Stimati guvernanti respectati va rog Constitutia Moldovei

La 29 iulie am fost invitat de catre Eduard Maciac la radioul public Moldova unde am avut posibilitatea sa-mi expun opiniile privind evolutia reglementarii conflictului transnistrean. Nu puteam sa ratez o asemenea ocazie. O angajata din regie mi-a declarat ca nu prea se mai asculta radio Moldova datorita faptului ca exista o multime de campanii de radio private. Totusi acoperirea nationala inca ii asigura o audienta importanta, m-am convins de asta dupa emisiune cind citiva cunoscuti mi-au declarat ca au ascultat interviul si chiar mi-ai oferit si unele comentarii.  Am declarat in cadrul emisiunii ca sunt sceptic privind reglementarea pina la alegerile parlamentare a confluctului si ca in regiunea transnistreana nu se va reusi formarea unei circumscriptii electorale prin care acestia sa delegheze o cota de alegatori in Parlamentul de la Chisinau. De altfel am atras atentia asupra faptului ca propunerea Chisinaului a de a-i oferi transnistriei statutul de republica autonoma, inseamna federalizare si nu este prevazut de actuala Constitutie care prevede in art. articolul 1, Statul Republica Moldova, alineatul(1)- Republica Moldova este un stat suveran si independent, unitar si indivizibil. Deci unitar, atentie, iar in statele unitare exista numai o singura republica. Avem si Articolul 142, Limitele revizuirii, (1)Dispozitiile privind caracterul suveran, independent si unitar al statului, precum si cele referitoare la neutralitatea permanenta a statului, pot fi revizuite numai cu aprobarea lor prin referendum, cu votul majoritatii cetatenilor inscrisi in listele electorale. Deci stimati domni guvernanti respectati va rog Constituitia Moldovei in vigoare. Chiar am incheiat un pariu cu un amic care a declarat ca dupa vizita lui Smirnov si Voronin la Medvedev se va semna ceva care va pune capat conflictului. A mai ramas putin timp si vom vedea, daca se vor adeveri prognozele optimiste.

Lasă un răspuns

