Votati Roman Mihaes pe 2009.md.Publicitate electorala:)

Apreciez initiativa celor de la Unimedia de a face tabloul eventualilor candidati in Parlament in cadrul proiectului 2009.md. Este un exercitiu democratic si sper ca presedintii partidelor vor identifica persoane capabile care sa le promoveze pe listele lor. Un coleg jurist mi-a facut o surpriza si m-a plasat si pe mine pe acest site si chiar daca nu intentionez sa candidez la viitoarele alegeri parlamentare am acceptat sa ramin in proiect mai mult din curiozitate. Vizitatorii de pe pagina mea au venit cu aprecieri critici dar si minciuni.


In acest sens doresc sa aduc unele precizari.


1. Nu sunt membrul niciunui partid din Moldova. Am multi cunoscuti in partide, inclusiv sefi de partide, am avut si propuneri de aderare insa deocamdata ramin in societatea civila unde ma simt mai bine si unde am de realizat mai multe proiecte. Avem nevoie de partide democratice si transparente, avem nevoie de o noua clasa politica care sa integreze Moldova in UE si NATO.

Am declarat de mai multe ori, la noi nu cistiga alegerile comunistii ci le pierd democratii, care nu stiu sa-si uneasca eforturile si doneaza voturi prin redistribuire. Dar asta e alta discutie.

2.  Dupa 2005 Parlamentul condus de Lupu si Guvernul Tarlev- 2 au declarat ca dores sa colaboreze cu societatea civila si au adoptat o serie de regulamente a Guvernului, Ministerelor, Parlamentului privind colaborarea cu societatea civila. Astfel am fost contactati si noi sa facem parte din diferite comisii guvernamentale si parteneriate, ni se trimit pe meil diferite proiecte de legi, hotariri etc, astfel ca nici nu reusim sa reactionam la toate. Consiliul National al organizatiilor de protectie a consumatorilor(CNOPC) si Liga pentru apararea drepturilor consumatorilor(LADC) sunt implicate in colaborare cu mai multe organizme guvernamentale la care partener este si societatea civila. De exemplu sunt membru din partea CNOPC al Consiliului National pentru participare de pe linga Guvern, o structura nou creata la insistenta UE pentru consultarea societatii civile, vezi  http://www.gov.md. Este straniu dar regulamentul acestui Consiliu adoptat in septembrie inca nu este publicat in MO. Mi s-a spus ca cineva nu este de acord cu candidaturile care au fost alese in Biroul executiv, printre care sunt si eu, care am acumulat 19 voturi pro din 22 de membri prezenti la adunarea de constituire. Presedinte a fost ales d-l Arcadie Barbarosie, director IPP. Daca incomodez pe cineva din guvernanti sa mi se spuna, caci eu pot sa ma retrag din Biroul Executiv, principalul e sa mearga Consiliul. ONG-ul nostru are relatii de colaborare cu Ministerul Economiei si ANRE care au atributii la consumatori. Asa ca toate ong-le importante din Moldova sunt implicate pe domeniile de activitate in colaborare cu Guvernul si Parlamentul. Altceva este important – cite din aceste ong-ri sunt obiective, critica, propun solutii si nu mimeaza colaborarea,  dar incearca sa schimbe lucrurile in bine? Personal incerc sa ma implic in diferite proiecte care le consider importante si incerc sa schimb lucrurile in bine, inteleg ca nu intotdeauna reusesc sa fac ce imi propun.

 

3. Apropo de comisia pentru selectarea candidaturilor pentru CEDO. Am acceptat cu toate riscurile de imagine sa fac parte din Comisie in doua calitati: de avocat si reprezentant al organizatiilor de protectie a consumatorilor, sunt Presedintele Ligii pentru apararea drepturilor consumatorilor( LADC) si secretarul Consiliului National al organizatiilor de protectie a consumatorilor din care fac parte 7 ong-ri.  Ministerul Justitiei la a doua runda a organizat un concurs cu respectarea tuturor cerintelor CEDO. Expertii spun ca Poalelungi care a devenit judecator la CEDO este o alegere buna, fiind un bun profesionist .

3. Imi pare rau de calomniile care se prolifereaza astazi in mediul public din Chisinau, unde unii ii acuza pe altii de colaborare cu fostul kgb.Apropo aceasta tactica este una kgb-sta pentru a denigra adversarii.  Pentru un roman basarabean, intelectual proeuropean si proroman nu poate exista o insulta mai mare de a fi numit omul kgb-lui sovietic. Pentru asemenea insulta si calomnie sunt gata sa ma judec cu oricine si sa ma bat pina la capat sa-mi apar demnitatea in fata lui Dumnezeu, a mamei mele, a bunelului pe linia tatei care a murit de foame organizata in 1946, a bunicii de pe linia mamei care a fost persecutata pentru ca apartinea cultului evanghelist in sudul Basarabiei, Satul Nou, raionul Reni, sat moldovenesc care azi se afla in Ucraina.  Declar cu toata responsabilitatea in fata lui Dumnezeu si a mamei mele  ca nu am colaborat niciodata sub nicio forma cu KGB-ul care a fost o structura criminala de ocupatie si deznationalizare. Nu am fost nici ofiter, nici informator, agent sau altceva. Ii compatimesc pe romanii basarabeni care au fost nevoiti sau santajati sa colaboreze cu KGB-ul sovietic, nu-i urasc, ii compatimesc si le recomand sa mearga la Biserica sa se roage pentru ertarea pacatelor. Important este ca acestia sa nu mai faca rau! Dupa ani de zile prin 2005 un fost ofiter al kgb-lui  mi-a spus ca in 1989 mi s-a instrumentat dosar operativ personal de urmarit cu linie rosie, adica eram foarte periculos pentru securitatea URSS fiind implicat in Miscarea de Eliberare Nationala ca activist al Frontului Popular din Moldova si membru a Organizatiei Tineretului Democrat, afiliata atunci FPM. Astept cu nerabdare legea lustratiei sa-mi vad dosarul si sa-i vad pe unii mari patrioti cu voie de la politie  sa primeasca verdict de colaborare cu politia politica cu interdictie de a candida la Parlament si Guvern. Sunt de acord ca se vorbeste prea mult la noi despre serviciile secrete, insa asta din cauza faptului ca nu avem legea lustratiei si astfel nomenclaturistii si kgb-ti dezinformeaza calomniind si izolind oamenii sinceri si capabili si isi bat joc de R.Moldova aducind-o la nivelui de cel mai sarac stat din Europa.

In concluzie salut inca odata intentia de a ajuta electoratul sa-si formeze optiuni pro sau contra unor partide sau lideri si consider ca doar schimbarea generatiilor in politica moldoveneasca va aduce schimbarea calitativa  si integrarea europeana a tarii.


PS

A început votarea candidaţilor în Parlamentul virtual „2009.md”. Perioada alegerilor este 12 – 23 decembrie 2008. În fiecare zi la orele 13:00 se vor afişa rezultatele parţiale ale alegerilor. Fiecare candidat de pe 2009.md este liber în această perioadă să-şi desfăşoare propria „campanie electorală”.

2 Răspunsuri to “Votati Roman Mihaes pe 2009.md.Publicitate electorala:)”

  1. romanmihaes Says:

    votul prin sms in lipsa unui partener media tv si radio va avantaja liderii de partide care au posibilitatea de a mobiliza membrii.

  2. Ion Bargan Says:

    Apreciez promtitudinea cu care ai replicat la unele dezinformări. Am observat câteva persoane rău intenționate împotriva mai multor persoane din lista de candidați.

    Păcat că, fiind ocupat de sesiuni și activități nu am prea putut face ”campanie electroală”.

    Sărbători fericite!

Lasă un răspuns

