Stop accidentelor! Opriti microbusele mortii din Chisinau.

NOTĂ INFORMATIVĂ cu privire la activitatea Direcţiei poliţiei rutiere pe parcursul anului 2009

Frecvenţa accidentelor rutiere
Pe parcursul anului 2009 au fost înregistrate 2.729 (-5,1%, a.p.2.875) accidente rutiere, în rezultatul cărora au decedat 476 (-6,3%, a.p.508) persoane, iar altele 3.288 (-6,4%, a.p.3.511) au fost traumatizate.
În municipiul Chişinău s-au produs 1.182 (-9,2%, a.p.1.302) accidente rutiere, soldate cu 90 (-7,2%, a.p.97) persoană decedate şi 1.413 (-11.2%, a.p.1.592) traumatizate. (mai.md)

Trebuie sa recunoastem ca situatia cu circulatia si transportul pasagerilor in mun.Chisinau este proasta. Aproape in fiecare zi suntem informati ca au loc accidente rutiere in Chisinau in care sunt implicate microbuse care transporta pasageri, cum le mai spune la noi rutiere. Chiar astazi pe bulevardul Renasterii a avut loc un accident in care au fost raniti grav citiva calatori. Se stie ca majoritatea  acestor microbuse sunt vechi si reutilate  din cele de transport si prezinta pericol pentru pasageri si pentru securitatea circulatiei ruiere. La orele de virf microbusele circula cu viteza ce depaseste regulamentul, sunt supraaglomerate cu calatori care sunt nevoiti sa suporte calatoria in cele mai proaste conditii. O problema grava este si faptul ca soferii in timpul circulatiei primesc bani pentru calatorie de la pasageri, elibereaza bilete  si dau rest, in acest caz ei se distrag de la conducerea automobilului si de aici rezulta multe accidente. Au fost mai multe discutii privind interzicerea microbuzelor reutilate mai vechi de 7 ani insa pina in prezent problema nu este rezolvata.
In acest context trebuie rezolvate mai multe probleme ale transportului public din mun.Chisinau. Lipsa banilor in bugetul mun.Chisinau nu este o scuza, exista posibilitatea contractarii unor credite si a procurarii automobilelor si autobuzelor in leasing.
Astfel apar mai multe intrebari:

– De ce Primaria mun.Chisinau si CMC nu procura in jur de 100 microbuze noi beneficiind de credit in aces sens de la banci in leasing?

– De ce Primaria mun.Chisinau si CMC nu procura in jur de 100 troliebuze si autobuze in leasing in baza de credit?

–  Cind vor fi eliminate de pe rute microbuzele reutilate si cele mai vechi de 7 ani?

– Este adevarat ca in sistemul de acordare a autorizatiilor de arenda pentru rute de microbuze sunt implicate scheme de coruptie? In ziarele de publicitate se pot vedea anunturi prin care se vind rute de microbus cu sume de mii de euro, pe cind se stie ca aceste rute apartin Primariei Chisinau?

Anunțuri

33 răspunsuri to “Stop accidentelor! Opriti microbusele mortii din Chisinau.”

  1. europeanul Says:

    Un articol foarte corect. Dar nu sunt de acord la intrebarea cu microbuzele.
    Solutia : Dezvoltarea transportului public(mai ales electric). Deoarece trebuie sa ne gandim si la viitor. Nu imi inchipui Chisinaul anilor 2025-2030 cu autobuze poluante sau microbuze conduse de indivizi cu mutre de puscariasi.
    Cineva propuse un plan urbanistic cu tramvaie de mare viteza,iar in cartiere troleibuze.
    Pana atunci mai este timp.
    Dar acum? De ce Primaria nu cumpara (in credit) cateva sute de troleibuze sau autobuze pe gaz natural? Sa fie EUROPENE,si de capacitati diferite in dependenta de aglomerarea rutei. Oricum in 15 ani datoriile se vor intoarce.
    Ex.ruta 15 de troleibuz de la Buiucani la Botanica. Ruta candva era foarte buna si foarte rapida,dimineata puteai sa ajungi de la Buiucani la Botanica in 20 minute.Acum probabil e anulata sau merge o data in ora. Microbuzele sunt arhipline. Cine incurca Primaria sa puna zece troleibuze si scoata microbuzele de pe aceasta ruta? Nu ajung troleibuze? Pai e problema Primariei.
    Unde se duc banii de la microbuze? In buzunarul celor care au case cu 4 etaje.
    Daca transportul municipal va circula o data la 5-7 minute pana aproape de miezul noptii, daca trol. si autob. vor fi moderne si europene si nu se vor narui pe drum,daca va fi cald in ele,daca nu vor avea fanera in ferestre, oamenii vor circula in ele , si va exista si profit (relativ) si bani de compensatii etc. Atunci Chisinaul poate renunta aproape definitiv la microbuze si a fel de fel de autobuze private( ex 122) care urmaresc numai profitul propriu. Microbuzele ar trebui sa coste 8-10 lei si sa indeplineasca rolul de transport rapid gen aeroport -Rascani. Exclusiv pe scaune. Cum era candva.
    Care e diferenta dintre tranportul municipal si cel privat? Cel municipal este
    social,ofera compensatii,ofera fel de fel de reduceri de calatorie( ca in Europa), si circula tot timpul si pe orice ruta(profitabila sau nu).
    Cel privat circula NUMAI pe rute profitabile,fara compensatii,fara reduceri etc. Nu va fi profit,se vor retrage. Atunci de ce aceste rute profitabile sa nu fie gestionate de Primarie?
    Transportul municipal NU ESTE profitabil nici in cele mai bogate orase. In toata lumea normala transportul este SUBVENTIONAT pentru a atrage calatorii.
    Obtinerea profitului in Chisinau este fantezia lui Chirtoaca.
    Sa zicem ca platim doi lei la RTEC. Primaria le-a redus in acest an subventionarea. Adica se descurca singuri.
    Acum pretul la curent s-a majorat. S se va mai majora. Asta inseamna ca ori platim iarasi mai mult,sau RTEC falimenteaza.
    Si in castig raman NUMAI indivizii cu microbuzele.
    Deci solutia este scoaterea microbuzelor si cumpararea de catre primarie (de unde ia bani e problema ei) a transportului electric si ecologic.
    P.S. O ghicitoare sinistra: Ce se va intampla daca un microbuz arhiplin(oamenii stau cu fundul pe parbriz) in plina viteza se va „pupa” cu un KAMAZ ?
    P.P.S. Exista si problema ecologica. Desi pe moldoveni nu-i prea intereseaza, va veni o vreme cand vom vedea efectele poluarii. Iar cele 1500-2000 de microbuze sau cate o fi fiind in realitate, polueaza foarte mult, fie ele Mercedesuri sau nu.

  2. romanmihaes Says:

    cu ruta 15 intr-adevar sunt probleme. circula rar iar dupa ora 21 nu mai circula deloc, iar ruta este una solicitata sunt multi pasageri care nu au alte alternative.

  3. a Says:

    chestia cu creditele pentru cumpararea mijloacelor noi de transport e un pic fantezista. In primul rand primaria a obtinut un grant + credit de la BERD pentru cumpararea a 90 de troleibuze; Conditia ca sa le primeasca era sa aduca preturile la „normalitate”.chirtoaca spunea ca in pretul de 2 lei ar avea si 10% profit (care acum dispare dupa majorari). Sa vedem ce aduc. cineva (poate chiar „europeanul” spunea ca n-ai cum sa cumperi 90 de troleibuze civilizate doar cu vreo 15 milioane cat ia primaria de la BERD- e o intrebare interesanta de pus celor in cauza- mai degraba iei numai vreo 30-40 dar civilizate decat 90 de uns ochii, incomode, cu design aiurea etc.) O banca, in momentul in care iti da un credit, ca esti primarie sau persoana particulara, cere niste garantii ca vei fi in stare sa-i returnezi banii, si nici o institutie nu poate sa depaseasca un anumit grad de indatorare, deci chestia cu de ce nu ia credite e o poveste. Daca 15 milioane de euro (nu) sunt de ajuns pt a cumpara 90 de troleibuze iar bugetul orasului e de 100 de milioane, de unde sa ia asa vreo 200 de unitati de transport? Ce banca ar fi nebuna sa-i dea asa niste credite?
    Intrebarile mele ar fi altele: in primul rand de ce se pastreaza DOUA intreprinderi municipale care se ocupa cu transportul public? Logic ar fi sa faca una singura, cu un sistem inteligent de fidelizare a calatorului prin abonamente si o oferta mai variata de bilete, si pe masura ce acesta intreprindere reuseste sa-si schimbe „masinile” sa „inghita” rutele de microbuz. Iar pentru calatori ar fi mult mai convenabil.

  4. europeanul Says:

    „ca n-ai cum sa cumperi 90 de troleibuze civilizate doar cu vreo 15 milioane cat ia primaria de la BERD-”
    Un troleibuz european modern costa in jurul la 300 000 euro. Sau chiar mai mult.Cele romanesti la vreo 220-250 000 euro.
    E drept ca cele din CSI pot sa coste si 100 000 euro. Dar toti cunosc „minunile” albastre ucrainene cumparate de Ursu in 2006. Pur si simplu sunt o bataie de joc.
    …”Daca 15 milioane de euro (nu) sunt de ajuns pt a cumpara 90 de troleibuze iar bugetul orasului e de 100 de milioane, de unde sa ia asa vreo 200 de unitati de transport?”…
    O solutie ar fi asamblarea la Chisinau din componente europene(gen Mercedes,Man,Neoplan,Iveco etc). Nu am in vedere cele Made in Moldova din piese sovietice vechi.
    Am in vedere atragerea unor companii europene producatoare de caroserii si sisteme electrice pentru asamblarea lor la Chisinau. Mecanici si ingineri buni avem si noi. Iar asamblarea nu e prea complicata. Care ar fi avantajele?
    Transport modern la pret mai mic, salarii platite lucratorilor NOSTRI.
    Si Primaria nu ar depinde de fel de fel de tendere unde castiga cel care ofera cel mai mic pret dar nu intotdeauna calitate. Si Primaria ar putea asambla modelul dorit fara „sfaturile” BERD-ului sau rezultatele tenderelor.

  5. dorin Says:

    Atunci cînd particularii scot administraţia publică centrală şi locală prin procurarea unităţilor de transport şi plasarea lor la transportarea cetăţenilor spre capitală şi în capitală voi faceţi haz de necaz.Problema nui în rutierele de peste 7 ani vechime problema e în conducătorii auto care sunt selectaţi pentru ele.Apropo pe taxi nu-s mai buni.Poliţia rutieră şi administraţia publică locală ar trebui să ia sub control aceşti”şoferi” începînd cu controlul medical şi nu în ultimul rînd cu controlul corespuinderii lor categoeie pe care au obţinut-o dela şcolile auto.Sau pe bani avind 18 ani poţi obţine clasa 1 cu toate categoriile.Oare Primăria şi Guvernul n-ar putea organiza concursuri între aceste categorii de şoferi pentru ai stimula şi pentru a ridica şi cultura lor.Nu e mai bine şi la troleibuse.Analizaţi atent cui îi încredinţăm noi troleibusul cu peste 150 pasajeri.Salvarea e doar în barele lui care nui permite sî o ia razna.

  6. vale Says:

    Evident ca sant inca multe de facut…unele ca ar fi trebuind deja sa existe de mult, iar altele speram sa fie incet realizabile.
    Nu lucru pe care nu pot de mult sa-l inteleg si sa-l accept este faptul ca intro capitala, care s-ar pretinde a fi europeana, sa nu mai ai la dispozitie mijloace de transport public dupa orele 22.00. Si asta se intampla pe timp de vara, iarna nici nu mai vorbesc. Evident ca nu ma refer la transportul de pe bl. Stefan cel Mare, unde mai circula careva troleibuze..

  7. Mihai Avasiloaie Says:

    Sunt probleme şi cu ruta 154. Dimineaţa când multe persoane pleacă la studii sau la serviciu, această rută este arhiplină. Iar în loc să mai adauge 1-2 microduze pt a rezolva problema, nu se face nimic. Şi şoferii inconştienţi ascultă Russkoe Radio. Halal.

  8. voievod Says:

    Aveti dreptate in oras nu exista nici o disciplina ,soferii cu rutierile isi au regurile lor de circulatie ,pentru citva lei risca cu viata la toti pasagerii,sunt multe cazuri cind pur si simplu se opresc in mijlocul drumului si inchid traficul pentru a llua pasageri,sau se opresc chear la colti de strada si inchid drumul,CHIRTOACA INCEARCA SA FACI ORDINE IESTI PRIMAR macar incearca.
    Si o problemele aparatelor de norok ,LICEE de banditi ,trebue de inchise,tinerii pierd banii si incep a fura din troleibuse prin buzunare CHIRTOACA TREZESTETE INCHIDE LICEELE ESTEA DE BANDITI .

  9. marius Says:

    nu stiu de ce dar cred ca se spune „leasing”! in ce priveste microbuzele, afara cu ele, trebuie autobuze sau troleibuze noi (sau chiar second hand, tot sunt mai bune).

  10. europeanul Says:

    „sau chiar second hand, tot sunt mai bune”
    Interesant ce ar fi mai bun pentru oras: troleibuze nemtesti vechi dar in stare ideala sau rable CSI-iste noi dar care se desfac din primele zile?

  11. romanmihaes Says:

    Apropo am vorbit cu reprezentantii a citeva banci , ei au declarat ca ar credita cu mare placere Guvernul RM sau Primaria Chisinau, acestea fiind considerate cele mai sigure credite din lume!!! pentru ca sunt garantate de stat. DE altfel in timpul guvernarii Voronin bancile au creditat masiv guvernul RM.

  12. Andrusha Says:

    Nu sunt de acord cu comentariul vizavi de ruta 122: aici cel putin exista disciplina, oprirea are loc numai in statii si au si taxator, iar kiar daca se merge in picioare cel putin nu prinzi cu capul in pod.

    ceea ce ma deranjeaza pe mine in celelalte rutiere este ca se asculta RUSKOIE RADIO, imi vine sa ma urc in alta rutiera, offf.

    Problema mentionata de moderator, existenta microbuzelor reutilate mai vechi de 7 ani, nu este actuala, deoarece concurenta a facut ca lucrurile de la sine sa se skimbe, cred ca toti observa cat de virtiginos vekile rutiere sunt inlocuite cu sprintere, acestea pe langa comfort mai au si locuri multe=profit mult. De fapt alta e problema: aceste rutiere veki care sunt scoase nu pleaca la cimitir(precum surorile lor din germania), ci sunt vandute la pret normal celor din provincii, e prapad sa circuli in teritoriu cu rutiera: inaduseala, rapan, scaune rupte, mirosuri ‘placute’ etc.

  13. a Says:

    care sunt acele cateva banci care ar credita, ce fel de banci sunt, cu ce dobanda? Statul garanteaza- foarte simpatic, cu ce? Cu Moldova gaz sau altele de genul asta? Cat este deficitul bugetar pe 2010, dle Mihaies?

  14. a Says:

    dle Mihaes, scuzati-ma ca v-am stalcit numele.

  15. Ed___ Says:

    e proasta pentru ca RM este cea mai saraca tara din Europa.

    vreti sa rezolvati cu ADEVARAT problema, atunci aderati la NATO si apoi la UE, ca sa ridicati nivelul de trai, deci si pretul biletelor si deci si calitatea transportului.

    Vreti aderare la NATO si UE accelerata, atunci mizati daca doriti pe Unirea RM cu RO.

  16. serj Says:

    eu sint de parerea ca primaria sa cumpere cit mai multe autobuze fiindca troleibuzele sint deja demodate si consuma multa energie iar pe timp de iarna e (catastrofa) sa scoata toate maxi taxi de pe rute fiindca este o spalatura de de bani unde sint banii de pe licente si contributiile care le platesc proprietarii ?… daca sar implimenta mai mult transport public bugetul municipiului ar creste cu citeva procente si ambuteliajele ar fi mai putine fiindca e tragedie ce se intimpla pe strazile capitalei parcari (private) ne autorizte e timpul reformelor

  17. europeanul Says:

    „eu sint de parerea ca primaria sa cumpere cit mai multe autobuze fiindca troleibuzele sint deja demodate „.
    Mda,prostii europeni in goana nebuna construiesc linii de troleibuze si tramvaie( pe care cheltuie sume enorme) si renunta la autobuzele poluante
    care polueaza oricat de noi ar fi.
    Adica austriecii sunt demodati?
    „si consuma multa energie ” Raspunde la o intrebare: troleibuzul cand sta pe log consuma energie sau nu? NU.
    Autobuzele consuma. Iar troleibuzele la franare DAU energie in retea.
    Te gandesti la plamanii tai?
    Citeste ce fac „demodatii” europeni:

    http://forum.transira.ro/viewforum.php?f=103&sid=4b4253f4f9ba877a86464bfe37849e45

    „Economie, ergonomie, ecologie
    – Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico –chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută;

    ◦ Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane

    ◦ Prin folosirea a 150 de troleibuze, în detrimentul a 150 de autobuze, NU se degajă în atmosferă 10.500 tone dioxid de carbon anual

    – Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin decît cel cu autobuzul;

    ◦ S-a realizat un studiu în Solingen, oraş ce dispune de 80 de troleibuze, dar are şi autobuze. Costurile pe kilometru pentru un autobuz sînt de 1,46 euro. Costurile pentru troleibuz (incluzînd şi sistemul de captare al curentului) sînt de 1,49 euro. Însă, troleibuzele moderne au un sistem recuperativ de energie, “aruncînd” în reţea curentul electric produs atunci cînd rulează în relanti. Cu acest sistem implementat, troleibuzul consumă doar 1,39 euro /kilometru

    ◦ Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sînt mai puţin poluante decît cele de obtinere a benzinelor şi motorinelor. În plus, se mută poluarea în afara aglomerărilor urbane. Mai mult, se studiază posibilitatea obţinerii energiei electrice pentru troleibuze sau tramvaie prin prelucrarea deşeurilor municipale sau cu ajutorul energiei solare sau eoliene

    ◦ Alte variante de propulsie a vehiculelor sînt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen. Se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei, fiind necesară o pilă electrică cu electrozi de platină), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul”. Culturile mari de rapiţă deşertifică aproape ireversibil suprafeţe foarte mari de teren. Germania, ce a implementat acest sistem de propulsie, face paşi hotărîţi în sensul renunţării la acesta, bazîndu-se tot pe tramvaie sau troleibuze)

    ◦ Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere

    ◦ Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sînt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este dublă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind mai mici◦ S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio –economică, a zonelor deservite de către troleibuz.

    – Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai fiabil

    Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, dar şi a unei reţele electrice bine puse la punct. Troleibuzele moderne sînt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare –recuplare pneumatică a captatorilor, reducînd astfel riscurile unor posibile avarii, putînd să circule pe distanţe foarte mari fără a fi cuplate la reţeaua electrică;

    – Prezentul şi viitorul sînt ale troleibuzului

    ◦ În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă în Roma, Lecce, Genova, Milano, Landskrona, Castellon de la Plana, Zurich, Geneva, Lucerna, Lyon, Limoges, Arnhem, Linz, Salzburg, Solingen, Esslingen, Bratislava, Brno, Budapesta, Szeged, Debreţin, Lublin, Atena, Bergen, Atena, Beijing, Quito, Vancouver, Wellington, Mendoza, Sao Paolo, Bucureşti, Timişoara, Galaţi, Oneşti, Craiova, Baia Mare, Ploieşti, etc.

    ◦ Se vor introduce foarte curînd troleibuze în Leeds, Barquisimeto, Graz, Klagenfurt, Leipzig, alte oraşe din Germania, Marea Britanie şi Italia studiind posibilitatea reintroducerii troleibuzului.”
    http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3436

  18. robotor Says:

    OPRITI MICROBUsELE MORTII DIN CHISINAU!!!!!!

  19. mariusmioc Says:

    Mentalitate comunistă. Dacă un microbuz a făcut accident, toate microbuzele sînt vinovate.
    În transportul în comun, ca în toate celelalte domenii, trebuie stimulată libera concurenţă, nu născocite noi condiţii birocratice sub diferite pretexte (toate, fără excepţie, nobile, precum apărarea vieţii pasagerilor; birocraţii întotdeauna apără cauze nobile)

  20. europeanul Says:

    „În transportul în comun, ca în toate celelalte domenii, trebuie stimulată libera concurenţă”
    Fata de alte domenii,transportul municipal ( anume municipal si nu interurban sau international) este diferit.
    Cititi ce am scris in primul comentariu despre deosebirile dintre transp. privat si cel municipal.
    Transp. munic. e subventionat. Se acorda reduceri,compensatii, abonamente pentru STIMULAREA calatorilor de a circula cu transportul public. Aceasta practica exista in toate capitalele europene civilizate. Mai mult,cei priceputi stiu sa aleaga momentul cand pot cumpara tichete la preturi foarte avantajoase. Transportul municipal circula indiferent daca are profit( in general nu prea are) sau este in pierdere. Circula oricand , pe orice traseu.
    Cei privati urmaresc NUMAI profitul( si cat mai gras). Mai ales cei din Moldova. Pe ei nu-i intereseaza abonamentele,reducerile. Si desigur inhata cele mai profitabile rute. Pe rute neprofitabile nu ve-ti vedea privati.
    Nu vor avea profit, vor parasi afacerea.
    De ce in majoritatea oraselor europene, transportul apartine primariilor?
    P.S. Vrem noi sau nu, microbuzele vor disparea din Chisinau. Europa
    plateste bani buni oraselor cu transport electric.
    Si acest proces se accelereaza. Oricum Chisinaul,trebuie sa se dezvolte,dar nu sa fie la nivelul oraselor semisalbatice din lumea a 3.

  21. douaceaie Says:

    Cu un click puteti ajuta oamenii di Haiti: http://douaceaie.wordpress.com/hope-for-haiti-now-carity-concert/ ca nu muriti deloc

  22. mariusmioc Says:

    Europene, ai dreptate: transportatorii privaţi urmăresc numai profitul. E ceva rău în treaba asta?

  23. europeanul Says:

    Nu. E foarte bine. In orice domeniu economic ,in aviatie,adica practic toata sfera transportului.Dar nu in transportul municipal.
    Mai ales in asa oras ca Chisinaul. Deoarece in calitate de pasageri mai sunt si elevi,studenti,pensionari etc.
    Vor oferi privatii compensatii,reduceri,actiuni promotionale?Inca o data zic ca NU. Dar transportul trebuie modernizat. Si modernizat din pdv al viitorului.
    Desigur in oraselele mici e si logic ca privatii sa ofere aceste servicii.
    Acolo e alta situatie.
    De ce adica RATB sau Mosgortrans (sau alte municipalitati europene) sunt municipale si se descurca,iar primaria din Chisinau nu ar putea?
    Si asa Primaria noastra e cam lenesa. Sa-i luam si aceasta problema de pe cap? Lasa-i sa lucreze.

  24. Senin Says:

    F. bun articol şi f.interesante comentarii, recomand consilierul municipali 😉

  25. mariusmioc Says:

    Europene, dacă trebuie date reduceri pentru elevi, studenţi sau pensionari, alea le poate da Primăria şi dacă transportatorul e privat. Se stabileşte de către primărie un procentaj maxim şi o sumă maximă lunară care se dă ca subvenţie pentru elevi, studenţi, pensionari. După fiecare lună, cei interesaţi predau la primărie abonamentele (cumpărate de la transportatorii privaţi) şi primesc banii. Pentru elevi şi studenţi deconturile pot fi strînse de şcoli şi facultăţi şi înaintate centralizat primăriei.
    Dacă transportul municipal e proprietatea primăriei, tot primăria acoperă financiar diferenţa de preţ pentru categoriile subvenţionate, dar o face indirect.

  26. HANS Says:

    Stimati Domni,
    Problema cheie este incompetenta crasa pusa in capul mesei.
    La nivelul Primariei se da dovada de un primitivism total in gestiunea transportului municipal. Mai multe prostii decat a facut Chirtoaca asta nu s-au mai vazut. Un incompetent periculos care se implica fara a avea nuici cea mai vaga idee ce este un transport public !
    Incepind cu viceprinmarii si terminand cu toti angajatii din Directia de transporturi – blegi betivani si hoti de drumul mare !
    In transport este necesara restructurarea totala a sistemului !
    Concepte noi, idei noi, oameni competenti ! Jos hotii !!!

  27. Valenta Says:

    Traiasca ROMANIA MARE
    Traiasca PRESEDINTELE Basescu!

    Traiasca EROII nostri care au luptat neinfricati contra comunismului si cotropitorilor straini!

  28. verdadigo Says:

    Nu este obligator ca troleibuzele si autobuzele sa fie procurate noi. Se pot gasi si la mina a doua fiind in continuare intr-o stare foarte buna.

  29. ,,Ieseanul Says:

    Luati exemplu de la iasi,primaria ,,iasi,,a cumparat de la fab. de microbuze iveco ,de la Arad un nr. de 60 de microbuze absolut noi si nu a mai licitat trasee pentru transportatorii privati.La care si-a oprit cele mai profitabile ,,Rute,,iar banii intra la ,,Consiliul Local Iasi..Pentru privati a lasat unele trasee exterioare municipiului Iasi.Iar in oras a ramas autubuze si microbuze toate ale primariei ,plus tramvaiele care sunt propulsate elctric; fara troleibuze..OK .? In rest numai bine..

  30. iudinlex Says:

    dar cum va uitati lsa implementarea unui sistem de funicluar. Ca la munte. O solutie ideala pentru zone cu denivelari si o alternativa a metro-ului.
    Adica de la Alba Iulia (uzina Alfa) trece in jos pe la sculeanca. trece pe la riscani si ajunge la Ciocana.
    Exact asa ar putea fi de la ciocana la Botanca, sau de la Botanica la Buiucani- pe la Telecentru nu prin Centru.
    Un pic fantezista ideea, dar totusi: lucreaza pe curent, nu face galagie, nu face trafic, este super rapid.

    PS. Mi se pare chiar ca mai sunt ceva ramasite de un teleferic la buiucani. poate tine minte cineva daca a fost asa ceva pe vremea societica?

  31. vadim Says:

    De criticat este usor. De dat sfaturi este deasemenea simplu.
    Dar cei care nu au avut afacere nu stiu cum se fac banii si ce probleme apar.
    Eu va spun un lucru celor care cu usurinta dau sfaturi.
    Nu este simplu de procurat microbuse noi, dintr-un singur motiv – ele nu se rascumpara in conditiile Republicii Moldova, mai ales procurate in leasing dupa cum dati voi sfaturi (dobinda si comisionul sunt cel putin de doua ori mai mari ca in tarile dezvoltate iar puterea de cumparare este de 10 ori mai mica)
    Plus la aceasta, sa ma contrazica cineva, care masina este mai sigura un Mercedes de 10 ani sau un Gazeli sau Lifan nou?

  32. Stanislav Says:

    Calitatea transportarii pasagerilor in chisinau de catre microbuze nu se limiteaza, dupa parerea mea, numai la calitatea microbuzelor si la virsta acestora. Pina in prezent in moldova nu exista o atestare a soferilor de microbuze. Cred ca trebuie efectuata o categorie noua a permiselor de conducere, ca de exemplu conducator de transport public cu o reatestare la fiecare trei ani a capacitatilor (inclusiv certificat de la psihiatru) si cu obligatia de a avea o asigurare profesionala. Daca e sa ne uitam la relatia transportator pasager, la baza acesteia nu sta nimic altceva decat un contract de transport. Respectiv, daca soferul microbuzului comite un accident din cauza caruia prevederile contractului de transport nu mai pot fi executate. Insa, aceasta nu inseamna ca eu ca pasager nu pot sa cer executarea fortzata a contractului (rambursarea celor 3 lei dupa parerea mea nu este o reparatie eficienta a prejudiciului cauzat). Mai mult ca atit… Ar pute exista circumstante care ii ofera pasagerului sa solicite repararea pagubelor materiale, morale sau corporale (in dependenta de gravitatea accidentului) care ar putea fi acoperite din fondurile asigurarii profesionale obligatorii.
    Pentru nimeni nu este un secret nivelul coruptiei care persista in organele politiei rutiere si ca datorita acesteia unii transportatori ar putea trece mai usor examenele pentru permis si atestarile periodice a soferilor, insa daca in comisiile de atestare vor fi prezenti si reprezentanti ale companiilor de asigurari, care sunt direct cointeresate in diminuarea accidentelor cu responsabilitatea acestora, atunci efectile coruptiei pot fi diminuate. In plus, in tarile occidentale se prevede majorarea primelor de asigurare in caz ca un sofer are 2-3-4 accidente la activ. Majorarea primelor la rindul sau ii fortzeaza pe transportatori sa aiba o atitudine mai serioasa fata de calitatea angajatilor… La noi insa sunt foarte multe cazuri cand sunt angajati soferi de taxi sau de microbuze pe baza de rudenie si fara a se examina trecutul acestui sofer… Toti am vazut la televizor soferi de taxiuri drogati sau in stare de ebrietate opriti de catre politie in timpul lucrului… Poate cineva sa-mi spuna ce efect au avut aceste imagini asupra industriei de transport urban si cum sa schimbat (spre pozitiv) calitatea serviciilor? Ce masuri au fost luate pentru a preveni sau pentru a contracara asemenea evenimente?
    iIntr-adevar problema scoasa in evidenta este una interesanta, si rezolvarea acesteia se ascunde in atitudine neconventionala si idei noi.

    Cu respect,

    Stanislav

  33. a Says:

    ce spui tu ieseanule? nu prea cred ca locuiesti la iasi… primaria a cumparat intr-adevar acum cativa ani niste microbuze (cred ca la alea galbene te referi si tu, mai sunt si altele mai noi?) care acum sunt intr-o stare destul de proasta si in nici un caz nu acopera rutele din oras. si a mai luat/primir/cumparat (nu stiu) autobuze second hand (dupa mine o idee mai buna decat aia cu microbuzele). Ar trebui ca microbuzele sa circule numai la ore cu trafic redus, cand stii ca nu prea ai clienti. dar ce spui tu sunt povesti, iar la iasi se circula cam la fel ca la chisinau.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: