla d-lor le va da posibilitatea să vă înţeleagă activitatea cu mult mai bine. Pentru cei interesaţi ce spune în cartea sa Gustave Le Bon, vă sfătui să încercaţi pe Google, poate acolo este. La părerea mea, d-l C.Tănase si-a însuşit foarte bine tehnicile de manipulare a mulţimilor şi le utilizeză cu mare succes pe paginile ziarului “Timpul”. Să trăiţi, d-le Tănase, manipulaţi D-ră pe cine manipulaţi, dar pe mine şi mulţi alţii ca mine, – nu.

    Celor ce citesc aceste rînduri,le recomand să citească literatură referitoare la temă, nu de alta, dar nu e bine să fim mai proşti ca d-l Constantin.

    Cu aceasta, Vă mai mulţumesc încă odată, dorindu-vă sanătate şi inspiraţie în activitatea d-ră de creaţie, d-le Constantin, iar nouă, celora ce vă citim opera, să fim destul de deştepţi ca să nu vă cădem în plasă d-ră, spre a ne manipula.

    Nu de alta, dar tehnicile folosite de domnia sa şi GCB-ul sovietic au fost utilizate cu succes pentru a alimenta ură între românii de pe ambele maluri ale Prutului. Dragii mei, oare de ce pe noi să nu ne ajungă capul spre a folosi aceleaşi tehnici spre a unfica politic într-un stat naţiunea română, aşa cum şi-a pus sarcina concretă PNL-ul basarabean?

    P.S. Aş dori ca să nu se interpreteze astfel precum că tehnicile utilizate de d-l Tănase ar fi avut scop de a trezi ură între românii de pe malurile Prutului şi Nistrului.D-lui îşi utilizează talentul de manipulator în probleme de ordin local, basarabean.

  12. Anat.Marin Says:

    Pentru Nornegru:
    Vă mulţumim,să ne fiţi mereu alături.

  13. EX-URSS Says:

    Pt Anat.Marin si Nornegru v-am citit dar mesajul vostru nu l-am inteles. Ce vreti sa spuneti, ca cenzura lui Pavlicenco este ceva normal? De ce sub numele lui „europa” comentarile sunt blocate? Pentru a dori Reunirea Tarii, basarabenii trebuie sa desfiinteze statul artificial RM. Pavlicenco in gura mare striga ca-i unionista dar cand ii propun sa contribuie la Unificarea Dreptei se face moarta in popusoi. Cea mai rapida unificare a Dreptei este lichidarea ciupercilor politice, care prin incompetenta politica separa dreapta. Cine-i instare sa desfiinteze un partid este in stare sa desfiinteze si un stat artificial, cun este RM.

  14. Anat.Marin Says:

    D-le EX-URSS,dacă puteţi,descrie-ţi, cum vedeţi unificarea dreptei?
    (Sper mult ca d-l R.Mihăeş să nu şteargă cele expuse de D-ră),adică sugerez să vă exprimaţi într-o limbă cît mai clară,mai decentă.

  15. Nornegru Says:

    Pt EX-URSS( din nou)
    Nu contrapun niciun moment si nici nu o voi face, pe d-na Pavlicenco si PNL (Basarabia) domnilor Mihai Ghimpu si PL !! Acest lucru te rog sa-l l retii!! Dimpotriva. Cine are ochi de vazut si urechi de auzit, vor inregistra cele ce se discuta, nu am nicio indoilala!! Niciunul din partidele in cauza si niciunul din capii celor doua formatiuni nu pot spune ca nu se cunosc!! E f. limpede? Cred ca nu mai e cazul sa explic. Pe de alta parte, in cei peste 2 ani de cand urmaresc „politichiile ” de la voi , mi-am format , tot limpede , ce se face si ce se desface!! Cateodata se duc batalii si lipsite de sens , si a proasta in targ!! Mai mult: cele 2 formatiuni, care au f multe in comun , au si ce discuta, in comun f. multe. S-au adunat si de o parte si de alta, multe , multe lucruri de dezbatut, de discutat. Daca vor, fireste !! Nu e treaba mea sa impun un dialog, o actiune comuna!! Realitatea , de facto si de jure insa, scoate la iveala necesitatea unirii dreptei si centrului dreapta basrabean!!. Ba chiar o impune. Si nu in intersul lor, ci in interes larg, electoral , social si cum vreti dv sa mai adugati!! Ce e asa de greu de inteles, ce era, asa de greu de vazut ceea ce poate vedea , simplu , oricine? Nu cunosc , de cat f sumar, din pacate , programul si platforma politica a PL,framantarile lor interne etc. Dar cunosc mult mai bine cel al PNL(Basarabia) Si e cert ca are calitati pe care nu le-am intalnit la alte partide. ” Pro-romanismul”,cel putin, atat de clamat de multa lume prin toata media si politica basarabeana, are contururi mai clare si mai curajos promovate. Si mai decis spuse si subliniate. Nu am explicatia discutatului in surdina si cu batista pe tambal ridicat la rang de practica politica !! Exista atat de mare frica in voi ca discutati lucruri … nepermise? De unde pana unde?Doar nu sunteti nici Georgia ,nici Armenia!! Sper ca m-ai inteles, d-l EX- URSS.

  16. EX-URSS Says:

    Prima intrebare. Nornegru si Anat.Marin este una si aceeas persoana? A doua intrebare. Ce folos de ” Pro-romanismul” PNL, care din lipsa de experienta politica nu poate avea niciun vot in Parlament? Declaratiile iresponsabile ale PNL, uneste electoratul de stinga in jurul PCRM. In politica deobicei se bate pe frunte dar nu in frunte, mai ales in crize politice si economice. Cum, eu, propun unificarea Dreptei intr-un singur partid, deja am descris-o pe blogul V.P. Puteti sa cititi sub numele ” europa”.

  17. Vlad Says:

    Se stie ca Plohis e cetatean roman tot din surse demne de incredere?

  18. Nornegru Says:

    PS- Din nou pt EX- URSS( ar trebui sa adug: DIN PACATE si fara sa te superi)
    Abia acum , recitind ce ai scris , mi-a atras atentia in mod deosebit expresia:”Cea mai rapida Unificare(sic!) a Dreptei(sic!) este lichidarea ciupercilor politice,care prin incompetenta politica separa dreapta.”
    { te rog, sa verifici fiecare cuvant din citat ca sa nu avem discutii ca am omis ceva premediat sau am scos din context ce spui}
    Aoleu, d-le draga, dar dumneta esti total in afara corectitudinii discursului si practicii politice !! Cum adica „lichidarea ciupercilor politice…”? Iti dai sema pe ce pozitii te asezi? Acelea ale pumnului in gura!! Ale parului cu care sa vii de hac tuturor celor cae nu sunt de acord cu d-ta!!!!!! Ale lichidarii … fizice a dusmanului!! este exact pozitia si practica comunismului!!!! Nu, Domnule, NU!! Nu asa se procedeaza in democratie!!! Nu ai argumente, nu ai idei? Stai in banca dumitale nu ridica parul si nu da cu cutitul!! Nu huli !! In democratie nu se procedeaza asa!! Nici macar cu comunistii, care practica asa ceva si au practicat zeci de ani aroganta terorista!! Exista , din fericire , atatea fapte, evenimente, idei, manipulari , diversiuni, minciuni etc, unele mai grave ca altele, cu care pot fi anihilati si combatuti comunistii!! Nu e nevoie de pari, mitraliere , tancuri ori bate pt asta!! Cuvintele si ideile s-au dovedit mai tari! De aceea a si cazut comunismul, printre altele!!
    Uite: m-ai obligat sa enunt acum niste idei pe care nu aveam de gand sa le scot la iveala !! Si chiar ca o fac!!
    Ma apuca groaza despre ce se va putea intampla cand isi va incepe activitatea din plin la Chisinau, INSTITUTUL CULTURAL ROMAN „MIHAI EMINESCU”. Este o institutie eminamente a dialogului , a punerii de probleme, a dezbaterilor de idei, de solutii. Cuprinde personalitati din cele mai bine pregatite ale Ro si nu numai. Ce veti face atunci? Tot asa veti vorbi? Cu … sa lichidam ciupercile ? Prin firea lucrurilor acest institut de cultura va intra vrei, nu vrei si in politica. Cultura alimenteaza cu idei din totdeuna politicul !! Va ajunge cumva acest institut sa=si ia talpasita din Chisinau? Sau si mai rau, doamne fereste , sa fie alungat de acolo? Pentru ca nu stiu cui, la un moment dat, i se pare ca nu-l serveste? Ar fi curata catastrofa intre R. Moldova si Romania sa se ajunga la asa ceva!!
    Dar , culmea si paradoxal, exista sanse de acest fel. „Stilul gazetaresc” care se prefigureaza in unele publicatii , chiar si voci elitiste, imi dau de gandit , la modul cel mai serios,draga domnule EX-URSS,in aceast privinta. Nu ai pentru ce sa te superi pe mine ca -ti spun toate astea. Le si spun cu rezerva cuvenita, tocmai de aceea.

