Cel mai de preţ dar oferit de Dumnezeu este libertatea

Autorul cuvintelor din titlu este preotul ortodox Johnattan Jerusalayem Netanyahu. Cita profunzime si cit adevar in cele spuse de  multpatimitul parinte!
Dupa alegerile parlamentare din 29 iulie in Basarabia a reaparut speranta unei vieti libere. Electoratul a ales libertatea , oferind politicienilor din Alianta pentru Integrare Europeana o sansa sa guverneze eficient pentru integrarea tarii in UE. Doar tradarea si coruptia politica ar putea sa ne mai desparta de libertate. Jertfa tinerilor la 7 aprilie si dupa, a facut posibila apropierea zilei eliberarii. Imi este rusine sa constat ca am fost foarte aproape de instituirea unui regim dictatorial de tip asiatic in R.M. Am fost la distanta de un vot parlamentar de bantustanul/absurdistan european.
Din acest motiv am propus in timpul campaniei electorale ca noul Parlament sa declare ziua de 7 aprilie “Ziua rugaciunii nationale pentru pace si libertate”. In ziua de 7 aprilie ar trebui cu totii la o ora anumita sa ne rugam in genunchi, fiecare confesiune in biserica sa, pentru libertate si pace, pentru conciliere nationala, pentru eliberarea transnistriei etc. Copiii Basarabiei nu mai trebuie sa moara in  Siberii de gheata pentru interese straine. Noi suntem europeni, urmasii Daciei romane si nu are dreptul nimeni sa ne fure dreptul de a locui in familia unita a popoarelor europene.
O natiune traieste prin emotii si sentimente colective, prin modele umane demne de urmat. Zilele trecute la Bucuresti a apus o stea. “Si totusi exista iubire” cinta Tatiana Stepa, regretata cintareata a  tuturor romanilor, care ne-a parasit la 7 august si a plecat spre ceruri. Mi-aduc aminte anii 80 cind impreuna cu mama in fiecare vineri ascultam la radio Romania cenaclul Flacara, care atunci era practic unica legatura culturala si spirituala intre romanii de pe ambele maluri ale Prutului. O intrebam pe mama de ce nu putem sa mergem in Romania la spectacolele cenaclului care ne placea la ambii foarte mult. Mama nu stia ce sa-mi spuna , dar ma ruga sa nu zic la nimeni ca ascultam cenaclul la radio. Eram  fascinat de muzica folc romaneasca si de acest fenomen, trecind peste latura politica a acestuia. Pe linga Victor Socaciu, Vasile Seicaru, Nicu Alifantis si multi altii, Adrian Paunescu o prezenta si pe Tatiana Stepa care ne alina sufletele.

Iti multumim din partea mea si a mamei si Dumnezeu sa te aiba in paza Tatiana Stepa!

http://www.youtube.com/watch?v=DaHyqX7gehw&feature=related

 Versuri de Adrian Paunescu

Totusi, iubirea

Si totusi există iubire
Si totusi există blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si mă tem.

Si totusi e stare de veghe
Si totusi murim repetat
Si totusi mai cred în pereche
Si totusi ceva sa-ntâmplat.

Pretentii nici n-am de la lume
Un pat, întuneric si tu
Intrăm în amor fără nume
Fiorul ca fulger căzu.

Motoarele lumii sunt stinse
Retele pe căi au căzut
Un mare pustiu pe cuprins e
Trezeste-le tu c-un sărut.

Acum te declar Dumnezee
Eu însumi mă simt Dumnezeu
Continuă lumea femeie
Cu plozi scrisi în numele meu.

Afară roiesc întunerici
Aici suntem noi luminosi
Se ceartă-ntre ele biserici
Făcându-si acelasi repros.

Si tu si iubirea există
Si moartea există în ea
Imi place mai mult când esti tristă
Tristetea, de fapt, e a ta.

Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul mă sprijin de cer,
Tu esti în puterile mele,
Desi închizitii te cer.

Ce spun se aude aiurea,
Mă-ntorc la silaba dintâi,
Prăval peste tine pădurea:
Adio, adică rămâi.

Si totusi există iubire
Si totusi există blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si mă tem.

Lasă un răspuns

