Daca va reusi un contract de lunga durata cu tinerii Gabriel Stati poate deveni primul candidat independent care va accede in Parlament

In afara de partidele politice  in actuala campanie s-au inscris si 19 candidati independenti. Din pacate Parlamentul nu a modificat Codul Electoral si nu a introdus votul uninominal macar partial asa cum au promis partidele membre AIE.

Oricum independentii sunt dezavantajati, insa ca sa indulceasca cumva situatia Parlamentul a coborit pragul de trecere pentru un candidat independent de la 3% la 2% ceea ce constituie aproximativ 30 de mii de voturi.

Fiind intrebat despre sansa de a accede in sfirsit a vre-unui candidat independent in Parlament am declarat la un post tv ca sansele cele mai mari le are Gabriel Stati, deoarece are notorietate, are imagine de luptator impotriva totalitarismului a si suferit in urma evenimentelor din 7 aprilie fiind arestat de regim, isi poate finanta eficient campania si cel mai important factor – are un grup tinta de alegatori care sunt tinerii si care ar putea sa-l propulseze in Parlament. Numai in mun.Chisinau sunt circa 130 mii de elevi si studenti. O mare parte din tinerii care au participat la evenimentele din 7 aprilie dar si a celor care nu au fost prezenti in piata dar au sustinut schimbarea puterii in 2009 sunt dezamagiti si acuza partidele aie de lipsa de rezultate in lupta cu coruptia, cu saracia si cu clanul lui Voronin. Tinerii acuza faptul ca in functii de conducere in stat au fost promovati doar cei fideli partidelor, pe criterii de loialitate si cumatrism , nu au fost organizate concursuri pentru ocuparea functiilor si astfel nu s-a realizat pe deplin reforma promisa de partide tinerilor dupa 7 aprilie care si-au riscat viata si libertatea. Din pacate majoritatea partidelor folosesc tinerii in campaniile electorale, apoi uita de ei. Drept dovada mergeti sa vedeti in ce camine dezastruoase locuiesc studentii din Chisinau si din intreaga republica.

Studiind site-ul de campanie http://gabrielstati.md/, am observat ca anume pe atragerea tinerilor  si a oamenilor de afaceri mizeaza candidatul Stati si rezultatul sau va depinde de cit de convingator va putea sa fie. Echipa de campanie a reusit sa se impuna in Internet, accesind cele mai importante resurse veti vedea publicitatea candidatului  Stati.

Insa pentru a obtine un rezultat bun in campanie in afara de publicitatea masiva video si audio mai este necesar un element important si anume – comunicarea directa cu alegatorii. In acest sens i-as recomanda lui Gabriel Stati sa organizeze cit mai multe intilniri cu alegatorii sai potentiali, in special tinerii si sa comunice pe viu cu ei, sa raspunda la cit mai multe intrebari si sa incerce astfel sa devina cit mai aproape de ei. Iar ca tinerii sa vada o continuitate a eforturilor acestei campanii electorale ei trebuie antrenati de catre Gabriel Stati in continuare si dupa alegeri intr-un proiect politic care sa le reprezinte interesele pe viitor, de exemplu la alegerile locale din 2011 unde citiva tineri ar trebui sa devina consilieri municipali in Chisinau, Balti, Cahul si alte localitati ca sa poata sa impuna proeicte sociale primariilor, gen constructia de camine, locuinte sociale etc.

Altfel vorbind succesul electoral al lui Gabriel Stati la parlamentare depinde de faptul daca va reusi sa incheie un contract de lunga durata cu tineretul muncitor si studios.

24 Răspunsuri to “Daca va reusi un contract de lunga durata cu tinerii Gabriel Stati poate deveni primul candidat independent care va accede in Parlament”

  1. aron Says:

    Stati este unicul candidat idependent cu sanse reale de accedere.Succes

    Sunt indignat de pragul electoral de 2%. Sa admitem 2 situatii teoretice:

    1. Toata lumea voteaza doar candidati independenti, in final 50 de persoane iau fiecare cate 2%, de unde gramadim restul 51 pu formarea parlamentului?
    2. Patru partide iau in total 98%, iar Gabi – 2%, Cum se face atunci?

    deaceea va rog ca in viitorul parlament sa propuneti un prag de 1%(cca 15 mii de cetateni). Pentru un om competent nu e o problema sa adune asa numar de voturi. Sa zicem 6 sate vecine se aduna si isi promoveaza omul lor in parlament. Lumea e satula sa voteza liste.

  2. Vlad Says:

    Credeam ca Gabi Stati este un tip volubil El insa cam greu leaga cuvintele. Nu are vana tatalui. L-am vazut ce poate la ultimele 2 conferinte de presa. Pentru ca nu poate vorbi coerent, nici nu se prezinta la dezateri, ci isi trimite oameni de incredere. Fara sa comunici pe viu cu oamenii, nu stiu cum va putea el accede in parlament, cihar daca are 12 mii de angajati in RM si arunca o groaza de bani in campanie. Nu excud insa minunea!

  3. andeers Says:

    contractul de lunga durata nu are nici o legatura aici,,,sigur ca va intra,,,voturi va acumula suficiente,,are bani destui sa cumpere sate intregi,,, totul e mult mai simplu decit pare )))

  4. Valentina Cușnir Says:

    luați banii de la Gabriel dar votați candidatul independent Valentina Cușnir, care a fost între tineri la 7 aprilie 2009. Atunci cînd erau bătuți și omorîți în PMAN. Eu voi aduce lumină în cazul 7 aprilie ! Am fost și pînă atunci pentru și printre tineri. Eu am demonstrat că pot face multe, am experiența de deputat. Am dat dovadă de curaj și atunci cînd la 4 aprilie 2005 nu l-am votat pe voronin la președinție. Aveți și alte exemple că eu nu trădez și sunt în serviciul Poporului și Neamului nostru !!!!
    Șansa va fi a Voastră !!! Voi apăra interesul tuturor în parlament! Sunt sigură că și Gabriel va înțelege că trebuie de votat Valentina Cușnir.
    Așa să ne ajute Dumnezeu !

  5. Nicolae Says:

    aron spune: „Stati este unicul candidat idependent cu sanse reale de accedere”

    deacord și cred că e unicul care merită să ajungă în parlament…

    Valentina Cușnir spune: „votați candidatul independent Valentina Cușnir”

    Aaaaahahaha ! 😀 foarte modest, d-na Valentina…

  6. andeers Says:

    khmm,,valentina cusnir,,pentru prima data aud, cu toate ca urmaresc stirile,, ))

  7. Florentina Says:

    Am scris cateva mesaje pe pagina lui Gabriel Stati, unde mi-am exprimat opiniile pro-Unire cu Romania, si mesajele mele au fost sterse.
    Cu asa metode de lichidare a pronuntarii libere, nu cred ca acest june miliardar intelege ce inseamna democratia. Mai bine ar merge la niste scoli din Europa sa faca studii despre libertatea de exprimare !
    Dixit !

  8. Cetatean R.M. Says:

    1. Aceasta situatie este PUR teoretica si va ramane asa, deoarece nici macara 10 candidati independenti nu vor trece niciodata. Noi, insa, traim in lumea reala, nu in cea teoretica, respectiv problema ridicata de Dvs. nu are nici un sens in lumea reala.

    2. A doua situtei de asemeni nu se va intimpla niciodata, deoarece Gabi Stati nu va lua 2,0000%, iar celelate partide nu vor lua toate impreuna 98,000000%, ci vor fi partidute care vor lua 0,5%, candidati independenti cu 0,095%, partidute mai mari cu 2-2,5% si tot asa.
    Deci, in zazul acesta lui Stati i se atribuie un mandat, celorlalte – conform numarului de procente luate (rtunjite la intregi), iar mandetele care raman – se distribuie conform Codului electoral – cite unul la fiecare, incepind cu cel mai mare partid, spre cel mai mic, pina ce nu mai ramane nici un mandat.

  9. Cetatean R.M. Says:

    Da’ eu o exclud: nu exista nici o sansa sa acumuleze 2%, mai ales ca s-a lansat in campanie cu o luna doua inainte de data alegerilor.
    (Din faptul ca el are 12 mii de angajati nu rezulta ca toti acestia il vor vota numaidecit pe el, exact asa cum, daca Pasat are la indemina multi clerici, nu rezulta ca 90% il vor vota pe el pentru ca suntem sunt ortodocsi.)
    Totodata, nu inteleg ce va face el in Parlament?

  10. Cetatean R.M. Says:

    Ultima parte m-a data gata: din cuvintele Dvs. reiese ca Stati ar trebui sa se retraga in favoarea Dvs., totodata ideal ar fi sa Va plateasca si campania. 🙂

    Nu inteleg: din moment ce constientizati ca nu aveti nici o sansa, de ce mai tulburati apele? Sunteti platita sa faceti asa ceva?

    Take care.

  11. Cetatean R.M. Says:

    Au fost si sunt multi deputati, care au fost anonimi, au ramas anonimi in timpul mandatului si au plecat mai departe in anonimat. 🙂

  12. Andromeda Says:

    Daca va fi sustinut de tineri, am convinegrea ca in urmatorii 4 ani se vor intimpla multe lucruri pozitive pentru tineri, cred ca in sfirsit tinerii vor fi luiati in serios.

    In ceea ce priveste comunicarea lui Gabriel. Eu prefer un om care mai putin sa vorbeasca si mai mult sa faca, el nu are inca experienta de comunicare politica dar sunt sigur ca o sa vina si va fi mult mai eficineta ca a celor din partide.

  13. In God we Trust Says:

    Nu stiu ce fel de „voce in parlament va fi el”, ca nu l-am mai auzit vorbind, sau daca a si spus ceva, apoi deloc convingator.

    Totusi are sanse reale de a accede, dar nu mai cred ca omul nu are ce face si asa de tare se zbate pentru tineret. Cred ca e altceva aici… 😀

  14. Sergiu Cazacu Says:

    Stati nu o sa ia 2 % cumnu o sa ai nici un candidat independent pina nu se va scade pragul electoral .

  15. Stela Iovu Says:

    Nu vad mari motive pentru scepticismul tau. 2% e foarte real pentru un candidat care merita, iar cu o campanie electorala corecta si un program bun chiar cred ca are sanse foarte mari ca Stati sa ajunga in parlament.

  16. Igor Golovatii Says:

    Nu vreau sa ma intelegeti gresit, dar de obicei cand vad mesaje cu „pro-unire cu Romania” sunt spam care nu prea au legatura cu tema discutata la momentul dat.

  17. Tinar In Moldova Says:

    Iaca chiar mi-i tare interesant ce beneficii directe ar avea Stati in parlament? Masina de serviciu? Salariu? Influenta? Calatorii libere peste hotare? Paza personala? Toate acestea el le are, si chiar mult mai bune si mai multe decat le-ar avea in parlament!

  18. Mihai Says:

    Este foate importanta PARTICIPAREA LA VOT. In R. Moldova populatie este indusa intr-o stare de indiferenta datorita RAZBOIULUI MEDIATIC al Rusiei . Cei care doresc R. Moldova ca o GUBERNIE ruseasca –participa activ la vot , cei autohtoni care supravetuesc datorita rudelor emigrate sunt indiferenti ce si ne demonstreza harta interactiva ( de mai jos):
    http://corneliuharea.blogspot.com/2010/08/in-premiera-harta-electorala.html

    AIE trebuea sa colaboreze si sa nu descute problemele care NU FAVORIZEAZA INTEGRAREA EUROPEANA.
    Parada la Moscova a aratat cine este adevaratul patriot. Se putea impreuna de gasit motivul credibil diplomatic si nu de participar la aceasta injosire a tarii Moldova , tropasind cu occupantii. De pilda –facem parada la Chisinau, Luati-va armata si la urmatoarea parada participam, sau avem parada la Tiraspol..s.a.m.d… Este evident tirziu sa indrepti gresala , de-ar da Dumnezeu sa nu facem altele. Eu la ai mei cunoscuti le spun ca: N.1-PNL este pentru Unirea cu Romania, N.2- PDM pentru unirea cu Rusia , N.3- PL este pentru Moldova . Ceilalti toti vor intra in parlament ca voturi au. (punctum) Multa vorba saracia omului . Important de nu ales TOTALITARIZMUL LUI PUTIN. Adevarul este ca Rusia nu nea dat numic dechind avem relatii cu ea , noi AM CUMPARAT PLATIND MAI SCUMP DECHIT COSTA IN LUME si continuam sa cumparam de la ea.

  19. Valentina Cușnir Says:

    lui Cetatean ! Eu nu am bani dar nici nu am nevoie de bani pentru campanie ! Sunt cunoscută și apreciată pentru fapte, poziția mea civică și atitudinea față de nevoile oamenilor. Chiar dacă aș avea bani, nu i-aș irosi în mod batjocoritor față de cetățeni. Atunci cînd avem atîta sărăcie să împăinginești republica cu atîta reclamă luminoasă.
    Nu lătrați despre plată !!! Nimeni nu mă plătește și nu aș accepta bani murdari. Eu mă mulțumesc cu puținul pe care îl am și nu mă voi vinde niciodată!!! Am demonstrat nu o singură dată.
    Sunteți niște cotei care habar nu aveți cine sunt. Voi sunteți plătiți!
    Vom vedea cine va avea mai multe voturi!

  20. HANS Says:

    Foaie verde părul căprii! Un parvenit vine după 1000 de ani de baldej să ne salveze tinerii !
    Apazdal, daragoi !

  21. DAMOCLES Says:

    Pentru Igor GOLOVATOFF,

    Mesajele chiar daca nu sunt referitoare la subiectul zilei, trebue lasate pe pagina caci asta nu deranjeaza pe vizitatori. Din contra imi face placere varietatea subiectelor tratate.

  22. DAMOCLES Says:

    In 1940 rusia NU a invadat BASARABIA.

    EA a fost cedata de puterile OCCIDENTALE rusiei prin buna intelegere, caci interesele OCCidentului o CEREAU.Si deci tratatul Ribentrop- Molotoff a fost semnat.

    CA DEOBICEI IN ISTORIE eUROPA FACE CADOURI RUSIEI CU DIFERITE STATE ASA ZISE SALBATICE, BARBARE, DELA PERIFERIA EUROPEI. Aceste cadouri nu au costat occidentul nici o centima

    La fel s-a intamplat dupa cel de al doilea razboi mondial cand europa si AMERICA s-au debarasat de 7 state periferice, caci interesele occidentului o cereau.Aceasta operatie nu a costat occidentul nicio centima.

    Ce auzim acum ???????????

    Interesele occidentului si americii sunt pentru „” pretenia „” cu rusia. Cadourile se intrevad deja ::::::: Transnistria , se vorbeste pe ici pe colo, fara vointa politica, Unirea cu ROMANIA nu convine europei , deci se lucreaza intens in culise CE CADOU CREDIBIL sa facem rusiei pentru a profita de son petrol dar sa nu ne coste nicio centima.

    Ce ne ramane ?????????

    Sa fim UNITI moldoveni cu Romania si sa realizam cat mai repede UNIREA moldovei cu ROMANIA.
    Apoi sa vorbim toti limba romaneasca si nu limba MULDU-FU-FU-leasca a RENEGATILOR VORONOFF si DODONOFF.

    Interzicerea definitiva a KOKO-munismului si a KOKO-munistilor.

    Bunastarea moldovenilor va veni cand moldova se va debarasa de KOKO-i.

  23. ASASINATE KGB contra moldovenilor Says:

    preluare de pe pagina Internet a lui Mihai Ghimpu
    http://ghimpu.wordpress.com/dialog/#comment-575

    Domnule presedinte,
    Ati creat Un Serviciu de pazire a moldovenilor patrioti
    si pro-Unire contra ASASINATELOR de la KGB ?
    Cititi si luati aminte ce se intampla in “democratia” noastra:

    Interviu cu Alexandru Bantoş,
    redactor-şef al revistei «Limba Română»,
    director al Casei Limbii Române din Chisinau

    “Ziarul de Garda” din 26 august 2010:
    http://www.zdg.md/exclusiv/am-cultivat-mituri-false-care-nu-pun-pret-pe-demnitate-si-curaj

    Intrebare de Aneta Grosu:
    “Cum au fost implicate serviciile de securitate în războiul contra limbii române?”

    raspuns:
    — «Firesc» şi cu amploare. Descurajând, intimidând şi chiar lichidând pe cei care au curajul să promoveze deschis adevărul despre limba română, despre trecutul şi prezentul nostru. Se consideră că nu a murit de moarte bună Ion şi Doina Aldea-Teodorivici, Ion Dumeniuk, Nicolae Costin, Ion Vatamanu, Gheorghe Ghimpu, Lidia Istrati, Grigore Vieru şi atâţia alţii. Personal, am simţit pe propria piele «strădania» serviciilor speciale, de a-mi domoli «avântul patriotic». În 1995, după lansarea unui număr proaspăt al revistei «Limba Română», la liceul «Mircea Eliade», seara târziu, un glonte a nimerit „întâmplător” în geamul apartamentului nostru de la etajul patru, casa fiind situată aproape de MAI.

    Cazul a fost cercetat de un «grup de specialişti», care nu ştiau o iotă româneşte. Sigur că «incidentul» nu a mai fost elucidat, iar un bun cunoscut de la Interne, fost coleg de studii cu mine, după ce s-a documentat, mi-a mărturisit discret: «Este un avertisment. Ia aminte şi păzeşte-te!».

    Mai târziu, evident nu fără asentimentul «serviciilor», s-a dat foc Casei Limbii Române, instituţia a fost profanată de trei ori, pe faţada ei fiind scrise cuvinte licenţioase, fiind desenat semnul svasticii, care se regăsea şi la sfârşitul cuvântului România scris pe perete. Făptaşii nu au mai fost descoperiţi nici azi. Tot prin «grija serviciilor», în 2004, a fost organizată o campanie deşănţată de denigrare a subsemnatului şi a instituţiilor conduse de mine în presa aservită guvernării de atunci. În 2005, la CLR, «întâmplător» a fost descoperit un echipament de interceptare: două microfoane au fost depistate în biroul directorului şi al treilea în anticameră. Am avut, de asemenea, un lung proces de judecată, intentat revistei «Limba Română», şi numai datorită unor oameni ai legii cu inimă de adevăraţi patrioţi am reuşit să salvez publicaţia de la un faliment sigur, planificat de guvernanţi. Şi azi, gândindu-mă la acele vremi – procesul a durat aproape doi ani (2002—2003) – îmi exprim gratitudinea faţă de judecătorii Boris Barcă, Aurica Us, Ana Nohai, Ion Ralea, şi, desigur, faţa de procurorul Boris Denis. Unii, ulterior, au fost propuşi pentru a fi distinşi cu ordine şi medalii, dar de fiecare dată erau excluşi din liste pentru ca au luat apărarea revistei «Limba Română». Omniprezenţa «serviciilor secrete» am resimţit-o şi în 2006, când mi s-au organizat mai multe controale inopinate la Casa Limbii Române şi la revista «Limba Română». După ce am prezentat copiile tuturor actelor financiare pentru câţiva ani şi după ce am avut multe şi îndelungi «discuţii» cu reprezentanţii «Departamentului delicte transfrontaliere al MAI”, cu puţin înainte de sărbătorile de Paşti, am fost telefonat de către o persoană care, afirmând că face parte din echipa ce efectuează controlul, m-a anunţat că are să-mi comunice «o chestie reciproc avantajoasă». Locul de întâlnire a fost fixat «La bunelul», restaurant de pe strada Eminescu. La ora stabilită m-am întâlnit cu persoana interesată într-un separeu al instituţiei. După mai multe intimidări şi încercări de a mă convinge că mă paşte un pericol iminent şi că neregulile financiare chiar dacă lipsesc pot fi inventate, după o oră şi ceva de «prelucrare», omul din faţa mea scoate permisul de angajat al serviciilor secrete şi îmi spune franc: «Am indicaţia de sus-sus să va invit să intraţi în serviciul nostru». Îmi cunoştea biografia, ştia totul despre soţie şi copii. «Nu aveţi nici cetăţenia română», a precizat convorbitorul meu (cu mari dificultăţi, cetăţenia română am dobândit-o abia la 29 iunie curent, zi pe care am aşteptat-o atâta amar de timp!). Având legături cu instituţiile de ştiinţă, de cultură, de învăţământ, eram, din punctul lor de vedere, omul necesar. Mi s-a spus de asemenea că odată acceptând «colaborarea» nu voi mai căuta bani pentru CLR şi pentru revista «Limba Română». «Terţe persoane, insista omul cu ochi albaştri, se vor îngriji ca instituţiile să nu aibă nici un fel de probleme». Este imposibil să descriu şocul în care mă aflam. Toate s-au produs cu o repeziciune uluitoare, încât nici nu realizam dacă e vis sau realitate. Insul cu «misiunea», la un moment mi-a întins o foaie imaculată de hârtie pentru «cerere». Probabil, s-a întâmplat ceva în mine, în subconştientul meu, că am izbucnit în râs, întrebându-l pe conlocutor: «Dar unde aţi fost până acum! De ce atât de târziu mă invitaţi «să-mi apăr patria»?». Am solicitat un răgaz de 24 de ore, motivând, că, chipurile, trebuie sa chibzuiesc, pentru că, vezi bine, o decizie atât de importantă nu poate fi luată spontan. Am obţinut amânarea întrevederii pentru a doua zi, la ora 16.00. Sigur că cele 24 de ore au fost din infern: eram filat, telefoanele la serviciu, acasă şi mobilul erau ascultate. Aveam indicaţia să nu divulg nimănui propunerea SIS-ului. Am meditat îndelung cum să procedez pentru a nu-mi supăra «binevoitorii». A doua zi, era vinerea Paştelui, ne-am întâlnit la locul şi la ora fixată şi după ce mi-au fost înşirate încă o dată avantajele colaborării, nemaiputând suporta «argumentele», am declarat că nu pot da curs «invitaţiei». Orice s-ar întâmpla. Am fost însă avertizat că investigaţiile vor continua şi că aş putea să regret refuzând «oferta». I-am spus la despărţire «binevoitorului» meu că nimeni încă nu a murit din cauza unui control. Atmosfera era insuportabilă, şi întors acasă, am convenit cu soţia şi nepoata să mergem la Cantemir, la un coleg de universitate pentru a scăpa de supravegherea organelor. Dar, întrucât aveam programată de două săptămâni o revizie tehnică a maşinii, am mers, înainte de drum, să verific starea limuzinei, urmând ca într-o oră-două să pornim la drum. Tehnicianul, un rus, care a preluat maşina pentru examinare, într-un moment, îmi face semn să mă apropii. Îmi arătă spre roata din faţă, dreapta. Abia mai târziu m-am dumerit că lipsesc două prizoane. Fără aceste «şuruburi» roata avea puţine şanse să reziste la viteză şi la hopurile drumurilor noastre …

  24. DAMOCLES Says:

    KUZMIN TREBUE CONDAMNAT si comentat.

    Aroganta acestor „” diplomati „” depaseste orice imaginatie. DUPA ce a „” eliberat „” si EXTERMINAT moldova, acum rusia tine in saracie lucie moldova prin prezenta trupelor sale in transnistria pentru a o subjuga si mai mult, interzicand de fapt accesul oricarui investitor strain si in particular al ROMANIEI in moldova.

    PRIN sustinerea EXTREMEI STANGI in moldova deci a KOKo-munismului prin RENEGATII VORONOFF si DODONOFFr rusia isi asigura o platforma politica care ii permita sa mentina sub control COLONIA sa de ieri si sa intarzie la maximum UNIREA BASARABIEI cu ROMANIA.

    TREZITI-VA MOLDOVENI din somnul cel de moarte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    NU vad reactii din partea jurnalistilor si a ALIANTEI.

Lasă un răspuns