  19. Nornegru Says:

    NU!! Nornegru nu este una si aceeasi persoana cu Anat,Marin!! Eu, subsemnatul… Nornegru ,sunt la una mie km departe de domniile voastre!! Si sunt ROMAN din mosi stramosi. Sa-mi fie rusine? Nu am de ce!!! La toate intrebarile care mi le-ai pus gasesti raspunsul in ceea ce am scris!! Am ocupat f mult spatiu in blogul d-lui Mihaes, si imi cer scuze. Dar imi este imposibil sa nu iti fi raspuns la randurile pe care le-ai scris!
    Noapte buna!!

  20. Nornegru Says:

    iar PS
    Numai oameni slabi , dezinformati si dezorientati total si-au putut da voturile pentru PCRM!! Chiar daca au au avut impulsuri nerefulate de razbunare pe PNL sau AMN, sau MAE!! Trist mod de a gandi!! Mitingul pro- AIE , pro Europa organizat de d-l Mihaes , inseamna ca nu a fost nici el inteles!!
    Si este o problema f mare in cazul asta!!

  21. EX-URSS Says:

    Lichidarea ciupercilor politice incompetente este reciproc egala cu succesul nostru. Lichidarea partidului nu inseamna si lichidarea membrelor, ei pot sa -si activeze dorinta politica in partidele Parlamentare fie de stinga, fie de centru, fie de Dreapta. Acolo fiecare doctrina politica trebuie sa-si gaseasca activitatea. Eu tot vreau sa-mi fondez un partid de Extrema Dreapta, pentru ai trage la raspundere pe raufacatorii din extrema stinga. Ce s-a petrecut la 7 aprilie 2009? Cine a fost tras la raspundere penala? Medvedem a spus ca de masacrul polonezilor din Katrun este vinovat Stalin. Aceasta este o palma data lui Voronin, el trebuie sa fie tras la raspundere. Articolul comunist care provoaca alegeri anticipate, bani aruncati in aer. PCRM scos inafara legii pentru incompetenta politica. Voroni minte ca s-au furat 10% de voturi si noi renumaram voturile, iaras bani pierduti. PCRM este un partid populist care minte grosolan.

  22. EX-URSS Says:

    PS Daca fiecare isi va fonda cate un partid, unde vom ajunge?

  23. yo Says:

    Pai o avea shi el nevoie de libertate de miscare peste frontiere, ca toata lumea de altfel, numai ca nu se bate cu pumnul in piept ca unii. Ce-ati fi vrutsa fie cetsatean rus, ukrainean? Ajungi departe tare cu pashapoartele acestor 2 tari, asa-i? Stirea bomba, shock, traznet, etc. nu face nici cit o ceapa degerata.

  24. EX-URSS Says:

    Dupa pretul gazului rus se poate sti pozitia Rusiei in politica RM.

  25. Eu Says:

    Plahotniuc asta vad ca cumparat-o si pe Pavlicenco… Si televiziunea lui, DTV a cistigat frecventele la CCA in favoarea Jurnal TV, si s-a prefacut ca ne intoarce TVR1 dupa ce tot el a furat aceasta televiziune poporului ca sa si-o subjuge Mariei Sale. Acum ne-am pomenit ca s-a uitat…
    Asa procedeaza un cetatean Roman, Doamna? Fura frecventele TVR1?
    S-a uitat… Ma rog, asa politicieni frumosi avem…
    Sau nu a trecut Mos Craciun pe la Pavlicenco anul asta??? Parca asta era Plahotniuc ceva vreme in urma…

  26. Anat.Marin Says:

    Pentru EX-URSS:

    Am deschis acum comp. şi am găsit întrebarea: „Nournegru şi Anatol Marin sunt aceeaşi persoană?”
    Pentru început doresc să vă mulţumesc pentru aceeastă întrebare deoarece o consider un compliment.Iată de ce:Personal consider că mai am încă multe de învăţat de la Nournegru,dar dacă cineva deja mă compară cu domnia sa (e de dorit sincer),apoi aceesta pentru mine e un semn bun că sunt pe o cale corectă şi mai e un îndemn spre a mă autodesăvîrşi în continuare.
    Eu sunt de la Chişinău,de la Telecentru,mă puteţi contacta la tel.28-70-07 sau la GSM 060408828; 067321918,se poate sa-mi scrieţi şi la adresa elect. patriciu@mail.ru.

    Pentru d-l Mihăeş: Sunt cetăţeanul care după mitingul de pe 12 decembrie, din scuarul Operei, va întrebat: „Pentru asemenea manifestaţii aveţi autorizaţie de la d-l Plahotniuc?”
    La început d-l Mihăeş m-a acuzat că aşi fi KGB-st,apoi m-a sunat şi incidentul dintre noi a fost aplanat.
    Cu respect,acelaş Anatol Marin (am prelucrat cota de teren agricol rămasă de la tatăl meu la Grozeşti,Nisporeni în perioada 1996-2007,de unde e vicepreşedintele parlamentului Rep.Moldova,d-l Vladimir Plahotniuc)

  27. Anat.Marin Says:

    Pentru EU:
    Vezi,nu degeaba am întrebat eu atunci:Aveţi autorizaţie pentru manifestaţia din 12 decembrie de la d-l Plahotniuc?

  28. grigore Says:

    Interesant, cine i-a blocat d-nei Pavlicenco blogosfera? Ce urmareste dl Mihaies prin repostarea acestui material? Ofera el posibilitatea de a se exprima si celorlalti colegi de blogosfere de pe unimedia, carora nu stiu de ce dar le-au spart blogul, sau incerca indirect sa o condamne pe Pavlicenco pentru pozitia ei deloc ostila fata de Plahotniuc si chiar Lupu.
    Or, cunoastem foarte bina ca Roman Mihaies, si nu doar, i-a criticat pe Lupu si Plahotniuc pentru negocierile lor (PD-ului) cu PCRM, negocieri care, am vazut cu totii, ca erau doar menite sa exercite presiuni asupra lui Filat pentru al convinge sa cedeze mai mult in procesul reeditarii AIE. Totusi multumim lui Mihaies si altor analisti politici, chiar si proiectului Mocanu (interesant cine l-a initiat? se zice ca cineva de pe dreapta PD-ului) pentru ca au discutat despre realitatea ca in spatele partidului PD, ca si a altor partide, stau grupuri cu mari interese economice si cu ambitii de a „se realiza” in plan politic.

