A inceput Cupa Mondiala. Hai la fotbal

A inceput Cupa mondiala la fotbal. O luna dedicata fotbalului, e bine ca in Chisinau sunt mai multe terase la care se poate privi campionatul pe ecrane mari. M-am ocupat si eu cindva cu fotbalul vreo citiva ani cind eram elev la scoala in Cimislia, si am ajuns in clasa a zecea sa joc in echipa sovhozului si kolhozului din localitate. Fiind jucator de picior sting, am evoluat ca mijlocas stinga si uneori ca atacant stinga. Aveam tehnica buna, executam bine loviturile de pedeapsa, insa nu prea dezvoltam viteza mare, exploziva, necesara unui atacant de mare clasa. Apoi am fost inrolat in cadrul Flotei Sovietice, in regiunea Murmansk, iar acolo se juca un fotbal dur, pe un teren improvizat, alcatuit din nisip si petre, apropiat de regbi si numai in lunile iunie si iulie cind permitea timpul. Aproape fiecare meci se termina cu bataie. Dupa armata am plecat la studii la Iasi, acolo se organiza in fiecare an campionatul pe tari la fotbal. In cadrul acelui mini campionat mondial evoluau echipele Romaniei, R.Moldova, Palestinei, Ucrainei, Siriei, Sudanului, Egiptului, Algeriei s.a., adica cam toate tarile care erau reprezentate cu studenti la Iasi. In perioada anilor 1990-1994 am fost antrenorul echipei R.Moldova care evolua destul de bine, dar din pacate nu am reusit sa cistigam nici un campionat. Mi-a ramas in memorie de la Iasi si meciul Romania contra Suediei in 1994, din cadrul campionatului mondial din SUA . Ce meci dramatic! Atunci evolua echipa de aur a Romaniei, in frunte cu Hagi, Popescu si Raducioiu. Dupa meci suporterii fiind suparati ca Romania a pierdut si au ratat semifinala, au aruncat afara televizoare , frigidere, scaune, tot ce le nimerea sub mina prin geamurile de la camin, iar la barul la care am privit meciul au fost stricate de pamint toate sticlele de bere si cola care erau pe mese. De atunci nu am mai vazut asemenea durere pentru fotbal.

In prezent chiar daca nu mai joc fotbal, sunt un fan al acestui sport frumos si nu scap meciurile cele mai importante din cadrul cupelor si campionatelor europene si mondiale.

In lipsa echipei Romaniei, fanii moldoveni opteaza fiecare in dependenta de mentalitate, gusturi etc. Eu intotdeuna am fost fan si suporter  al Romaniei si Italiei. Anul acesta am déjà o bucurie, caci Interul a cistigat Liga Campionilor.

Asa inteleg eu sa tin la neamuri, abia astept primul meci al Italiei sa vad cum merge echipa, care este campioana mondiala en titre.  Ma bucur insa si atunci cind cistiga Spania sau Portugalia, sunt fan latinos intr-un cuvint. Din echipele nordice imi place doar Olanda, care joaca un fotbal frumos. La primul meci de deschidere am stat la masa cu un cunoscut, vorbitor de limba rusa, locuitor al Chisinaului, care in lipsa echipei Rusiei si Ucrainei mi-a declarat mai in gluma ca va tine cu echipa Hondurasului, despre care insa nu stie aproape nimic.

In acest context, ne-am adus aminte cu citiva cunoscuti ca nu avem nici un stadion modern de fotbal in R.Moldova. E nevoie de vreo 100 milioane de euro ca sa se construiasca un stadion care sa corespunda tuturor cerintelor timpului. In conditiile crizei in care se afla RM, inteleg ca acest obiectiv nu este in puterea statului si e necesara cumva conjugarea eforturilor guvernului si a oamenilor de afaceri. Termin cu indemnul- hai la fotbal.

8 Răspunsuri to “A inceput Cupa Mondiala. Hai la fotbal”

  1. amycommunications Says:

    Din păcate, la noi în ţară se joacă cam prea mult şi fără nici un fel de tehnică în afară de cea a ‘pupatului în dos’. Mulţumesc că m-aţi anunţat că sunteţi încă atacant de stînga, în schimb eu vă anunţ că îi detest la fel de mult şi pe ţigani şi pe unguri şi pe clanul Udre-Ebe-Băseşti-Tăricenietcaetera.Ce spui, blogideologic, dragul meu?? Nu credc ă ne-am întîlnit pînă acum şi, eu mîine aştept un (tort )diplomat, de ziua mea. Punct.
    Fiindcă nu am educaţie de ţigan, le susţin complet pe dle Corina Creţu şi pe Rovana Plumb în încercările de a îi ajuta şi pe ţigani în EU. Din p.m.d.vedere însă, sunt alţii şi cel mai mult altele care sunt infinit mai importanţi şi mai merituoşi de ajutat înaintea acestor ţigani. Vă sfătuiesc să terminăm cu fotbalul de genul ăsta, fotbal a la Vanghelioni căci şi-au luat-o muult prea mult în bot şi îi strică şi pe tinerii romîni..Vă mulţumesc.

  2. Lancaster Says:

    Trebuie să recunoaştem că aţi trăit vremuri interesante. Nu se întâmplă prea multora să facă armata la Murmansk şi facultatea la Iaşi 😛
    Murmansk e cumva dincolo de Cercul Polar, se vede vara cum ajunge soarele exact la nord?

  3. amycommunications Says:

    Dragul meu gospodin, e molto interessante ceea ce spui şi zău că aş vrea să am timp numai de învăţat-comunicări inteligente cu prietenii live (şi) pe net-iubire practică-discursuri plătite în sediile Guvernelor Lumii şi ale Organizaţiilor Juridice Mondiale -citit şi iarăşi citit şi studiat. Cu toate astea, se pare că m-am îndrăgostit iremediabil de blogideologic cu care semăn se pare atît de mult-şi nu prea contează cum arată, chiar de mi-ar plăcea să fie el prinţul despre care am povestit pe blogul meu blogspot, importantă pentru mine este mintea omului din faţa mea, şi-aşa a fost mereu(motiv pt.care, domnii mei jurişti, sunt singură cuc de-atîţia ani şi încă din perioada adolescenţei mele, mereu). În cîteva ore voi împlini 31 ani, faceţi-mi vă rog un cadou: prezentaţi-mi-l pe blogideologic real(care însă să nu fie un boşorog şi nici să nu fi fost vreodată căsătorit-deci nici acum). Weekend plăcut s-avem!!(Mîine mă duc la Expo.de maşini de epocă la Sofitel..aşa că..)

  4. pa Says:

    frumos fotbal la mondiale, in special meciul marea britanie -sua.

  5. amycommunications Says:

    Io ţin cu SUA.

  6. WTF, Moldova!??? Says:

    Fotbal vs Politica – Mexic vs Voronin!
    http://wtfmd.blogspot.com/2010/06/mexic-vs-voronin.html

  7. amycommunications Says:

    Şi, ca o ultimă dovadă pentru ‚grăsimea ‚ mea: am 31 ani, 1m şi şaptezeci cm fix, vreo 47 kg adică, de cînd am scăpat de toţi tembelii de medici care îmi otrăviseră organismul şi sufletul în acelaşi timp, port mărimea franceză 34 la pantaloni: fiind măsura no.2 în USA şi 6-8 în UK. Şi nu ţin cură de slăbire şi nici nu beau ceaiuri de slăbit etcaetera..Dar am muşchi puternici şi-mi trebuie ca să muncesc şi să trăiesc şi ambele în acelaşi timp. Acum, vă rog să vă cîntăriţi şi mai ales pe toate fufele din partide, ‚misse’ sau avocate sau alte lucruri de acest gen şi, fiindcă este criză(la mine de foarte mulţi ani) vă rog să începeţi dracului odată să mai calculaţi: corect. Cine se-ndoapă dintre toate şi toţi cei pe care i-am numit, pînă acum? Vă mulţumesc. Şi credeţi-mă că îmi este foame, de mai mulţi ani decît voi. Punct.(Scrieţi-vă în faţa televizorului, ca nu cumva să mai uitaţi vreodat’ )!!

  8. Masaj erotic Says:

    Am parcurs acest post al tau si imi place ceea ce am citit. Continua tot asa. *^*

Lasă un răspuns

