Ceea ce nu ne omoara, ne face mai puternici.

Asteptam ziua cind Mihai Contiu va scrie ceva de genul “Mihaes a zis” despre mine in Moldova Suverana.
Ce ziceti d-le Ion Berlinschi daca as face si eu ca Contiu si as publica din spusele d-a si a dinsului tot ce ginditi la o bere cind se dezleaga limba despre Voronin, Tkaciuk, Stepaniuc, evreii din PCRM etc? Va asigur ca le pot scrie si scrisori deschise acestora, cu martori si probe, sa-i informez ce gindesc ziaristii de la MS despre sefi.
Contiu nu-mi este amic si nici nu i-am fost sursa, asa cum declara in materialul din MS ”amicul si sursa mea credibila care e avocatul Roman Mihaies”. Sintagma este destinata decredibilizarii mele in fata fortelor politice de la guvernare. Nu este corect din partea domnului Contiu ca sa interpreteze niste discutii la o bere sau la un vin cu mine si altii pline de bancuri si fabule ca fiind discutii intre sursa si recipient. Adevarul e ca Mihai Contiu este doar un cunoscut de-al meu din anii cind era bun roman si putea fi vazut aproape in fiecare zi la barul Uniunii Scriitorilor. Am facut cunostinta atunci prin intermediul unor amici comuni care declarau ca individul ar fi scriitor si gazetar din Romania. Il vedeam des impreuna cu Mihai Cimpoi si alti scriitori, fapt care ii oferea ceva credibilitate.
Cunoscindu-i stilul de viata si de munca din presa imi dadeam seama ca ma studiaza si imi pune intrebari care-l intereseaza. Dar nici nu-l puteam evita, sunt citeva baruri si terase pe strada 31 august unde vrei nu vrei, te intilnesti aproape in fiecare zi cu ziaristii de la Casa Presei, inclusiv cu Contiu si Ion Berlinschi. Exista o lege nescrisa inca din 1990 intre ziaristii de diferite culori politice, de stinga sau dreapta, ca sa nu republice in ziare trimiteri la persoanele si discutiile de la o bere. Legea a fost rar incalcata, iar cel care a scris a fost declarat intotdeauna vinovat. Stilul meu de comunicare este unul deschis , am multi cunoscuti in presa, de toate culorile politice, discut cu toata lumea si fiind uneori cunoscuti comuni la o masa nu i-am evitat nici pe Ion Berlinschi si Mihai Contiu.
L-am cunoscut mai bine pe Mihai Contiu in timpul electoralei pentru Parlamentul Romaniei din 2008. Atunci intimplator am intrat intr-un bar in care la o masa erau Mihai Contiu, Ion Berlinschi si fratii Victor si George Roncea. Fratii Roncea realizasera niste reportaje despre campania electorala si se intretineau amiabil cu Mihai Contiu si Ion Berlinschi, am inteles ca erau buni amici. M-au invitat si pe mine la masa si timp de vre-o doua ore am discutat cam despre toate, politica in special. Intotdeauna cind discutam cu Mihai Contiu si Ion Berlinschi afisam o stare de gluma permanenta si joc de cuvinte. Cind terminam discutiile fiind consumate citeva beri ii declaram lui Contiu” vezi ca am glumit si eu la o bere nu lua in serios toata povestile care le-am spus”. De exemplu Contiu putea sa afirme „ cutare politician este hot si multimilionar in euro. Iar eu ii raspundeam mai in gluma „poate sa fie , pai si Voronin al vostru se zice ca este miliardar si are deja vre-o 3 miliarde de euro acumulate”. Stiind ca cei doi erau atenti, discutiile care le aveam cu Contiu si Berlinschi le realizam astfel ca sa glumesc permanent, sa-i ascult mai mult pe ei. Fiind intrebat despre Grigore Vieru le-am declarat ca il consider cel mai mare poet roman in viata, fapt care nu le-a placut iar cind a decedat poetul lui Contiu ii tremurau miinile vre-o doua saptamini. Intr-o zi Berlinschi mi-a propus sa public comentarii politice in MS si am refuzat, de asemenea am refuzat sa fiu avocatul ziarului in procesele care le avea. Am observat atunci ca Berlinschi s-a enervat si mi-a reprosat ca nu doresc sa apar un ziar procomunist. Stiam ca o sa se razbune. Dupa ce am devenit avocatul lui Netanyahu le-am spus deschis la toti cunoscutii inclusiv si celor doi ca acesta este nevinovat. Atunci Contiu mi-a zis ca ma banuieste ca sunt agent al serviciilor romanesti ca si Netanyahu, i-am spus ca nu este adevarat. Am inteles ca tipul este obsedat de servicii secrete , agenti etc. si in ultimele luni comunicarea noastra se reduce doar la faptul ca ne salutam de la distanta.
Am fost vizat in citeva materiale ale lui Contiu din MS, in care amesteca fabulatiile sale cu minciuna in contextul cazului Netanyahu dar si a colegilor mei de facultate care au ajuns la guvernare, incercind sa ma nimiceasca mediatic. Doresc sa precizez pentru opinia publica ca sa nu se creeze confuzii, cu colegii de facultate Filat si Tanase dupa facultate am comunicat foarte rar, facem parte din diferite partide, eu din MAE ei din PLDM. Orice incercare de a lega numele lor de al meu este simpla speculatie, nu am solicitat nici un fel de post in cadrul guvernarii. Cit face numai intertitlul: Netanyahu-Mihaies via SRI-SIE. Apropo preotul Netanyahu a incheiat o tranzactie amiabila cu Guvernul care a recunoscut toate capetele de acuzare inclusiv faptul ca reclamantul a fost batut de politie timp de doua zile, fapt dovedit prin expertiza medico-legala. Astfel R.Moldova a evitat sa fie condamnata la CEDO.
Sa stii d-le Contiu ca nu sunt suparat pe tine caci fiind crestin doar te compatimesc.
Trista poveste, dar nu mor caii cind vor ciinii.

10 răspunsuri to “Ceea ce nu ne omoara, ne face mai puternici.”

  1. Lup Bătrân Says:

    Titlul se lipeşte de text…ca nuca de perete. şi încă ceva: „cînii” se scrie „cîinii” în limba română. Sau la „sri-sie” nu învaţă asemenea lucruri?…Glumesc, Roma. Ca şi tine. În rest mă întreb de ce nu te ocupi de treaba ta: să aperi consumatorul. Eu, bunăoară, în calitate de consumator, sunt foarte afectat zilnic prin magazine de fiţele care nu pot şi nu vor să-mi dea un răspuns din trei cuvinte în română. Ce să fac? Ca lup bătrân le trimit în mă-sa şi mă gândesc că altcineva va face mai mult. Se vede, însă, că greşesc. Ori…

  2. Anon Says:

    Tare articol !!

  3. patriot Says:

    Hmm…
    Cum ramine cu vorba ceea: cel care se scuza – se acuza.

    Imi pare mie ca va simtiti cu musca pe caciula daca ati considerat ca e nevoie de un asemenea articol drept raspuns. Poate ar fi cazul sa fiti mai atenti cu cine si cita bere serviti?

  4. orest Says:

    bai romane tu stai cu astia la bere? Lovitura sub centura, stai cu omul la o bere, faci schimb de opinii, iar el te da la ziar ce ai vorbit. La astflel de oameni li se spune

  5. Taranu Says:

    Roma, nu ar trebui sa te complici prea tare. Daca si te temi de o anume parere a opiniei publice, pai banui ca stii prea bine cit costa opiniile prezentate de MS, inclusiv logica kilerilor mediatici de acolo. Cit despre Contiu se vede de la o posta ca nu-i de cit un complexat refulat a carui masa corporala e strict proportionala cu veninul pe care il poarta in suflet. O rautate erga omnes. Chiar nu ar trebui sa te complici. Bafta !!
    Un fost coleg..

  6. stefanRO Says:

    Domnule Mihaes….il numesti pe Contiu „domn”?:)) Au ajuns si gunoaiele „domni” acuma?:)) Fii serios..treci mai departe, si nu baga in seama gunoaiele! Astia sunt ca ciuma..traiesc de pe urma altora si din propriile minciuni1 Parca vad ca alde gunoiul de Contiu mai face un articol cu referire la ce ai scris aici! Traim timpuri in care gunoiale devin vedete…sau se dau vedete!

  7. ionel Says:

    Adresare catre domnul Director al SIS domnul Mihai sa-i retraga pe Contiu si Berlinschi din presa ca fiind angajati a SIS. Berlinschi este maior al SIS/KGB.

  8. HARGAN Says:

    cum au spuso si altsii mai sus…nu atragetsi atentisa la toate prostiile scrise de contiu (cu minuscula) in MS
    cei de la MS au publicat si publica in continuare doar speculatii pe care un om ce judeca nu va da nici 2bani
    sunt doar niste articole pentru „baba raia” din satul … 🙂

  9. Sergiu Scutaru Says:

    Bravo Romane! Sper că tu l-ai folosit pe ăla şi nu invers, de unde o să mai aflăm cîte ceva din altă tabăra, dacă nu la o bere.
    Am o deosebită plăcere să citesc pe „Lupul cel Bătrîn” are nişte comentarii bune şi mai ales acesta de sus. Adică au rămas drepturile consumatorilor cam pe loc ,ca prin 2001-2002, îmi pare rău.
    P.S. citeşte coment la CV

  10. Titus Says:

    mai vezi ceva la expresie, ai de lucru… limba e ghilotina ta…

Lasă un răspuns