    Desigur ca toti au dreptul la opinie si Mihaies si Tanase si Pavlicenco si toti ceilalti. Noi trebuie doar sa ne informam despre toate aceste opinii fara a ni se ingradi accesul la ele prin diferite tehnici, mai nou prin spargerea blogurilor.

  29. Anat.Marin Says:

    Pentru Grigore:
    Spuneţi: ” Noi trebuie doar sa ne informam despre toate aceste opinii”.Sunt de părere că e prea puţin să ne informăm despre aceste opinii,ci mai trebuie să-i informăm,pe cît putem pe toţi acei din jurul nostru ce se interesează de viaţa publică (şi nu numai),să stăruim,pe cît ne ţin puterile şi intelectul, spre a minimaliza efectele nocive ale manipulatorilor de opinie publică,adică să fim cetăţeni activi.Dacă nu,degrabă devenim proprietatea lui Plahotniuc şi &,ei ne vor dirija ce să gîndim,ce să facem,cum să ne comportăm,adică un model basarabean al Coreei de Nord.

  30. cip Says:

    Este de inteles ca vitalia pavlicenco cauta sa-l inalbeasca pe hotul plahotniuc. De citiva ani deja, vitalia pavlicenco este finantata constant si cu generozitate de plahotniuc , sa intrebat oare vreodata vitalia pavlicenco cum a ajuns plahotniuc sef la petrom in locul generalului costas, se pare ca atit plahotniuc cit si vitalia pavlicenco, d.diacov ,si altii din pd fac parte din aceeasi increngatura: filiera fidel castro.

  31. george Says:

    da cip, de acord, cu adevarat, ceva nu este in regula la „unionista” noastra. analizati comportamentul ei in ultimile doua campanii electorale, este comportamentul tipic al unui agent provocator profesionist. comunistii atit campania anti referendum cit si campania pentru ultimile alegeri si le-au axat pe antirominism, antiunionism. era necesa sa aiba un coresponent pe partea dreapta a esichierului politic si acesta a fost si este PNL-ul vitaliei pavlicenco, care de fiecare data le ridica comunistilor mingea la fileu, aici lucrurile sunt destul de clare, unionismul steril, de parada al vitaliei pavlicenco nu este decit o provocare securistica.

  32. galina Says:

    INteresant ce cauta multe sari la rind doamna Pavlicenco (Unionista), la Hotelul Nobil al carui patron este insusi domnul Plahatniuc, nu cumva acola au scris ei impreuna ODA de lauda a lui Plohotniuc

  33. elena Says:

    Interesanta si dubioasa este relatia dintre „Unionista” si Plahotniuc…….Nu vi se pare????

  34. EX-URSS Says:

    Dupa horoscopul chinezesc ambii sunt sarpi. Deci Voronin, Pavlicenco si Plahotniuc au ceva comun in caracter. Natura asa i-a creat.

  35. Nornegru Says:

    Draga d-le EX -URSS,
    Iar ma vad pus in situatia de a-ti raspunde. Nu renunt pt ca sunt cateva idei f.gresite in ceea ce sustii in continuare si care cer neaparat un raspuns din partea mea. Prima, si cea mai mare, din care deriva toate celelalte este urmatoarea:” Eu tot vreau sa-mi fondez un partid de Extrema Dreapta,pt a-i ( asa e corect de scris!)trage la raspundere pe raufacatorii din extrema stanga”. Nici mai mult , nici mai putin. Negru pe alb.(Vezi mai sus ce ai scris)Cu alte cuvinte Nazismul versus Comunismul!! Exact asta , si nimic mai mult!! Excat asta s-a intamplat intre 1920 -1945!! Sa-ti mai spun consecintele? Mai are rost? Si unii si altii cu bata !! Si da-i si lupta, si lupta…pana ce unii au ajuns la solutia extrema,exterminarea in camerele de gazare , ceilalti in lagarele de la Vorkuta si alte parti ale Siberiei sau cu impuscarea la groapa comuna!!
    Ce facem acum? Continuam aceleasi moduri de …”lupta” ,aceleasi metode, unelte si justificari? Asta e marea intrebare la care te rog sa -ti raspunzi cu toata sinceritatea si puterea de discernamant!!!!!!!!!!!!
    Constat , draga domnule, ca problema dumitale si a multor altora, preocupa pe multi si nu stiu cum sa iasa din incurcatura. Dar , in fond , problema este dincolo de orice indoiala ca se amesteca adevaruri adevarate cu erori erori. Un astfel de mod de gandire este din start GRESIT!!!
    De aici deriva si celelalte sustineri ale edificiului care ti l-ai construit mental ireprosabil,vrei sa zici.
    -„lichidarea ciupercilor” (atunci cand crezi ca nu se mai poate si nu se mai poate si nu mai vrea nimeni sa se alinieze la „dreptate”, aplici ultima consecinta care devine -nu-i asa? – inevitabila!)
    -„daca fiecare isi va fonda cate un partid, unde vom ajunge?”( in final, iarasi cand vezi ca nu se mai poate si nu se mai poate, la desfiintarea partidelor, adica a opiniilor, parerilor altora!)
    Totul ,dar absolut tot ce sustii ,deriva dintr-o viziune unilaterala a lucrurilor. Si a vietii, in ultima instanta.

  36. Anat.Marin Says:

    Pentru artiştii „cip” şi „george”:
    Sunt din PNL-ul basarabean,o cunosc personal pe d-na Pavlicenco,nu o dată am discutat cu d-ei,inclusiv tema Plahotniuc.Nu doreşte de loc sa-l înălbească pe tov.Plaho, d-ei nu a fost destul de bine informată la această temă(desigur cu aportul bravilor noştri ziarişti şi scriitori conformişti-liberschimbişti ce le lipseşte de multe ori şi verticlitatea şi logica elementară sau sunt şi nişte manipulatori talentaţi de opinie publică,aşa ca badea Constantin de la „Timpul”) E om şi d-ei,nu poate chiar pe toate să le ştie în amănuţit.

  37. EX-URSS Says:

    Eu am pus o intrebarea absurda. (adica in doua sensuri) Daca fiecare isi va fonda cate un partid, unde vom ajunge? Deci de loc, eu nu doresc sa contribui la inmultirea ciupercilor politice. Sunt motive mii, sunt doctrine politice mii dar noi avem nevoie acum de unitate. Dreapta trebuie sustinuta, unita, ca un factor ca exista concurenta politica in faza sa primitiva. Numai o dreapta puternica si numeroasa va face fata provocarilor straine si interne in viata noastra.

  38. Anat.Marin Says:

    Pentru Nournegru:
    Ca ex-membru a PL (martie 2007 – mai 2010) şi membru a biroului permanent a sec.Centru (Chşinău) al PL mi-am format şi eu o opinie referitoare la care sunt principalele probleme a PL-ului basarabean.
    La părerea mea, problema principală e cea a cadrelor.Adică e promovarea oamenilor pe criterii de obedienţă,servilism,nepotism,devotament faţă de liderii partidului etc.Orice partid poate să se ridice în faţa electoratului prin oamenii pe care îi promovează,indiferent cum şi care idealuri şi adevăruri ar promova liderii sai.Aşi putea da aici atîtea exemple despre oameni de valoare marginalizaţi şi de conformişti/conjuncturişti promovaţi,încît risc să pierd ordinea priorităţii în dezvăluirea cazurilor,nepomenind pe cele mai importante din ele,de aceasta mă şi abţin de la aşa ceva.

    A.Marin

  39. Nornegru Says:

    (continuare pt EX- URSS)
    – „Deci Voronin , Pavlicenco si Plahotniuc au ceva in comun in caracter” spui d-ta invocand „horoscoapele” si imagistica ghicitului in cafea si in palma. ( asta inseamna ca nici nu mai e nevoie de judecata si de mintea nimanui si aproric inviti lumea – haideti ,oameni buni sa-i strivim)
    -„Declaratiile iresponsabile ale PNL uneste electoratul de stanga in jurul PCRM” sustii d-ta!! NU ESTE ADEVARAT!! Electoratul de stanga „se uneste” si reuseste sa se uneasca , tocmai pe greselile comise de intreaga dreapta!! Este o reactie si logica si psihologica. Faramitarea dreptei si a centrului-dreapta prin dispute sterile despre suprematie politica, incancenari, evaluari partizane inguste, huiduieli, darea la glezna si sub centura, toate astea fac bucuria PCRM si …”succesul ” sau. Comunistii „convinsi „,oricum tot cu PCRM ar fi votat si voteaza. Ceilalti, indecisii cum li se spune, cand vad ceea ce vad la dreapa ce se intampla isi zic , tot pe buna dreptate , logic si psihologic motivat, mai bine votez cu comunistii , astia macar nu se cearta, nu se hartuiesc si poate, poate va fi mai bine si le va veni mintea la cap!! Sunt disciplinati si stiu ce vor, unde mai pui ca suntem obisnuiti cu ei!!!! Este exact ceea ce s-a si intamplat si a dus la scaderea voturilor PL si a dreptei extra-parlamentare !! (vezi si cazul AMN) Mai mult spun: comunistii asta si-au dorit si isi doresc: lipsa de unitate a dreptei si lipsa lor de viziune precisa a ceea ce vor!! Care e linia rosie, unica, inconfundabila a dreptei? Exista ceva anume care -i uneste pe ei , dincolo de declaratiile de principiu :”jos comunistii’? Cateva vor fi fiind , dar vagi, imprecis , si timid formulate si mai ales sustinute neconvingator!! Cum sa nu toarne atunci gaz peste foc comunistii, cand ei si-au articulat „ideile ” de cateva zeci de ani, ba au luat in ceealalta mana acum si CRUCEA? Pana mai ieri erau atei si daramau biserici, acum dintr-o data au devenit mari credinciosi pravoslavnici!!!! Dupa parerea mea , se manifesta din plin in societatea „moldoveneasca” un soi de logica inversa a lucrurilor.
    Iata de pilda si problema identitar romaneasca. Comunistii au reusit si reusesc in continuare, dupa cate vad eu, sa va inhibe si sa va anihileze orice afirmare corecta, dincolo de orice indoieli!! De ce e posibil asa ceva? Ce explicatie imi dai la fenomen d-le EX -URSS? Ce solutie ti se pare corecta si de ce? Aceea a pasilor marunti si a timiditatii? Ce s-a rezolvat cu ea de 20 si ceva de ani? Estonianul de ce a avut clar, curajos si fara ocolisuri certitudinea „Eu sunt estonian” si nu rus? Crezi ca i-a fos mai frica de a fi rusi decat voua? Sau mai putin frica? Si ce i s-a intamplat daca si-a spus raspicat apartenenta? Ce li s-a intamplat rusilor daca el si-au spus cu atata hotarare pasul?In cele din urma au ajuns sau nu sa se inteleaga, logic, omeneste si in beneficiu reciproc?
    Ei ? ce zici? ce raspunsuri imi poti da -si chiar te rog sa mi le dai – la aceste , uite cate intrebari?

  40. Anat.Marin Says:

    D-le Nournegru:
    Subscriu sub orice ide şi cuvînt exprimate în ultimul D-ră comentariu:
    Da,aşa stau lucrurile în starea de fapt.Şi chiar de este vre-o unul din lideri mai înţelept în unele situaţii,poziţia şi faptele lui se pierd în manifestările de orgoliu a celorlalţi.
    Explic aceasta prin faptul că nu îi unesc un ideal,ci doresc mai mult decît toate o afirmare individuală.Consecinţa:Mulţi văzînd aceasta aleg comuniştii.

  41. EX-URSS Says:

    Voronin este gata sa voteze pentru Lupu, daca Marian L. esa din PDM. Adica Lupu va fi o persoana apolitica. Trebuie sa dee garantii in scris PCRM, ca va vota. Lupu trebuie sa-si dee demisia dinfunctia de presedinte al PDM si sa fie Presedintele RM, deci a tuturor cetatenilor RM. Varianta este buna, trebuiesc probe.

  42. ORION Says:

    AUD fraze de slaba envergura, par exemple ::::::::::: „” acest pesimism MIORITIC „”, sau „” aceasta incapacitate MIORITICA de a actiona „” si multe altele de acelasi calibru cu privire la balada in cauza.

    NU stiu care incult a lansat candva ideea, imbratisata mai ales de strainii OSTILI ROMANIEI, ca MIORITA reprezinta caracterul romanesc.
    NU este adevarat iar toata istoria noastra cu razboaie contra asupritorilor EXTERNI o dovedeste din plin.

    Razboaiele contra huno-mongolilor, contra turcilor, contra slavilor, contra nazismului german ,revoltele contra sistemului austro-hungar.
    SI apoi revoltele romanilor contra KOKO-munismului in muntii Carpati care au durat ani de zile cu mii de victime, EROI UNICI in tarile comuniste.
    Cate mii de elevi si studenti romani si basarabeni au facut inchisoare si apoi asasinati in timpul KOKO-munismului pentru a se fi revoltat impotriva MOSCOVEI si a leninismului „” triumfator „” ????????????

    Nu prea vad confirmarea MIORITEI in aceste EPOPEI ale ROMANILOR.

    NU VA ALATURATI DENIGRATORILOR VALORILOR ROMANESTI.

  43. EX-URSS Says:

    Nornegru cum imi explici mie contrazicirile dintre Ghimpu si Filat. Zilnic auzim ca ceva ei nu se impaca. Acum uita-te la horoscopul chinez si vei intelege raspunsul. Doua simboluri care nu se impaca nicicum. Eu cand am spus despre simbolul comun dintre Voronin, Plahotniuc si Pavlicenco nu in sensul rau dar comun. Sarpii au calitati multe si bune.

  44. Osoianu Iurie Says:

    …De haosuri eterne cu astri murmurind
    Nostaljic se loveste frintura mea de gind
    De unde-n Eminescu atitea Universuri…
    Atita Vesnicie… De unde-n Eminescu…

    11.01.2011.
    Iurie Osoianu.

  45. EX-URSS ori EX-Moldova Says:

    Toata lumea libera din Occident se ride de Rusia, ca are un Presedinte, care se subordoneaza subalternului sau. Uitati-va pe http://www.inopressa.ru .

  46. Pitagora Says:

    Palavre si baliverne !
    Unica solutie finala:
    Re-Unirea cu Romania Mare !

  47. Moisei Says:

    Păi atunci e clar ca bună ziua de unde are pavlicenco taloane pentru benzină de la petrom…
    Daaaaa doamna unionista…e clar deacum totul cei cu unionismul tău……

  48. galina Says:

    Oameni buni imi pare rau dar dumneavoastre v-ati abatut de la tema, ar fi bine de facut comentariile la tema- V.Pavlicenco – Plahotniuc este si cetatean roman, este patriot roman basarabean, da nu faceti comentarii despre Europa Ghimpu Filat etc.. Comentati va rog relatiile dintre Unionista si persoana care mai des e la Moskova decit la biserica

  49. george Says:

    Pentru pitagora, care reunire bre, cine te vrea in Romania, ti-ai pus intrebarea, acestea sunt doar niste jocuri facute de unionista care le toarna apa la moara comunistilor, cum am mai spus in campaniile precedente comunistii sau folosit anume de ideea uirii cu Romania pentru boicotarea referendumului, la fel si la parlamentare, intrebarea ar fi oare pentru ce lupta oare unionista noastra, nu cumva pentru ai tine pe comunistii pe pozitii…

  50. galina Says:

    ai dreptate George cind spui ca Unionista face jocul comunistilor, dar nu numai a lor ci a rusilor, caci atita timp cit o se existe forte politice in republica moldova care pledeaza pentru Unirea cu Romania, atita timp va exista si Transnistria sub ca stat, stim foarte bine ca transnistria nu se uneste cu moldova deoarece ei nu doresc unirea cu romania. Rusii pentru a-si mentine anclavul pe teritoriu Moldovei, sunt nevoiti sa finanteze forte politice din Moldova care pledeaza pentru Romania, numai este atit de dulce romania pentru Pavlicenco cit sunt mai dulci banii de la Moscova

  51. Liza Says:

    Si totuși e interesanta pavlicenco asta, e ca un ciine vagabond, de latrat latra dar de muscat nu se apuca…
    Se creeaza impresia ca misiunea ei e sa faca colb. Spre exemplu: ba saluta crearea AIE -2, ba ii freaca pe toti la rind…

  52. george Says:

    daca nu a fost destul de bine informata nu era o problema sa se documenteze si apoi sa vorbeasca, dar nu cred ca asta a fost problema, nu cred ca tiar spune doamna chiar amanunte din relatia cu plahotniuc…

  53. cip Says:

    ei nu chiar pe toti, de plahotniuc nas zice, ca altfel nu se mai alimenteaza „doamna” de la petrom, si risca sa fie ea fr…..

  54. Mercedes Says:

    Banii de la Moscova, banii de la Plahotniuc, la Plahotniuc bani de la Moscova, Mitropoliti Securisti de la Moscova, Pasat cu o lista intreaga de CGB-isti de la Moscova, Lupi cu blana ba rosie ba albastra dar tot de la Moscova…Moscova…Moscova și hop și pavlicenco – UNIRE FRRRRAȚILOR BASARABENI PE PIATA ROSIE A CREMLINULUI-

  55. vera Says:

    Apoi asa ciinii care latra nu musca, ceea ce este caracteristic si d. pavlicenco.

  56. Joker Says:

    pentru
    cip spune:
    ianuarie 12, 2011 la 10:22 am

    Eii nustiu nustiu, depinde ce o sa zica fidel castro…Am auzit printre altele ca tineretea domnia sa pavlicenco sia petrecuto in cuba…

  57. Anat.Marin Says:

    Pentru acei ce îi consideră securişti pe unionişti:
    Cum se întîmplă că în mintea voastră acei ce fac astăzi ceva practic pentru restabilirea suveranităţii Rpmâniei asupra teritoriilor sale de la est de Prut ar face jocul comuniştilor şi ruşilor,iar promotorii „statalismului Moldovenesc”,adică a separatismului faţă de ţara noastră România ar face lucruri deştepte şi bune?
    Pentru mine anume acei ce îi consideră pe unionişti ca securişti sunt doar unelte KGB-ste sovietice,ei doar propagă separatismul de România.Dacă ei nu ar fi în slujba intereselor străine ce ne vor separaţi mai departe în creatura stalinistă Republica Moldova,d-lor s-ar include activ în mişcarea de reîntregire naţională a românilor într-un singur stat.Doar aceasta acum se poate de realizat fără mari riscuri pentru sănătate şi cariera personală,acum nu mai sunt anii 40-50 cînd pentru asta riscai şi cu sănătatea şi viaţa.Acum e mult mai comod să-l faci pe „statalistul moldovean”,decît pe unionistul.Ai de cîştigat mai mult decît de pierdut în actuala R.Moldova cu o asemenea poziţie,aşa că acei ce îi numiţi pe unionişti ca securişti şi apărători ai intereselor ruseşti,mai degrabă voi sunteţi nişte conformişti/conjuncturişti ce vă complaceţi în situaţia în care vă aflaţi şi vă justificaţi inactivitatea prin ai numi pe unionişti că ar face interese comuniste sau ruseşti.

  58. alina Says:

    bine spus, caci cu asemenea slogan: unire cu Romania, in campania electorala mare treaba nu faci, doar ca favorizezi pe cineva cum sint comunistii si rusii

  59. mari Says:

    oare nu comunistii sau folosit de ideea unirii cu Romania, sustinuta de pavlicenco, pentru boicotarea referendumului, si nu numai atit chiar si in campania electorala precedenta acestia ii indemnau pe oameni sa nu voteze cu democratii pentru ca acestia vor unire cu Romania, oare acesta nu este o dovada ca pavlicenco joaca bine la fluerasul comunistilor?

  60. Joker Says:

    Da da da… Daca vei analiza mai profund atunci vei observa ces cu unionistii nostri basarabeni… Cazul lui Iurie Rosca??? Ce părere ai??? Tare mare unionist a fost si asta…pina la urma sa demonstrat ca e CGB-ist și drujban cu voronin.
    Domnul Serafim Urecheanu așa zis Român din talpă (limba română, tăt român..) pînă la urma sa dat cu coada la gard cînd a ajuns la 28 iunie 2010…și nu numai el…Pavlicenco, Lupu, Filat….
    Pavlicenco nu a avut niciodata puterea de a schimba ceva (si nici nu o va avea), dar sa fi avut acum mandatele lui Ghimpu, atunci facea o coalitie strinsa cu voronin si stapinul ei plahotniuc…
    Deschide ochii și nu te lăsa dus în ianuarie de discursurile frummoase ale lui pavlicenco despre unirrrrre…

  61. galina Says:

    Draga Mari, ai uitat ca notele muzicale de la Flueras lui Pavli4enco sunt scrise de marii compozitori de la Lubeanca

  62. Anat.Marin Says:

    Pentru ca să vorbeşti de Pavlicenco trebuie să o cunoşti personal.Sunt din mai în PNL şi nimic din ce e acuzată de statalişti nu am observat la d-ei.Dimpotrivă ,mai degrabă e lucrătură KGB-stă e de acuza pe unionişti că ar face lucrul comicilor.Decît i-aţi acuza pe unionişti că ar face lucrul comicilor,v-aţi include activ în lucrul de iluminare a poporului despre necesitatea de a se reunifica cu ţara.Cei 20 de ani de „statalism moldovenesc” ne-au oferit argumente destule că „proiectul Rep.Moldova” e un proiect bolnav de separatism anti-România şi e un proiect ratat.Desigur,avem destui profitori locali de la acest proiect,eu îi înţeleg pe d-lor de ce îl apără, un cetăţean simplu ce ar apăra asemenea proiect
    poate fi doar o unealtă a comicilor sau o unealtă inconştientă a răuvoitorilor naţiunii române.

  63. Anat.Marin Says:

    Pentru U2:
    Oare KGB-ul nu a avut planuri şi pentru statele baltice?Dar oamenii nu s-au uitat mult la asta ,ci şi-au făsut treaba.Nu totdeauna socoteala KGB-stă de acasă se potriveşte cu ce de la tîrg.
    Mai este la această temă şi un răspuns cu un proverb rusesc:Ştii ce îi încurcă dansatorului slab să danseze bine?O–le.
    Decît am căta motive la cauzele situaţiei în care ne aflăm(de ruşine,p/u că românii chiar şi după 20 de ani de cînd oficial au scăpat de Imperiul sovietic,nu-şi pot aduce acasă teritoriile de la Est de Prut) mai bine am căta fiecare la locul său ce trebuie să facă personal deştept şi bine pentru a şterge această ruşine a unei naţiuni separate încă în 2 state care nici după 20 de ani după ce a scăpat de metropolă,nu se poate unifica.

  64. Joker Says:

    Daca analiyam nivelul de influenta a KGB+ului in balcani si în RM, atunci observam foarte klar ca RM se afla la rascruce şi rusii niciodata nu o sa ne lase in pace….

  65. EX-URSS ori EX-Moldova Says:

    Daca Pavlicenco sincer nu-i KGB-ista, atunci sa-si desfiinteze PNL. Acest partid contribuie la separarea Dreptei si la intarirea extremei stingi. Cine vrea sa activeze politic poate sa intre intr-un partid parlamentar. Daca V.P. nu-i in stare sa lichideze un partid, atunci nu-i in stare sa lichideze si statul fantoma RM.

  66. Mercedes Says:

    Asta e!!!! Demult am aşteptat ca cineva sa vină cu propunerea dată…!!!
    Să aşteptăm raspuns de la domnia sa pavlicenco…

  67. EX-URSS ori EX-Moldova Says:

    Joker cineva si candva asa spunea de turci dar istoria nu accepta absurditati. Nimic nu-i vesnic si daca unii zic ca materia este vesnic, atunci si ei accepta ca ea isi schimba forma. Imperiile se formeaza unde exista un sistem politic ori economic foarte avansat. Imperiul unde presedintele se subordoneaza subalternului este ceva depasit de timp.

  68. Unionistul Says:

    Doamna Pavlicenco a mai fost in partide Parlamentare dar cin incepea sa-si faca lucrul sau de agent provocator, din start era depistata si rugata sa paraseasca formatiunile politice si atunci ea a inteles ca pentru a-si onora obligatiunile fata de Rusia are nevoie sa-si creeze un partid, unde poate face doar ce ea vrea. Un partid serios din R. MOldova nu poate sa promoveze ideile unioniste chiar si acelas Ghimpu care nu este mai putin roman decit Pavlicenco nu face prostiile care le face Vitalia

  69. EX-URSS ori EX-Moldova Says:

    Voronin l-a criticat pe Medvedev ieri, zicind ca sarpii nu accepta oase. Medvedev oare vremelnic a luat osul de la amatorul sistemului vertical?

  70. Anat.Marin Says:

    Pentru EX-URSS:
    Nu uita că PNL-ul basarabean este temporar ceva aparte,adică la unificare va deveni parte a PNL-ului de peste Prut.Ce corespondent are peste Prut PL-ul? Şi sigla sa e ceva neserios:Ce partid serios,de perspectivă are ca siglă doi copii.Pentru unii aceasta înseamnă că acei ce sunt în acest sau îl mai susţin, au rămas şi ei în mintea copiilor.
    La părerea mea, ce-a mai bună soluţie ar fi reunificarea PL-PNL sub sigla PNL.Ar fi un partid ce are ceva corespunzător peste Prut şi ca doctrină,şi ca scop al activităţii sale.Mai ales oamenii din aceste partide sunt f.apropiaţi ca mentalitate şi mod de a se manifesta pe diverse planuri.

  71. Mercedes Says:

    Mai mare bred nu am auzit si nici citit. Lasatil voi pe ghimpu in pace sa dea medalii si disfiintativa dracului sa nu mai incurcati la referendumuri…

  72. Anat.Marin Says:

    P.S.Iar d-na Pavlicenco nu insistă să fie în fruntea partidului,a declarat de multe ori că vrea să se retragă din conducere la expirarea mandatului în mai.Aşa că,la părerea mea,ar trebui să se poată găsi o persoană de compromis care ar putea ocupa funcţia unui partid PNL-Pl unificat,sau invers,un partid PL-PNL unificat sub sigla PNL,ar fi cel puţin ceva mai serios decît 2 copii:O săgeată ce ne arată ascensiunea.

  73. Anat.Marin Says:

    P/u unionistul:
    Nu înţeleg la ce îţi mai zici unionistul dacăîăn comentariu promovezi separatismul faţă de România?
    La părerea mea,mai cinstit şi corect ar fi să-ţi zici „separatistul faţă de România”

  74. AngeLika Says:

    NU este suficient doar sa te numesti unionist si sa vorbesti despre unionism…trebuie sa simti acest lucru, sa ajungi la guvernare si apoi sa yici unire…da nu bla bla bla toata yiua de dimineata si pina dimineata fara tolc…

  75. Anat.Marin Says:

    De acord,Angelica,dar mai ales să propagi separatismul faţă de ţara ta de peste Prut şi să-ţi zici unionist…,iar celor care într-adevăr fac ce pot şi ei p/u unionism,- să le zici KGB-şti şi promotori ai intereselor Rusiei…

  76. EX-URSS ori EX-Moldova Says:

    Motanului este indeferent ce gindesc soaricii. Cine n-are putere este soarece iar acel care poseda arta de-a invinge este motan. Ce folos de doctrina politica a PNL, care are zero mandate in Parlament. Sigla se deseneaza in cinci minute dar arta de-a lua puterea politica este ceva mai serios.

  77. A Tot Stiutorul Says:

    Dacă esti Anatol Marin de la Ciocana, atunci totul e clar cu tine, fiindca şi tu ai colindat dintrun partid în altul, începînd cu PPCD, PL şi altele şi acum ai fost trimis la PLN. Peste tot ai avut un comportament tipic a unui agent provocator…

  78. Anat.Marin Says:

    Pentru EX-URSS:
    Hai să facem împreună cu d-ta ca situaţia să evoluieze mai sănătos.Vezi soluţia propusă de d-na Pavlicenco în ultimul său articol postat.Este acolo şi comentariul meu.Consider că nu ar fi rău să continuăm discuţia cu d-ră în cadrul comentariilor de acolo,să mai lăsăm niţel în pace blogul d-lui R.Mihăeş.Eu, cel puţin,mă retrag acolo.

  79. A Tot Stiutorul Says:

    Te retragi fiindac acolo se moderează de catre stapîna ta???
    Stai aici şi da raspuns la îîntrebari dacăî nu+ţi este frică???

  80. Nornegru Says:

    Pt. EX-URSS,
    Iti explic foarte simplu contradictiile si „frecusurile” dintre Ghimpu si Filat.
    Tine insa cont ca „ghicitor in stele ” nu sunt!!
    Ghimpu are conceptual foarte bine clarificate niste idei!! De pilda: exact ce ti-am spus cu ESTONIA!! Incepe cu… inceputul .Pune la baza luptei politice pro-romanesti clarificarea (si actiunea in consecinta) potrivit acestui concept.Rezulatatul stradaniilor sale?Nici un avans! Reculul nu se datoareaza „multimii” considerate proaste din start( apropo de Gustav Le Bon pe care il invoca aici cineva), ci influentei factorului politic
    inconjurator asupra indecisilor dintr-un motiv sau altul(si sunt multe motive)PCRM,PDM etc (sub etc sa intelegi marunti ,dar multi!) Nici macar Pl nu e cauza esentiala si gresita a reculului. PCRM +PDM ataca ideea obsedati structural de primejdia pentru ei a”romanismului” si de legatura ombilicala pe care o au fata de tot ce inseamna azi si ieri „Maica Rusie”. Ideea „statalitatii moldovenesti”, bineinteles ca este o lata obsesie a lor.Iar aceasta „statalitate” nu poate avea alt suport decat Rusia, nu are niciun fel de sanse excluzand Rusia din joc. In fata acestei realitati (chiar socialmente determinata ,si e vizibil acest lucru) PLDM si V. Filat a ales calea…” pragmatismului „. In viziunea lor asta ar fi salvarea. Prin asta sa intelegi o ocolire , o vointa de nu infrunta direct adversarii ideii „proromanesti”, ci de a face pasi mici spre idee , oridecate ori se poate. Totul ar fi OK,dar fac 2 precizari:1) pragmatismul se manifesta doar la nivel declarativ si f vag la nivelul actiunii. ca sa nu mai vorbesc conceptul definit in termeni politici.2) nici nu mi se pare in mod sigur sa fie vorba de un „pragmatism”, cel putin pana acum sau e tinut ascuns(si nu e bine pt ca lasa confuzile sa actioneze pe mai departe)
    M. Ghimpu si PL isi arata evident dezacordul fata de acest mod defectuos al solutiilor politice. La niciuna din problemele fundamentale cu care se confrunta societatea voastra nu se intrevede nimic limpede pornind de la acest …pragmatism. L. Romana ramane in continuare in paranteze, „neutralitatea „fata de NATO, CSI,”statalitate”, independenta justitiei, o Constitutie alta decat o aveti sau problema minoritatilor( etc )la fel… Pana si rezolvarea problemei economice si a luptei de eradicare a saraciei este o nebuloasa(ai aici suficiente exemple sa le vezi si sa le judeci singur!) Acum spune tu singur: nu sunt toate astea suficiente motive de raca intre PL si PDLM? Chiar si personala GHIMPU- FILAT? (desi nu sunt de acord cu ea si nu e buna sub nicio forma;de altfel , chiar ieri Ghimpu a precizat ca are relatii „personale” cu Filat atat cat au cele 2 partide;e f corect, in politica nu sunt prietenii „personale” in afara ei!)
    O ultima precizare.
    1) Astept cu nerabdare sa vad Acordul celor 3 privind actul guvernarii, dar si Intelegerea …”de valori si principii”(sic!) semnata de partenerii AIE2
    2) Astept cu nerabdare ca postului national TVR1(televiziunea romanesca!) sa i se clarifice definitiv situatia si sa intre in urmatoarele 2 luni in drepturile sale castigate legal. Ba chiar asa zice ca in urmatoarele 2 saptamani. (Aici e ceva extrem de ascuns si netransparent si e ff rau)
    Abia atunci ma pot edifica mai bine si mai in cunostinta de cauza, draga d-le EX URSS!

  81. Nornegru Says:

    Anat,. Marin
    Sigla Pl e f sugestiva!! Cum de o talamacesti asa de dezastruos?
    Reprezinta speranta intr-o noua generatie si orizontul ei mai fericit daca vrei!! Ce e asa de greu de descifrat mesajul?

  82. Nornegru Says:

    PS-
    Mai mult decat atat: sub stelele Europei!! Nu se vede?

  83. Anat.Marin Says:

    Pentru Nournegru:

    Un mic dezacord:Gustave Le Bon are dreptate,mulţimile sunt proaste,nu intră în detalii,cum altfel explicaţi faptul că cu o săptămînă înainte de alegeri,pe listele PD-ului apare tov.Plaho,după ce vre-o trei luni grupul lui Mocanu strigă peste tot în gura mare despre cum şi-a făcut aceste averea: (a deposedat de avere cu ajutorul judecătorilor corupţi,prin atacuri de rayder,etc.)şi 218 000 de cetăţeni votează PD-ul?Numai o mică elită a societăţii mai bine informată i-a ascultat,votînd altceva decît PD.Unii chiar au văzut în criticile grupului Mocanu o reclamă pentru a vota PD-ul,şi îl votau chiat dacă pe lista luzi apărea şi Tîndală.

  84. Nornegru Says:

    AngeLika,
    Voi nu stiti care sunteti mai KGB-isti unul mai mult decat altul? Sunteti marcati de mentalitattile comuniste in proportie inspaimantatoare in proprtie de masa!! De la felul cum vorbiti si ganditi, Pana la actiunile care pe care le initiati !! Prea putini sunt cei lare s-au indepartat de la sursa si model!!
    Da , stiu !! O sa sari in sus ca un roman din Romania iti spune asta!! Dar asta e!! De aici de la mine de-acasa se vede foarte bine. Nu ai avea de ce sa te superi, dar tare va deranjeaza cand vi se spune direct in fata!! De la Vladica pana la opinca!! Si nu e deloc bine !!! Trebuie sa ai taria sa te vezi in oglinda daca vrei sa te schimbi!!!

  85. Nornegru Says:

    Anat.Marin,
    Nu te supara ca-ti spun:ma faci sa rad, literlamente !! La voi sunt atatea ciudatenii in viata politica ,si probabil si in viata de zi cu zi ,ca nici ” dumnezeu ” nu mai poate face lumina!!( glumesc!! se poate prin vointa si efort de discernere!) Ai dreptate cum ai sezisat fenomenul in sine insa!! Nu vezi ce tacere mormantala are Lupu si Diacov despre problema? Ceva , ceva s-a zburlit presa la „chestie”, dar au lasat=o balta!! De ce dumezeu, nu stiu!! Tine de misterele R. Moldova!!Probabil tot „subtilitatile de” discernamat al politichiilor pragmatice venite de „sus”!!Toti politicienii striga si vorbesc in gura mare de „transparenta”!!!
    Contradictie in toata regula. O vede cineva? Dar de chestia cu TVR1 (Romania) ce parere ai ? Ce invelita in toate lintoliile misterului este!!! Si toti tac!!S-a intrebat pe ici pe colo cate ceva, cum am mai zis. dar…
    Iar „societatea civila” se multumeste cu atat, elita basarabeana idemsi toata lumea e mulktumita!!
    Dar gunoiul tot sub pres ramane!!
    Sa-ti mai spun ceva: mi se pare ca voi va aflati la momentul 1990 in Romania. S-a observat cu ochiul liber ca „poteca” statalitatii nu duce nicaieri,dimpotriva, si acum se reia perspectiva care v-0a stat in fata cu Ro dar a fos ratata. N-ar fi o problema,poate, dar intre timp s-au schimbat multe si in variate aspecte. Dupa precedentul cu sloganul”sa ne tinem de neamuri” a urmat pasul al 2-lea , puterea Lucinschi si plecare lui M Druc si uite-asa si tot asa… Batuta pe loc , dans popular romanesc din strabuni !!

  86. Nornegru Says:

    Uite ca in R. Moldova , istoria „accepta” si absurditati! Si dupa toate cele ce vad va mai accepta!!
    S-a sarbatorit in plin centru Chisinaului sarbatorirea a nu stiu cati ani de la castigarea bataliei de Vaslui – Podul Inalt de catre Stefan cel Mare si presa „maldaveana” mai si aplauda !! O reda in poze cu costume de epoca feudala… ruseasca!! O filmeaza!! O pune in lumina favorabila!! Nu=ti dai seama ce blasfemie s-a petrecut sub ochii tai atat de indignati la adresa lui V. Pavlicenco? Si chiar ai ei si ai partidului dansei? Cu ce esti mai buna ca si ea? C. Tanase nu l-a apucat indignarea , decat pe „politica ” lui M. Ghimpu? D-na Saharneanu pt ce a putut sa vada exact ce trb vazut in gesturile si „infrangerile ” lui Ghimpu,iar susnumitul domn ziarist , NU?

    Cum stam deci cu „…istoria nu accepta absurdul”, d-le Ex- URSS?? Si asta sub ochii dv foarte induiosati!! Si plini de lacrimi admirative pt… statul „Moldova”!! Ai iesit cumva cu o pancarta proprie pe care sa scrie „MARSAVIE”?

  87. Anat.Marin Says:

    Pentru Nournegru:

    Da realitatea politică din Basarabia e un prilej permanent de rîs cu plîns.Mi-a aduc aminte,cînd eram mic,mă duceam la bunicul de la Grozeşt.Verii mei de acolo aveau o vorbă locală:”Rîs cu plîns,balegă de mînz”.Se poate de dat cu acelaş succes acelaş calificativ întregii politici basarabene de după 1989.
    Nu ţin minte de unde am memorizat o altă vorba,poate tot de la Gustave Le Bon,dar mi-am adus aminte acum de ea, corespunde aceluiaşi context:
    „În politică e adevăr,e drept,orice(minciună,laşitate,trădare etc.),e de ajuns ca în asta să creadă o majoritate”.Adică mai simplu spus,în politică orice tîmpenie şi nerozie e ceva bun,corect,e de ajuns ca aşa să creadă o majoritate, adică că anume aşa e bine.Mai ales cînd această majoritate trece prin şcoala sovietică,aceasta şcoală are o experienţă vastă de tîmpire a oamenilor în atîta măsură,încît nu a întrecut-o încă nici un sistem de învăţămînt din lume,la părerea mea.
    Ar fi bine ca la noi să fie ca la voi în anii 90,mă tem însă că e mai rău.Dar sunt totuşi optimist:Aveam eu o vorbă ce am spus-o prin anii 2003 la o emisiune de exprimare liberă(Hyde Park) la un post de radio „Antena „C”(privatizat şi el de tov.Plaho) ce suna cam aşa:Nu e mare trebă să fii evreu să dirijezi cu evreii,încearcă să fii român basarabean,să dirijezi deştept cu „poporul maldavenesc”.Aşa că românii cu mintea trează au o provocaţie destul de serioasă spre a se autodesăvîrşi.Iar înţelepciunea biblică zice:”Cere-ţi şi vi se v-a da,bate-ţi,şi vi se v-a deschide”, e crucea pe care trebuie să o ducă minţile mai luminate ale românilor.Oricum nu avem încotr-o,dacă dorim să fim împăcaţi cu Dumezeu şi propria conştiinţă.
    DOAMNE ajută!

  88. UN NOU ASASINAT POLITIC Says:

    preluare de pe:
    http://ghimpu.wordpress.com/dialog/#comment-781
    ––––––––––––––––––––––––

    UN NOU ASASINAT POLITIC Says:
    13/01/2011 la 06:44

    “KGB-ul ESTE NEMURITOR,
    EL ISI SCHIMBA DOAR DENUMIREA”
    INTERVIU CU SCRIITORUL VLADIMIR BESLEAGA
    “ZIARUL DE GARDA” 6 IANUARIE 2011

    http://www.zdg.md/exclusiv/kgb-ul-este-nemuritor-el-doar-isi-schimba-denumirea/comment-page-1#comment-64992

    intrebare de Aneta Grosu:
    «Totdeauna am avut senzaţia că anumite morţi au fost puse la cale». Această declaraţie vă aparţine. Pe 27 decembrie şi-au pierdut viaţa într-un accident rutier sculptorul Tudor Cataraga şi soţia sa. Credeţi că aceste accidente rutiere sunt planificate de cineva, undeva?

    RASPUNS:
    — Anumite structuri aşa-zise legale, dar mai cu seamă cele obscur-mafiote din zona noastră, precum şi din fostul imperiu, care pe parcursul deceniilor au controlat teritoriul şi nu s-au dezis de acest drept, pentru că l-au considerat în continuare domeniul lor de interes, au activat aici nestingherite, şi atunci când anumite persoane cu funcţii de răspundere ieşeau de sub ascultare, devenind indezirabile, recurgeau la lichidarea lor fizică. Aşa a fost cazul celebrei radieri cu izotopi radioactivi a regretatului primar general al Chişinăului Nicolae Costin, dar cel mai adesea s-a recurs la înscenarea unor accidente rutiere, care prin specificul lor sunt pe cât de dificil de evitat, pe atât de anevoios de demonstrat. Exemple pot fi aduse destule, unele dintre care sunt prezentate în textul meu dramatizat «Morţii cei vii şi viii cei morţi». Mă voi referi aici doar la cazul regretatului Gheorghe Ghimpu, care este cel mai elocvent. Preşedinte al Partidului Naţional Român, şi-a pierdut viaţa aflându-se la volanul propriei maşini, în timp ce ducea uniforme de ostaşi ai Armatei Române spre a le înmâna acestora. Era la o oră timpurie a dimineţii, când, la un moment dat, a fost orbit puternic din faţă, a pierdut controlul maşinii, s-a izbit într-un copac, din care a şi survenit sfârşitul colegului de drum de alături, iar dânsul s-a stins la câteva zile. Orbit de cine? Vom şti vreodată? Orbit… cum? Există astăzi metode tehnice nu doar de a orbi pe şofer, ci şi de a paraliza sistemul de ghidaj… Iar aceste scenarii sunt minuţios pregătite şi executate de profesionişti… Sau cazul consilierului prezidenţial al lui Iliescu, Adrian Dohotaru, care mergea pe şoseaua Ismail–Odesa, pentru a participa la dezvelirea bustului lui Eminescu… A fost acroşat, pe un traseu absolut liber, de un vehicul la volanul căruia se afla nu altcineva decât un… cascador, deci, un profesionist… A murit şi consilierul, a murit în acel aşa-zis accident şi şoferul… Ei bine, cât priveşte cazul sculptorului Cataraga nu ştiu dacă poate avea vreo motivaţie politică, rămâne să demonstreze organele de anchetă…
    —————————————————————————
    N.B.
    Sculptorul Tudor Cataraga este autorul Monumentului Libertăţii dedicat evenimentelor din 7 aprilie 2009, dar şi al altor lucrări monumentale celebre, cum ar fi “Îngerul de veghe” – Ion Dumeniuc, “Mihai Eminescu”, “Tron Medieval”, “Început şi sfârșit”.
    —————————————————————————
    Citat:
    În ziua în care s-a împlinit un an de la evenimentele din 7 aprilie 2009, în faţa clădirii Parlamentului s-a înălţat macheta viitorului Monument al Libertăţii, pe care a prezentat-o arhitectul Tudor Cataraga. La miting Catarga s-a închinat în faţa tinerilor şi a declarat că

    «datorită tinerilor, acum putem privi mândri spre cer şi putem gândi liber».

    Artistul a promis că exact peste un an va fi ridicat monumentul sub formă de cruce, format din 12 panouri de metal, realizat de o echipă de arhitecţi şi sculptori sub conducerea sa.
    ————————————————————————
    PENTRU ACEST MONUMENT SI ACEASTA DECALARATIE EL A FOST ASASINAT de KGB+ Tiraspol,
    la sfarsit de mandat M.Ghimpu

    PRIN SIMULAREA UNUI “accident” IN MARELE SIR AL MARTIRILOR MOLDOVENI omorati de KGB:
    Ion Dumeniuk, N. Costin, Doina si Ion, Gh Ghimpu, etc.

  89. Osoianu Iurie Says:

    …De haosuri eterne cu astri murmurind
    Nostaljic se loveste frintura mea de gind
    De unde-n Eminescu atitea Universuri…
    Atita Vesnicie… De unde-n Eminescu…

    De unde …dulce mama si grelele scrisori
    Si codrii de arama cu albastrii de flori
    De unde Catalina,de unde Catalin
    Scaldat in foc de soare Lucafarul divin

    De unde si Cezarul si plopii fara sot
    Si greco-bulgarimea, Fanarul cu iloti
    De unde lac cu nuferi, mijloc de codru des
    Si vreme ce tot vine si valuri ce tot trec.?!

    Suntem romini si punctum…zic astrii impletind
    In mreaja de vapae frinturile-mi de gind
    Din noi nascu Poetul atitea Universuri
    Atita Vesnicie…Atita Eminescu…

    11.01.2011.
    Iurie Osoianu.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: